Permalänk
Medlem

Vista Idag?

Hej hej, hur fungerar vista idag i jämförelse med XP? med uppdateringar osv som finns ute, är det fortfarande slöare än vad XP är?

Permalänk
Medlem

Jämför hellre med Windows 7 om du ska bytta. Vista är bara ett onödigt mellansteg att spendera pengar på när Windows 7 är så nära. Win 7 går väll fortfarande att testa gratis och lagligt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

VISTA! Det bootar slöare, men på en dator med över 2Ghz märker man annars ingen skilnad i snabbhet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag sitter på windows 7 just nu, och jag har allt för mycket problem med det, haft det sen det kom ut. Jag måste nedgradera mig till något av de 2, men vet inte vilket som är mest värt just nu.

Windows 7 är uteslutet för min del iaf.

Permalänk

Windows 7 kan lika gärna få vänta tills det är officiellt lanserat och har fullt stöd från hårdvarutillverkarna.

Javisst fungerar Vista-drivrutinerna oftast... men det är inget vidare. Är ju inte annat än upplagt för trubbel då. ^^

Permalänk
Medlem

XP, vista blir aldrig vad man vill det ska bli. Jag ser att du har 2gb ram i signaturing och ett DX9 kort, finns ingen anledning att ge sig på Vista förutom DX10 och 4gb ram +...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ahh , min signatur är väldigt gammal :), har 4GB just nu, dock samma grafikkort, men nytt ska inhandlas snart.
Problemet var egentligen inte så mycket med drivrutiner för win7, utan att flertal spel inte fungerade för mig, och massa småsaker.

Permalänk
Medlem

Vista tycker jag. En ny dator är bättre rullar på bättre med vista änn xp. Iaf min i signaturen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att du ska köra på Vista. Jag gillar egentligen inte Vista, framförallt på grund av dåliga erfarenheter, men jag tror och hoppas att det funkar bra med en rejäl stationär dator. En bra "bonus" är att du vänjer dig vid allt det nya som finns i Vista/W7. Då tänker jag på hela gränssnittet osv.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svaren, det blir vista denna gången helt klart