Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag kan väll säga såhär: DR har viss potential att bli ett bra spel men jag är väldigt skeptisk efter av vad jag har sett av spelet, CMs klantiga PR för det samt rykten om inte så bra sammanhållning inom dev-teamet osv.

Men jag tror det kommer skilja sig ganska mycket från originalet, det kan bli bra på sitt eget sätt.

Precis!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har helt tappat tron på detta spel efter de senaste gameplay-klippen från E3. Kastar dock fortarande ett öga då och då i officiella forumet och måste bara nämna den livliga diskussionen pågår där angående detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=W7DWx9uYWp8&feature=related

"...however there is a little red barrel there and we all know what red barrels do...they blow up!"

Tror inte Codemasters hade förväntat sig detta när de vissade denna demonstration...en (just nu) 34 sidor lång tråd med arga OFP2 fans! haha, fantastiskt roligt tycker jag.

Vad en liten röd tunna kan ställa till med

Permalänk
Medlem

Vaffan... "Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly."

I varje spel med självaktning hade killen varit död. Och AI:n som står 30 meter bort och sprayar och inte träffar ett skit.

Och sen träffad med femtielva skott, bara att lägga på fältkompressen och springa vidare.

...och vad sjutton är det för vedervärdigt fula blå streck som kommer ner när killen kallar in eldunderstöd?

Nej, usch... Ännu ett alldagligt FPS där du mer eller mindre inte kan dö. En skam för sitt namn.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Fyyy satan sån besvikelse! Ville ha en realistiskt soldatsimulator till PS3 men jag får väl nöja mig med Arma II till PC istället..
Red Barrells? Så Doom 1993 så man suckar..

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Sorgligt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Men vafan..

Well, inte hela världen, blir att köra ARMA2 när det har blivit lite mer patchat istället

Permalänk
Medlem

Vad jag sett hittills är det inte officiellt hur många spelare det är på OF:DR. 50 st. är ett antagande som tycks rimligt på deras officiella forum.

Sedan tycker jag inte att ARMA2 har snyggare grafik, inte av avd jag sett hittills i varje fall. Det som dock stör med OF:DR är gameplay, hur arkadigt det är.

Jag har inget emot arkadstuk, lirar ET:QW med ca 900 timmar klockade. Men jag är också en dinosaurie från GR-scenen. Med OF:DR förväntade jag mig ett GR-spel snarare än ett ET:QW-ish.

Vi får väl se jag har inte chippat in på vare sig ARMA2 eller OF:DR ännu, men nåt av dem blir det i varje fall. Vi får se vad klanen bestämmer sig för. Antalet bots får gärna vara 0, jag kommer aldrig att spela på en bot server i vilket fall. Sannolikt blir det Inf- only för det mest så fordonen är inte helt viktiga heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Vad jag sett hittills är det inte officiellt hur många spelare det är på OF:DR. 50 st. är ett antagande som tycks rimligt på deras officiella forum.

32(16vs16) på PC +max 96AI = totalt 128 karaktärer i samma spel
8(4vs4) på konsol +tror det var 24 AI = totalt 32 karaktärer i samma spel.

http://www.gamestar.de/news/pc/action/taktik-shooter/1956523/...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
32(16vs16) på PC +max 96AI = totalt 128 karaktärer i samma spel
8(4vs4) på konsol +tror det var 24 AI = totalt 32 karaktärer i samma spel.

http://www.gamestar.de/news/pc/action/taktik-shooter/1956523/...

Tackar. 16 mot 16 fungerar helt ok. Om det blir bra ladders så är det knappast fler än 6 vs 6 i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Nya screenshots, ny video och nytt releasedatum - 6 till 9 oktober 2009:

Citat:

As promised, today we are pleased to announce that Operation Flashpoint: Dragon Rising will be shipping on October 6th in North America and releasing on October 8th through EPAC territories with a October 9th street date in the UK.

To celebrate the announcement of the release date, we are releasing a new "Armoury" video (which most of you have seen! ) showcasing the devastating effects of the authentic modern weapon systems which gamers can deploy in Operation Flashpoint: Dragon Rising’s intense battles.

The video is now available to view and download from www.flashpointgame.com

Finally to round things off we have also released a brand new set of screenshots from the PC version, again showing off some of the weaponry you'll be able to get your hands on in the game.

http://farm3.static.flickr.com/2597/3728362235_97960ae508.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2553/3729165232_401cd3f1a9.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2638/3729165346_001c81c590.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2470/3728362147_34edb76e2f.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2533/3728362571_d169bbf1ea.jpg

Once again, full size versions of the screens are available on our OFP: DR Flickr Picture Set
http://community.codemasters.com/forum/sho...ad.php?t=366478

Permalänk

Tycker det ser väldigt bra ut. Det enda som jag kan klaga på grafiskt är ljuset som ser lite "dimmigt" ut.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gameplay film från Hardcore läget här! Ser jävligt nice ut, nu går värdet upp för detta spel efter jag såg detta. Verkar riktigt grymt

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=QBxPGRBOxJA&feature=related

Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=XRD1F5w-dB4&feature=related

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer äga skiten ur ArmA 2! Plus, OpF: DR är ruggigt mycket snyggare än ArmA 2

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan nog säkert bli skoj det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer äga skiten ur ArmA 2! Plus, OpF: DR är ruggigt mycket snyggare än ArmA 2

Ska du börja nu igen? Ditt FPS-spel kommer säkert bli fruktansvärt roligt, det är fortfarande ingen soldatsimulator, alltså olika genrer, alltså rätt onödigt att jämföra sådär.

"You can see I've taken a hit to my head - Nothing serious but I'm bleeding badly"

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
32(16vs16) på PC +max 96AI = totalt 128 karaktärer i samma spel
8(4vs4) på konsol +tror det var 24 AI = totalt 32 karaktärer i samma spel.

http://www.gamestar.de/news/pc/action/taktik-shooter/1956523/...

Va skojjar ni? Fan va lite..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Ska du börja nu igen? Ditt FPS-spel kommer säkert bli fruktansvärt roligt, det är fortfarande ingen soldatsimulator, alltså olika genrer, alltså rätt onödigt att jämföra sådär.

"You can see I've taken a hit to my head - Nothing serious but I'm bleeding badly"

Såklart jag ska börja igen. Jag är ju kär i OpF: DR Spelet är en blandning av arkad och simulator, och jag tror de har fixat headshot-buggen efter alla klagomålen. Besides, det är inte mitt spel, utan det är Codemasters.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer äga skiten ur ArmA 2! Plus, OpF: DR är ruggigt mycket snyggare än ArmA 2

Nej det är långt ifrån lika snyggt som ArmA2, texturer och modellerna ser nästan löjligt dåliga ut.
Ladda ner hardcore videon från http://www.codemasters.com/flashpoint/ man blir ju inte imponerad av den grafiken i jämförelse med ArmA2s.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Va skojjar ni? Fan va lite..

Inget skojj, Helios har nu bekräftat det:

Citat:

On PC it's 16v16.

But for the consoles it's 4v4, with each player having 3 AI soldiers under their command.
http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5490045...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Såklart jag ska börja igen. Jag är ju kär i OpF: DR Spelet är en blandning av arkad och simulator, och jag tror de har fixat headshot-buggen efter alla klagomålen. Besides, det är inte mitt spel, utan det är Codemasters.

Du vill ju bara att folk ska komma och säga emot... Och "buggen" var det knappast... Det är fan ingen simulator, det råkar vara ett FPS-spel med ovanligt öppna miljöer, vilket i sig är väldigt positivt, men när det jämförs med spel som Ofp och ArmA2 blir det bara löjeväckande.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nej det är långt ifrån lika snyggt som ArmA2, texturer och modellerna ser nästan löjligt dåliga ut.
Ladda ner hardcore videon från http://www.codemasters.com/flashpoint/ man blir ju inte imponerad av den grafiken i jämförelse med ArmA2s.

Personligen tycker jag att OpF: DR's grafik är mer mastodont än vad ArmA 2's är. Visst, ArmA 2 är snuskigt snyggt, men jag är inte imponerad. Den gör så att hela jävla spelet är sjukt krävande! OpF: DR använder sig av mer lågupplösta texturer, men ändå högupplösta och får därför en fin FPS... förhoppningsvis.

En sak till, ArmA 2's styrning är helt fuck't up. Jag hatar den! Mer arkad som i OpF: DR is the shit.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Personligen tycker jag att OpF: DR's grafik är mer mastodont än vad ArmA 2's är. Visst, ArmA 2 är snuskigt snyggt, men jag är inte imponerad. Den gör så att hela jävla spelet är sjukt krävande! OpF: DR använder sig av mer lågupplösta texturer, men ändå högupplösta och får därför en fin FPS.

En sak till, ArmA 2's styrning är helt fuck't up. Mer arkad is the shit.

Inget som helst fel med styrningen, den är fruktansvärt skön när man vant sig. Alla som pratar om lagg och elände förstår jag inte ett jota av, jag är lika exakt med den i ArmA2 som jag någonsin var med något i t.ex. BF2.

Grafik har alltid varit och kommer alltid att vara en smaksak. Tills jag sett Ofp: DR i action på min dator kommer jag inte uttala mig, ArmA2 är dock ett av de snyggaste spelen jag spelat, i rörelsemönster, fordon, allt, detta i en värld där du kan se i princip hur långt du vill. Svårslaget. Sen behöver du inga 60 fps för att spela ArmA2, långt ifrån. Det intressantaste vore ju att veta om du spelat ArmA2 och ens gett det en ärlig chans?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Grafik har alltid varit och kommer alltid att vara en smaksak. Tills jag sett Ofp:DR i action på min dator kommer jag inte uttala mig, ArmA2 är dock ett av de snyggaste spelen jag spelat, i rörelsemönster, fordon, allt, detta i en värld där du kan se i princip hur långt du vill. Svårslaget. Sen behöver du inga 60 fps för att spela ArmA2, långt ifrån. Det intressantaste vore ju att veta om du spelat ArmA2 och ens gett det en ärlig chans?

Jag har typ allt på high i GTA IV, vilket är ett väldigt krävande spel, och jag får kanske 30-40 i FPS. Ändrar jag typ alla grafikinställningarna i ArmA 2 till high, så laggar det bokstavligen talat apa. Får kanske 10-20 FPS. Det må vara snyggt, men fan heller att jag spelar't om det är mer krävande än GTA IV. Nej, fyfan!

Nu har jag inte testat ArmA 2 med några patchar, då jag inte äger spelet, men styrningen och själva animationerna (som i sig är väldigt stela jämfört med de i OpF: DR (syftar mest på omladdningen av ett vapen)) är nästan helt tagna från allra första Operation Flashpoint. Bohemia stannar upp i 2001-års teknik förutom en del fina finesser och funktioner, medans Codemasters slänger in en 2009-års teknik där allt är animerat, använder sig av en realistisk ragdoll-fysik (visst, bra med skriptade dötts-animationer i multiplayer), "full-motion" omladdning av vapen, osv. DET kallar jag uppfräschning!

Bohemia får skärpa sig. Ska de göra ArmA 3, så får de fanimej vakna! Det är 2009 nu, inte 2001. Om ingen håller med mig här nu, så screw this! Då är detta mitt sista inlägg i denna tråd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur du kan vänta dig att maxa ett modernt spel som ritar upp miljöer två kilometer framåt med ett Radeon HD4650, till att börja med. Och sen så är alltså spel dåliga bara för att du inte kan maxa dom, det är en väldigt spännande reaktion. Alltså borde ju inte utvecklingen gå framåt, eftersom vi aldrig får göra ett spel mer krävande än de som redan finns ute. Det är en fruktansvärt intressant tankegång.

Just dödsanimationerna har ju en del att önska, men de har väl fokuserat på andra saker helt enkelt. Det är det bästa spelet jag spelat någonsin, utan tvekan, trots vissa grafikmässiga skavanker Atmosfären i spelet är helt underbart, ljudet likaså! Jag har aldrig tid att tänka på att animationerna är fula, enda gången jag faktiskt tänker på det är vid sådana här tillfällen när diskussioner uppstår.

Du verkar bara fokusera på att få bra FPS och att spelet ska vara bedårande vackert, så jag förstår verkligen att ArmA2 inte är spelet för dig men att Ofp: DR kommer bli det. Så nej, jag håller inte med dig, faktiskt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer äga skiten ur ArmA 2! Plus, OpF: DR är ruggigt mycket snyggare än ArmA 2

Äsch, dom tävlar ju inte ens på samma nivå. Filmerna ovan fortsätter ju bara demonstrera hur arcadigt det är med mynningsflammor stora som eldkastare, automatiska röda ikoner för fienden på kartan i det så kallade "hardcore"-läget, nära explosioner som inte påverkar spelaren alls, möjligheten att stå still i öppen miljö och fippla med karta och menyer utan att bli skjuten, kulor som inte/knappt påverkas av gravitationen, etc Med den där spelstilen killen hade i "hardcore"-läget så hade han inte klarat sig 5 meter i ArmA2 på lättaste svårighetsgraden.

Men jag kan väl erkänna att spelet har några sköna inslag. Diggar tex animationen man fick se i någon film där han laddade om något sorts pansarskott. Lite skönt också hur smuts stänker upp på skärmen, och "thermal-scope"-effekterna (Som tyvärr än så länge saknas i ArmA2)

Dom som söker realism kommer dock fortförande hamna i ArmA2, förr eller senare Plus att mod-communityn kommer hålla det vid liv under en mycket längre tid än detta.

Edit: Jävlar vad folk hann skriva. Jag hänger inte med alls här

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag har typ allt på high i GTA IV, vilket är ett väldigt krävande spel, och jag får kanske 30-40 i FPS. Ändrar jag typ alla grafikinställningarna i ArmA 2 till high, så laggar det bokstavligen talat apa. Får kanske 10-20 FPS. Det må vara snyggt, men fan heller att jag spelar't om det är mer krävande än GTA IV. Nej, fyfan!

Nu har jag inte testat ArmA 2 med några patchar, då jag inte äger spelet, men styrningen och själva animationerna (som i sig är väldigt stela jämfört med de i OpF: DR (syftar mest på omladdningen av ett vapen)) är nästan helt tagna från allra första Operation Flashpoint. Bohemia stannar upp i 2001-års teknik förutom en del fina finesser och funktioner, medans Codemasters slänger in en 2009-års teknik där allt är animerat, använder sig av en realistisk ragdoll-fysik (visst, bra med skriptade dötts-animationer i multiplayer), "full-motion" omladdning av vapen, osv. DET kallar jag uppfräschning!

Bohemia får skärpa sig. Ska de göra ArmA 3, så får de fanimej vakna! Det är 2009 nu, inte 2001. Om ingen håller med mig här nu, så screw this! Då är detta mitt sista inlägg i denna tråd.

Animationerna är inte stela, de kanske är sega ibland men inte stela. DRs animationer ser däremot väldigt stela ut, soldaterna rör sig som om de vore en vandrande pinne, här vinner helt klart ArmA2. Omladdning av vapen är mycket bättre i DR.
Sen att DRs ragdoll skulle vara bättre/snyggare/mer realistikt än ArmA2s dödsanimationer har jag tidigare visat att så inte är fallet, om det har ändrats vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Omladdning av vapen är mycket bättre i DR.

Bra att du håller med mig om det i alla fall.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

~ "It is believed that the console player has a lower IQ than the PC player - which I totally disagree with"

BWAHAHAHAHHA!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
~ "It is believed that the console player has a lower IQ than the PC player - which I totally disagree with"

BWAHAHAHAHHA!

Klockren

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/20090814/operation-flashpoint-drago...

Citerar från den förtitten: "'Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer suga för att det är Codemasters som gör det och det släpps till konsol.' Det är nedkoket av det förhandstugg som följt varenda nyhet som publicerats sedan det stod klart att Bohemia Interactive inte ville leka längre. 'Realismen försvinner så fort det inte är pc-exklusivt' är också en invändning från många, kanske med all rätt om vi tittar på hur verklighetstrogna krigslir har behandlats på tv-anslutna spelplattformar tidigare.

Men spelet är realistiskt, det kan vi slå fast på en gång. Det är ingen absolut rendering av verkligheten men en soldatsimulator är det i allra högsta grad. Ett direktskott på fel ställe och du tar permanent rast i gräset. Har du tur missar blyklumpen vitala organ och du får möjlighet att plåstra om dig. Görs det innan alltför mycket blod lämnat kroppen fortsätter striden en stund till. En del kommer säkert att fnysa åt fältförbanden - gud vad overkligt! - men då har du förmodligen ändå ingen anledning att lämna det där andra slagfältet."

Ursäkta för mitt språk nu, men håll k*ften för i h***ete om att OpF: DR inte är en soldatsimulator!!! Blir så jävla irriterad på folk som säger sånt om uppföljaren till Operation Flashpoint, världen's mest realistiska soldatsimulator genom tiderna! Visst, ArmA 2 är mer verkligt, men jag ser det som en uppgradering av OpF: CWC! Inte som en uppföljare. Varför? Em, samma system? Samma animationer typ? Samma buggar?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.