Permalänk
Medlem

bränna iso?

Undrar bara vilket program man ska använda när man ska bränna .iso filer? läste att det fanns med i windows 7. har ej rc:n (ska bränna den)

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nero är bra om du ändå ska ha annat att bränna, bara dubbelklicka på filen så startar programet och bara trycka på burn^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Inaktiv

"active iso burner" om du vill slippa lägga ut pengar

//skane

Permalänk
Medlem

men jag mena att det ska finnas integrerat i W7

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk

ImgBurn...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
Undrar bara vilket program man ska använda när man ska bränna .iso filer? läste att det fanns med i windows 7. har ej rc:n (ska bränna den)

DVDDecrypter
http://www.dvddecrypter.org.uk/

Skit bra program. tar inga resuers och är snabbt!

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag mena att det ska finnas integrerat i W7

Det tror jag inte det gör?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
DVDDecrypter
http://www.dvddecrypter.org.uk/

Skit bra program. tar inga resuers och är snabbt!

imgburn är dvddecrypters efterföljare. Dvddecrypter är sedan länge nerlagt och ersatt med med det.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Kanske finns inbyggt men vafan, Imgburn ftw, aldrig gjort en misslyckad bränning med det programmet.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
imgburn är dvddecrypters efterföljare. Dvddecrypter är sedan länge nerlagt och ersatt med med det.

tycker detta program är jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Det tror jag inte det gör?

Ehhh, jo.

http://www.downloadsquad.com/2008/11/03/that-took-long-enough...

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Citat:

läste att det fanns med i windows 7. har ej rc:n (ska bränna den)

Japp och det fungerar ypperligt så länge som man klarar sig med BASIC. Behöver man lite mer inställningar så måste man använda sig av t.e.x Imgburn eller andra program.

Permalänk

Tror Poweriso funkar bra oxå men var längesen jag prövade själv så ska inte säga för mycket men värt att kolla kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Kanske finns inbyggt men vafan, Imgburn ftw, aldrig gjort en misslyckad bränning med det programmet.

Det har jag
En enda dock
Och jag har gjort väääldigt många bränningar med det!

<3 imgburn

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat att bränna en ISO avbild på DVD-RW med progammet som finns i W7 och det fungerade bra.

Nu var DVD-RW skivan inte raderad i förväg men detta klarade W7 brännaren snabbt, men jag gillar inte att den matar ut skivan när den är klar med raderingen, nu måste man mata in skivan igen för att starta brännaren.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Ställer mig till skaran som rekommenderar ImgBurn. Väldigt enkelt program för att bränna imagefiler samtidigt som det finns avancerade inställningsmöjligheter för dem som har behov av det.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

ställer mig också till skaran som gillar imgburn, bästa programmet av dem alla, krånglar aldrig, svenskt språkpaket och tar lite resurser och så vidare, kan inte säga att jag hittat nån nackdel med det ännu förutom att det inte kan göra precis allt inom bränning som att bränna musik exempelvis:D

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör med powerISO. Har inte koll på dagens utbud, men powerISO kan göra det mesta. Bränna musik, imagefiler, mounta (som daemon tools), svensk version och så är det väldigt enkelt och litet program (ca 10 megabyte). Me like! Rekommenderar varmt!

http://www.poweriso.com/

Ska kanske lägga till att det inte är gratis dock

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
ställer mig också till skaran som gillar imgburn, bästa programmet av dem alla, krånglar aldrig, svenskt språkpaket och tar lite resurser och så vidare, kan inte säga att jag hittat nån nackdel med det ännu förutom att det inte kan göra precis allt inom bränning som att bränna musik exempelvis:D

Det går ju att bränna musik men då måste man först göra bin filer genom programmet, så lite omständigt är det väl. Rekommenderar också imgburn till just iso.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Va hande med cdburner ?..

Funkar ju skitbra det med

Btw, lessen om nat ser fel ut, sitter pa ett universitet i taiwan, tjejen dumpade mig i en datorsal lol..