Permalänk
Medlem

Spelburk ~11k

Japp,
Som Rubriken lyder. Jag behöver tips till en bra spelburk för ca 11 k
Om det finns någon vänlig själ här ute som skulle vilja roa sig med att skapa en sådan så. Tack gärna!

Permalänk
Medlem

Som den här, men kör på billigare chassi så hamnar du på 11k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fi
Som den här, men kör på billigare chassi så hamnar du på 11k.

http://img33.imageshack.us/img33/1772/klar.jpg

Jag TROOOOOOOOR jag känner igen den x)

Permalänk
Medlem

Den är från din förra tråd, onödigt att göra en ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den är från din förra tråd.

Jag vet, men nu är det så att de raderat sin xfx 260+ från sortimentet. Så jag behöver nya kreativa ideér -.-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-gefo...

På lager om 4 dagar.

Men om du ser så är det olika skapare av grafikkortet -.-
Gigabyte och XFX

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa min för 11000k om du vill

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Medlem

Gigabyte och XFX gör ingen skillnad vad jag vet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Gigabyte och XFX gör ingen skillnad vad jag vet

XFX-korten är snyggare, och levereras i en snyggare förpackning också förresten. Men det är ju högst personliga åsikter. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaCC_
Men om du ser så är det olika skapare av grafikkortet -.-
Gigabyte och XFX

Spela roll om det är olika klistermärken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
XFX-korten är snyggare, och levereras i en snyggare förpackning också förresten. Men det är ju högst personliga åsikter. ^^

Du har alldeles rätt!!

Permalänk
Antielefant

Allt som skiljer är designen på plastlådan, och där kan man välja och vraka - finns ju sexton olika märken!

http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/gtx260.jpg

I ordning:
Asus, BFG, Gigabyte och Leadtek
EVGA, Gainward, Inno3D och Palit
Zotac, XFX, PNY och Sparkle
Point of View, MSI, NVidia OEM och ELSA.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Du kanske ska satsa på 2 st:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444231 ?

I klass med gtx275 men är runt 800-900 kr billigare vid köp av 2 kort.

Permalänk
Medlem

Re: Spelburk ~11k

Citat:

Japp,
Som Rubriken lyder. Jag behöver tips till en bra spelburk för ca 11 k
Om det finns någon vänlig själ här ute som skulle vilja roa sig med att skapa en sådan så. Tack gärna!

hur stor skärm har du?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Spelburk ~11k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
hur stor skärm har du?

22"

Permalänk
Medlem

Då är det rätt onödigt med SLI. Drar bara mer ström och du kan spela utan vidare med ett kort. Bättre isåfall och köpa något bättre kort.

Snart dyker DX11 upp och nya kort kommer för som stödjer det som är nytt i DirectX 11.

Hade jag varit dig så hade jag lagt en del till istället på AM3 kort, DDR3 och en processor för det. Spel gjorda för 32 bitars operativ vilket nästan alla är har inte samma behov av minnesprestanda för de kan inte dra nytta av så mycket minne och programmen samt datat är något mindre med. Om spel kommer i 64 bitars versioner så kommer du se en del extra kraft för DD3. Det är extra viktigt när spelen jobbar hårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Då är det rätt onödigt med SLI. Drar bara mer ström och du kan spela utan vidare med ett kort. Bättre isåfall och köpa något bättre kort.

Snart dyker DX11 upp och nya kort kommer för som stödjer det som är nytt i DirectX 11.

Hade jag varit dig så hade jag lagt en del till istället på AM3 kort, DDR3 och en processor för det. Spel gjorda för 32 bitars operativ vilket nästan alla är har inte samma behov av minnesprestanda för de kan inte dra nytta av så mycket minne och programmen samt datat är något mindre med. Om spel kommer i 64 bitars versioner så kommer du se en del extra kraft för DD3. Det är extra viktigt när spelen jobbar hårt

skicka ett förlag om hur du skulle bygga det ???

Permalänk
Medlem
Citat:

skicka ett förlag om hur du skulle bygga det ???

Processor: AMD Phenom2 X3 720 2.8Ghz, AM3 - 1441 kr
https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/amd-phenom2-...

Minne:
Klockar du inte så mycket så
Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB KIT
Skall du klocka en del OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 4GB Kit

Moderkort: MSI 790GX-G65, 790GX+SB750, Socket-AM3
eller DFI LanParty JR 790GX-M3H5, Socket-AM3

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Hårddisk: 640GB Western Digital Caviar Black SATA II

Nätdel: 500W Zalman ZM500-HP Svart med Heatpipe

Chassi: Antec Performance One P183

Kylare: Cooler Master V8 Cooler

Pris: c.a. 10 500, då har du en del kvar för cd spelare

Permalänk

klk har du missat att det är processorn som styr minnes hastigheten för AMD och klarar bara 1333Mhz så varför köpa dyrare minnen med högre Mhz?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
klk har du missat att det är processorn som styr minnes hastigheten för AMD och klarar bara 1333Mhz så varför köpa dyrare minnen med högre Mhz?

Priset på de två minnesförslagen är mycket lika, skrev också att om han skall klocka en del så kan han köra på det dyrare (skiljer 100 kronor). Problemen med 1333 är vid 4 stickor men vad jag känner till så är det inte något större problem ändå, om man har snabbare än 1333 alltså och att minnena klockar ner

Permalänk

jo med 4 stickor kan det bli problem ibland vet jag varit med om de, och ja minnena klockar bara ner sig så :).

Kollade faktis inte på priset så får ber om ursäkt för de.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå