Permalänk
Medlem

Windows Live problem!!

Hej, jag började få problem med Windows Live Messenger igår, även allt annat som har med Windows Live att göra p.g.a att Windows Live Communications Platform inte fungerar korrekt.

Lite info angående programet / felet

AppName: wlcomm.exe AppVer: 14.0.8064.206 ModName: comglt32a.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00001242

Har testat instalera om Windows Live programen, rensat datorn från onödiga grejer, virus sökt och så vidare..

Inget verkar fungera, hjälp någon som vet!

M.v.h Shubban

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig Shubban.. man får detta "malware" genom länkar från MSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakib93
Har samma problem som dig Shubban.. man får detta "malware" genom länkar från MSN

Dock har jag inte tryckt på någon länk någon har skickat direkt så, och det är väl ganska omöjligt att jag kan ha fått det bara för dom skickar en länk? Måste ju finnas något sätt som kan fungera för att få bort den där malware isåfall

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej, det är ju inte omöjligt.

Bara använda lite sunt förnuft och inte klicka på allt man ser och läser eller blir tipsad om!:).

Pröva starta i felsäkert läge och sök genom sen, pröva gärna en online sökning efter virus.

Vad har du för antivirus samt antispyware skydd?

Permalänk
Medlem

Jag använder AVG, dom virusen det har hittat har jag tagit bort iallafall

Kanske inte bästa virus programet i världen heller men

Jag använder även Ad-aware 2009 men även där har jag tagit bort allt oönskad programvara

Permalänk
Medlem

Har du installerat msn+?

OM:
döda bara processen så stängs onödiga script av som kan ha något med problemet att göra

OM INTE:
uppdatera tiden och datumet, kontrollchecka så att det verkligen stämmer.
(ingen aning varför datum har något att göra med WL men det händer att det slutar fungera då.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax123
Har du installerat msn+?

OM:
döda bara processen så stängs onödiga script av som kan ha något med problemet att göra

OM INTE:
uppdatera tiden och datumet, kontrollchecka så att det verkligen stämmer.
(ingen aning varför datum har något att göra med WL men det händer att det slutar fungera då.)

Jag använder msn ganska ofta, vilket resulterar i att jag har msn installerat ja

Stänger jag av processen stängs ju hela msn ner? Då kan jag ju ändå inte logga in. Har testat ändå men det fungerar inte. Datumet är också korrekt inställt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shubban
Jag använder msn ganska ofta, vilket resulterar i att jag har msn installerat ja

Stänger jag av processen stängs ju hela msn ner? Då kan jag ju ändå inte logga in. Har testat ändå men det fungerar inte. Datumet är också korrekt inställt.

msn+=msn plus
ett tilläggsprogram för msn

du stänger av processen (resulterar att buggiga script stängs av) sen startar du upp programmet igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax123
msn+=msn plus
ett tilläggsprogram för msn

du stänger av processen (resulterar att buggiga script stängs av) sen startar du upp programmet igen

Jag har inte msn plus, dock har jag försökt stänga av processen och startat msn igen utan några som helst förbättringar.