Varning för Zalman zm850-hp/zm1000-hp och deras "support"

Permalänk

Varning för Zalman zm850-hp/zm1000-hp och deras "support"

Köpte in en zalman zm1000-hp till min nya dator.
Det ger ifrån sig högt pipande/gnällande ljud så fort man sätter grafikkortet (eller vissa andra av datorns komponenter tex hårddisken) i användning.
Man kan höra väldigt tydligt hur det tjuter varje gång ngt skrivs till hd'n. Eller när man gör något så simpelt som att scrolla en webbsida. I spel skriker det nåt fasansfullt.

Extremt irriterande och inte vad man hade förväntat sig av ett så kallat "tyst" nätagreggat. Ett exempel kan ses i videon här:

http://www.youtube.com/watch?v=mQa79pWC0OQ

Har varit i kontakt med Zalman angående detta i över 4 månader nu, men endast fått uppskjutande svar på dålig engelska från deras USA-support.
E-mail adresserna till den europeiska adresserna svarar inte ens, trots ca 20 skickade e-mail. De vägrar alltså i stort sett att upprätthålla sin del av garantin. Sådana här ärenden borde inte ta längre än ett par dagar att åtgärda, kan man tycka. Helt ofattbart dåligt av dom.

Min rekommendation är att hålla sig långt bort från denna och liknande produkter i deras utbud.

Ville bara få ut varningen så inte fler gör samma misstag som jag.

Permalänk
Moderator
Moderator

Detta problem gäller i princip alla på marknaden förekommande nätaggregat och högpresterande grafikkort, inget specifikt för Zalman.
Vissa kombinationer av komponenter väsnas mer än andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med all respekt..... skrikande kondensatorer är ingen nyhet .... det finns på PSU på grafikkort moderkort, NAME IT ! Man öppnar trykker lätt med fingret på kondensatorerna tils det tystnar på en , tar fram limpistolen sätter en klick på den så den fastnar mot nått annat, sedan om man behöver reklamera för något annat fel tar man en nål sticker i *klicken* drar bort den (lossnar i en kaka) och lämnar in ! Limmet i en limpistol smälter först vid något hundratal grader så det håller sig stelt och är flexibelt så det är vibrationsdämpande och leder inte ström på något vis och lossnar lätt vid ganska liten mekanisk åverkan om man inte aplicerar det på något riktigt sugande/poröst !
Du har ett bra PSU slösa inte din tid på agression, fixa nu detta och sätt dig och spela nått bra spel i några timmar eller klocka nån gammal processor tills den brinner eller nåt annat roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Med all respekt..... skrikande kondensatorer är ingen nyhet .... det finns på PSU på grafikkort moderkort, NAME IT ! Man öppnar trykker lätt med fingret på kondensatorerna tils det tystnar på en , tar fram limpistolen sätter en klick på den så den fastnar mot nått annat, sedan om man behöver reklamera för något annat fel tar man en nål sticker i *klicken* drar bort den (lossnar i en kaka) och lämnar in ! Limmet i en limpistol smälter först vid något hundratal grader så det håller sig stelt och är flexibelt så det är vibrationsdämpande och leder inte ström på något vis och lossnar lätt vid ganska liten mekanisk åverkan om man inte aplicerar det på något riktigt sugande/poröst !
Du har ett bra PSU slösa inte din tid på agression, fixa nu detta och sätt dig och spela nått bra spel i några timmar eller klocka nån gammal processor tills den brinner eller nåt annat roligt

Zalman har haft problem med 850/1000w modellen vad gäller det här och deras 750w modell har dom löst problemet på.

Skrikande kondisar är ingen nyhet men det här fenomenet är specifikt för just Zalman.

Patrik_J87: Fan vad folk ska göra whinetrådar när något går sönder...har du alla andra produkter i deras sortiment och alla låter eller är av dålig kvalitet så din sk "varning" är befogad?

Ta bort tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Zalman har haft problem med 850/1000w modellen vad gäller det här och deras 750w modell har dom löst problemet på.

Skrikande kondisar är ingen nyhet men det här fenomenet är specifikt för just Zalman.

Patrik_J87: Fan vad folk ska göra whinetrådar när något går sönder...har du alla andra produkter i deras sortiment och alla låter eller är av dålig kvalitet så din sk "varning" är befogad?

Ta bort tråden!

Självklart är det ingen nyhet för många. Men för mig och för de som inte känner till sådana här detaljer (som för övrigt aldrig nämns in några professionella recensioner) kan det vara bra att veta innan man slänger pengar i sjön tack vare falsk propaganda. Vill man ha en tyst dator så är det synd att plocka ihop en dator för 30k och sen höra att den tjuter vid minsta lilla användning.

Jo för fasen, fesen. Det är klart att jag har mer erfarenheter med Zalman. Som ett exempel så köpte jag deras HD-kylare för ett par år sedan. https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/hd-ky...

Den ramlade sönder efter två timmars användning MEDAN systemet kördes. De svaga gummiskruvarna gick av under hårddiskens vikt. Hårddisken i sin tur ramlade ned över mina andra hårddiskar. Hade de också vart fästa med Zalmans HD-kylare hade det nog blivit en najs domino-effekt bara där.

Sen att dom inte har ngn fungerande support att tala om gör inte saken bättre.
Man får absolut inga svar från de europeiska e-mails adresserna. Jag tror att när sånt här blir mer allmänt känt så får dom initiativ till förbättring.

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal trådar om samma sak.
Nyregistrerad, för att??
Dator för 30 K!!?? Varför det?? Finns inget som gör att en dator i den prisklassen är värd sitt pris. Du kanske borde kollat här först. Istället för att komma hit och klaga.
1000 Watt, herrejösses. Varför inte 2000 watt på en gång? Lika stor nytta.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Det finns ett antal trådar om samma sak.
Nyregistrerad, för att??
Dator för 30 K!!?? Varför det?? Finns inget som gör att en dator i den prisklassen är värd sitt pris. Du kanske borde kollat här först. Istället för att komma hit och klaga.

Håller med till 100%

Cry me a river eller nå!!!

Ta datorn å gå tillbaka till stället du köpte det å be om ett nytt.

Kalibrerade min svets idag å den visade 1 amper fel vid 190 amper.
Fan en Kemppi Master TIG MLS 2300 ac/dc är inte billig. 29.000 + Moms!!!
VARNIG!!! VARNING!!! Köp aldrig en svets från Kemppi!!!

Permalänk
Citat:

Du kanske borde kollat här först. Istället för att komma hit och klaga.

Jo, jag läste om olika åsikter angående zm1000-hp här. Men vid det tillfället fanns inga trådar här som nämnde detta.

Citat:

Dator för 30 K!!?? Varför det?? Finns inget som gör att en dator i den prisklassen är värd sitt pris.

Jag ville ha det bästa möjliga vid tillfället per prisenhet som inte kräver alltför omgående uppgraderingar, men annars, inga specifika anledningar. 30k är endast för innehållet i burken.

Citat:

Jag resonerade att desto mer marginal mellan max W och använd W skulle resultera i ett tystare system. http://www.silentpcreview.com/article834-page5.html "The ZM1000-HP clearly stays quieter to a higher output load and temperature than any other PSU."

Permalänk
Medlem

Är du nyreggad så måste du sökt dåligt, för det finns iaf 1 trådar som tar upp ämnet som jag själv läst.

Som sagt du drar Zalman i skiten, 750w serien är problemet fixat på och modellerna under har inte det problemet utan ENDAST 850 och 1000w av den serien du lyckats köpa sen är det inte säkert att man upptäcker det under tester i recensioner utan efter ett längre tids användande.

EDIT:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Fick jag fram genom att söka på Zalman.

Permalänk
Citat:

Är du nyreggad så måste du sökt dåligt, för det finns iaf 2 trådar som tar upp ämnet som jag själv läst.

Inga trådar som skapats innan jag köpte nätagget.

Citat:

Som sagt du drar Zalman i skiten, 750w serien är problemet fixat på och modellerna under har inte det problemet utan ENDAST 850 och 1000w av den serien du lyckats köpa sen är det inte säkert att man upptäcker det under tester i recensioner utan efter ett längre tids användande.

Jo, men den "fixen" gjorde dom i februari. Vi är i mitten av juni nu och ingen information finns tillgänglig som uppger om dom försöker åtgärda de kvarstående problemen eller hur lång tid de planeras ta. I den här takten hinner ju garantin gå ut innan man får ett fungerande nätagg från deras sida.

Recensenterna verkar ha missat den här biten av en eller annan anledning. Kanske Zalman skickade in exemplar som dom visste inte uppvisade problemen, eller så använde recensenterna inte tillräckligt krävande hårdvara.

Dess frånvaro ger bara större anledning att ta upp tillverkningsfelet på ett diskussionsforum istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik_J87
Inga trådar som skapats innan jag köpte nätagget.

Jo, men den "fixen" gjorde dom i februari. Vi är i mitten av juni nu och ingen information finns tillgänglig som uppger om dom försöker åtgärda de kvarstående problemen eller hur lång tid de planeras ta. I den här takten hinner ju garantin gå ut innan man får ett fungerande nätagg från deras sida.

Recensenterna verkar ha missat den här biten av en eller annan anledning. Kanske Zalman skickade in exemplar som dom visste inte uppvisade problemen, eller så använde recensenterna inte tillräckligt krävande hårdvara.

Dess frånvaro ger bara större anledning att ta upp tillverkningsfelet på ett diskussionsforum istället.

Aja du kunde gjort det på ett bättre sätt, om produkten inte är tillfredställande så byt mot ett annat motsvarande nätagg är inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Är det inte Zalmans support som kritiseras här? Dom flesta här vet vel att Zalman gör kvalitets produkter, själv om också dom kan göra fel. Det som gör denna tråd interessant är hur Zalman support behandlar sina kunder, själv om det kan diskuteras om det är nödvendig att allmänt varna för Zalman.

Visa signatur

3800MHz | 1,24 core voltage load | Antec Three hundred | Corsair 750TX | Asus P6T Deluxe V2 | Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 push'n pull | 6 GB OCZ Platinum XTC DDR3 1600mhz | Gainward GeForce GTX 275

Permalänk
Citat:

Jag ville ha det bästa möjliga vid tillfället per prisenhet som inte kräver alltför omgående uppgraderingar, men annars, inga specifika anledningar. 30k är endast för innehållet i burken.

Översatt till ren svenska så menar du att du kände för att slänga lite pengar i sjön? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ER
Är det inte Zalmans support som kritiseras här? Dom flesta här vet vel att Zalman gör kvalitets produkter, själv om också dom kan göra fel. Det som gör denna tråd interessant är hur Zalman support behandlar sina kunder, själv om det kan diskuteras om det är nödvendig att allmänt varna för Zalman.

Är det supporten som ska kritiseras så är det fel del i forumet och topicen säger väll allt?

Permalänk
Medlem

Till att börja med kan jag säga att jag har haft 750 modellen o varit väldigt nöjd med den. Dock är jag böjd att hålla med TS att Zalman har skött problemen med 850/1000 serien väldigt dåligt. Problemen har varit kända en lång tid men inget gjorts från deras sida.

I mina ögon så borde Zalman återkalla aggen i dessa serier eller åtminstone sluta skeppa ut fler tills problemet är fixat.

Lägger man ut mellan 1500-2000 kr på ett agg så tycker iallafall jag att man inte ska förväntas att själv kladda med lim för att få det tyst.

Deras support har jag aldrig varit i kontakt med men om dom betett sej så som ts skriver så ÄR det under all kritik!(verkar som dom aldrig hört talas om goodwill).

Att sen skriva här att man ska undvika ALLA Zalmans nätagg är väl lite väl magstarkt men en varning för 850/1000 serien tycker jag är helt på sin plats.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Citat:

Är det supporten som ska kritiseras så är det fel del i forumet och topicen säger väll allt?

Det är två saker som kritiseras:

1. Zalman har ett flertal modeller av nätaggregat på marknaden (ZM850-HP och ZM1000-HP, förr även ZM750-HP) som lider av ett tillverkningsfel som dom själva är väl medvetna om. Utan att någonstans nämna dessa brister i kompatibilitet med andra produkter (Geforce 260/280/285/295, Radeon 4850/4870X2 etc etc) så anser jag att dom missleder sina kunder.

2. Eftersom att helt enkelt fylla in en automatiserad RMA och få en exakt likadan produkt tillbaka inte kommer avhjälpa ett tillverkningsfel så har jag försökt få kontakt med dom via deras e-mailadresser. Fick svaret:

"We regret to hear about your malfunction.

You have reached Tech Support so I do not know the exact customer policies we have regarding this issue.

If you live in the North and South Americas, please contact them at support.usa@zalman.com or 713- 530- 0700.
For all other regions, please contact support1@zalman.co.kr, support2@zalman.co.kr, support3@zalman.co.kr

and explain your situation. "

Varav de tre senaste "europeiska" adresserna inte har svarat på någon av mina 20 e-mail under de senaste 4 månaderna och där den första antingen hänvisar tillbaka till de europeiska adresserna eller uppger att dom framfört mitt meddelande till sina chefer. Vartefter jag varje gång väntat en vecka innan jag försökt e-maila igen. Aldrig har jag fått något spontant svar från deras sida, utan hela tiden massa uppskjutande svar eller helt nya kontaktpersoner som skickar mig en kopia av första mailet igen.

Fjärde försöket 2/3:
"You have reached Tech Support so I do not know the exact customer policies we have regarding this issue. As for release date information, there are no solid dates as of this time.

If you live in the North and South Americas, please contact them at support.usa@zalman.com or 713- 530- 0700.
For all other regions, please contact support1@zalman.co.kr, support2@zalman.co.kr, support3@zalman.co.kr

and explain your situation.

They should be able to assist you with your inquiry. Thank you again for your interest in ZALMAN."

Femte försöket 12/3, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"We are sorry to hear about your difficulties. Can you one more round of emails and then I will try to further assist you. Thank you for your patience and understanding."

Sjätte försöket 16/3 samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"We regret to hear about your difficulties. I will forward your claims to my superior. Thank you for your patience and understanding."

Sjunde försöket 18/3 samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"The best advice I can give you is to continue to email support1@zalman.co.kr, support2@zalman.co.kr, support3@zalman.co.kr. I will be following up with you so please keep me updated as well. Thank you for your patience."

Åttonde försöket 2/4, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"There is no revision, but they will make best efforts to get you a fully functional unit.

You have reached Tech Support so I do not know the exact customer policies we have regarding this issue.

and explain your situation.

They should be able to assist you with your inquiry. Thank you again for your interest in ZALMAN."

Nionde försöket 15/4, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"We apologize for your inconvenience. Please continue correspondence with the Customer Support team. I will attempt to help you with what I can on my side."

Tionde försöket 22/4, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"We have gone some changes recently in our protocol. I thank you for your patience in advance and politely ask that you try the support emails one more time.

We hope to better meet your needs in the future."

Elfte försöket 7/5, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"I will pass this along to my boss. In the meantime we thank you for your patience and understanding. We hope to better meet your needs in the future.
"

Tolfte försöket 11/5, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"I apologize. I am not postponing - it's just out of my department. Please continue to try support@zalman.co.kr, support1@zalman.co.kr, support2@zalman.co.kr, and support3@zalman.co.kr. I will follow up again.
Thank you for your patience and understanding."

Trettonde försöket 20/5, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"I have forwarded your email to my boss. I hope your emails are responded to soon."

Fjortonde försöket 1/6, samt 3 e-mail till var och en av co.kr adresserna:
"I have forwarded the inquiry to my boss. Hopefully you will hear from Customer Support soon. We are not denying warranty. The way you can request an RMA is:

If you are under warranty (for parts replacement, you do not have to send your whole unit in for most RMA cases), please attempt the following for customer support (shipping costs, and if not under warranty parts costs will differ depending on your locale).

For regions outside of North and South America, please visit the "Where To Buy" network for RMA support (you do not need to fill out an RMA form, so no need to worry about the form not working) and locate a distributor close to you. Tell them you spoke with us and they will help you with parts supply. If they refuse/cannot help please contact support1@zalman.co.kr, support2@zalman.co.kr, support3@zalman.co.kr

For the North and South Americas, wait for contact from the North American Sales Department after completing an RMA. If they do not correspond within 5 business days contact them at support.usa@zalman.com or 713- 530- 0700.

If you are out of warranty, you can purchase a replacement from a distributor found in the “Where to Buy” section of our website). Thank you again for your interest in ZALMAN and we hope to meet your needs as best as possible.

I am not sure if I left that out before. I apologize for the inconvenience and thank you for your patience."

12/6 nu, inget svar. Fick aldrig heller något svar från co.kr adresserna.

Jag vet inte vilken av dessa aspekter som är värst. Men eftersom man betalar för support och garanti när man köper nätaggregatet så ligger det fortfarande inom ämnet. Framförallt när RMA inte avhjälper felet och kontaktmöjligheterna med företaget är hopplösa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Till att börja med kan jag säga att jag har haft 750 modellen o varit väldigt nöjd med den. Dock är jag böjd att hålla med TS att Zalman har skött problemen med 850/1000 serien väldigt dåligt. Problemen har varit kända en lång tid men inget gjorts från deras sida.

I mina ögon så borde Zalman återkalla aggen i dessa serier eller åtminstone sluta skeppa ut fler tills problemet är fixat.

Lägger man ut mellan 1500-2000 kr på ett agg så tycker iallafall jag att man inte ska förväntas att själv kladda med lim för att få det tyst.

Deras support har jag aldrig varit i kontakt med men om dom betett sej så som ts skriver så ÄR det under all kritik!(verkar som dom aldrig hört talas om goodwill).

Att sen skriva här att man ska undvika ALLA Zalmans nätagg är väl lite väl magstarkt men en varning för 850/1000 serien tycker jag är helt på sin plats.

Trådnamnet blev missledande, det håller jag med om. När jag skrev "nätaggregat" så menade jag zm750-hp, zm850-hp, zm1000-hp men ville inte ha för långt trådnamn. Dom återkallade väl inte alla dåliga zm750-hp heller antar jag? Så dom finns säkert i cirkulation fortfarande. Man får nog vara på sin vakt så man slipper massa RMA-strul.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att folk skriver om produkter de köpt som inte funkar som de ska och hur deras support är.

Tack för bra info.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCronic
Tycker det är bra att folk skriver om produkter de köpt som inte funkar som de ska och hur deras support är.

Tack för bra info.

Tack själv. Det är viktig information. Hade jag vetat om detta innan jag köpte delarna till datorn hade det blivit mkt enklare att välja mellan Zalman ZM1000-HP vs Corsair HX1000.

Permalänk
Medlem

Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Köpte in en zalman zm1000-hp till min nya dator...

Orkade inte läsa allt p.g.a. många användares extremt negativa personligeheter. Mycket bra tråd annars.

Självklart behöver man inte testa ett företags alla produkter för att kunna tycka att de beter sig dåligt. Att just zalmans nätagg har problemet att de piper vet nog många, att de sedan även har totalt värdelös support gör inte direkt saken bättre.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden men har HX1000 det här problemet?

OnT Vet hur förjävligt det är med dålig kundsupport... Köper aldrig något mer från sådana tillverkare och sprider det vidare till mina polare, hur bra än varan är så ska de fan inte ha dålig kundsupport. Förlorar mer än vad man vinner med dålig kundsupport.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta

OnT Vet hur förjävligt det är med dålig kundsupport... Köper aldrig något mer från sådana tillverkare och sprider det vidare till mina polare, hur bra än varan är så ska de fan inte ha dålig kundsupport. Förlorar mer än vad man vinner med dålig kundsupport.

Hx1000 har inga fabriksdefekter.

Det finns inget som kan binda Corsairs agg med Zalmans då dom tillverkas av 2 helt olika företag, däremot finns det den del nätagg från tillverkare som har problem när man kommer över 1kw i power eftersom det är nytt och en del snålar med komponenterna men det är bara att läsa recensioner å se hur bra dom presterar så det finns inget att oroa sig för.

Permalänk
Medlem

Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Köpte in en zalman zm1000-hp till min nya dator.
Det ger ifrån sig högt pipande/gnällande ljud så fort man sätter grafikkortet (eller vissa andra av datorns komponenter tex hårddisken) i användning.
Man kan höra väldigt tydligt hur det tjuter varje gång ngt skrivs till hd'n. Eller när man gör något så simpelt som att scrolla en webbsida. I spel skriker det nåt fasansfullt.

Extremt irriterande och inte vad man hade förväntat sig av ett så kallat "tyst" nätagreggat. Ett exempel kan ses i videon här:

http://www.youtube.com/watch?v=mQa79pWC0OQ

Har varit i kontakt med Zalman angående detta i över 4 månader nu, men endast fått uppskjutande svar på dålig engelska från deras USA-support.
E-mail adresserna till den europeiska adresserna svarar inte ens, trots ca 20 skickade e-mail. De vägrar alltså i stort sett att upprätthålla sin del av garantin. Sådana här ärenden borde inte ta längre än ett par dagar att åtgärda, kan man tycka. Helt ofattbart dåligt av dom.

Min rekommendation är att hålla sig långt bort från denna och liknande produkter i deras utbud.

Ville bara få ut varningen så inte fler gör samma misstag som jag.

Trots att du köpt datordelar för några år sen, så är du nyreggad här inne?
Trött på alla jävla whine-trådar så fort nåt går sönder, det kan vara endast ditt exemplar (+ ett par andra världen över) som lider av det här felet. Istället för att börja whina och smutskasta ett företag så ska du istället ta kontakt med tillverkaren...
fungerar inte det, som det tydligen inte gjort i ditt fall, tar man kontakt med stället man köpte grejerna från.
Shit alltså.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Re: Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Trots att du köpt datordelar för några år sen, så är du nyreggad här inne?
Shit alltså.

Nyregistrerad eftersom jag inte brukar använda forumet till att skriva egna inlägg. Tyckte det var värt att dela med sig av denna erfarenhet dock.

Citat:

Trött på alla jävla whine-trådar så fort nåt går sönder, det kan vara endast ditt exemplar (+ ett par andra världen över) som lider av det här felet.
Shit alltså.

Om du hade läst tråden så hade du vetat att detta är ett tillverkningsfel som är bekräftat av Zalman själva.

Citat:

Istället för att börja whina och smutskasta ett företag så ska du istället ta kontakt med tillverkaren...
fungerar inte det, som det tydligen inte gjort i ditt fall, tar man kontakt med stället man köpte grejerna från.
Shit alltså.

Jag whinar inte - jag upplyser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta

Har försökt ta reda på samma sak vad gäller hx1000.
Verkar som några har löst problemet genom att byta från Zalman till Corsair: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?p=395721
Ser ut att vara en bra PSU annars också. Ska nog försöka byta till den.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Nyregistrerad eftersom jag inte brukar använda forumet till att skriva egna inlägg. Tyckte det var värt att dela med sig av denna erfarenhet dock.

Om du hade läst tråden så hade du vetat att detta är ett tillverkningsfel som är bekräftat av Zalman själva.

Jag whinar inte - jag upplyser.

Varning till alla: undvik Zalmans nätaggregat.

Vet inte vad du anser klaga/whina smutskasta.
Det behöver inte vara nåt fel på produkten över huvud taget bara för att du har fått ett dåligt ex. Och killen på youtube du länkade till kan ju så vitt vi vet vara nåt jävla retard som har tokpressat och torterat sitt ex. Hur vet vi ens att det är samma modell som din han testar? Så vitt jag vet ser deras 750, 850 respektive 1000W likadana ut, om man inte kollar specen på sidan av nätaggregatet förstås.
Först då riktiga företag och hemsidor, Swec, Nordic Hardware osv. börjar skriva om problemet, då börjar jag ta såna här rykten och anklagelser på allvar.

Försök istället vara resonlig och beskriv problemet så kanske nån hade kunnat ha nån lösning på ditt problem. Tänk, hade du istället bara satt rubriken:
Hjälp! Mitt Zalman ZM1000-HP 1000W Piper t.ex. hade den här tråden kunna tas på betydligt större allvar. Och till ditt problem, ta kontakt med butiken där du köpte burken och nätaggregatet och be dom ta hand om det så kan vi alla glömma den här historien.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Varning till alla: undvik Zalmans nätaggregat.

Vet inte vad du anser klaga/whina smutskasta.

Redan adresserat tidigare i tråden.

Citat:

Det behöver inte vara nåt fel på produkten över huvud taget bara för att du har fått ett dåligt ex. Och killen på youtube du länkade till kan ju så vitt vi vet vara nåt jävla retard som har tokpressat och torterat sitt ex. Hur vet vi ens att det är samma modell som din han testar? Så vitt jag vet ser deras 750, 850 respektive 1000W likadana ut, om man inte kollar specen på sidan av nätaggregatet förstås.
Först då riktiga företag och hemsidor, Swec, Nordic Hardware osv. börjar skriva om problemet, då börjar jag ta såna här rykten och anklagelser på allvar.

Räcker det med ett uttalande direkt från Zalman?

On Mon, 09 Feb 2009 03:00:58 +0100, TechSupport <supportusa@zalman.co.kr>
wrote:

We regret to hear about your inconveniences. We are aware of the current situation as follows:

The high performance 9800GTX, 260~280, and ATI 4*** models are
generating a high pitch when connected to our 750/850/1000 HP PSU models. There is a fix available for the 750HP due for February production, so you should either send your product in and ask for a revised PSU, or wait till then and make sure you get a model that is fixed. There are no defined release dates for the 850 and 1000HP upgrade yet.

We are trying to remedy this situation for our customers as soon as
possible.

Citat:

Försök istället vara resonlig och beskriv problemet så kanske nån hade kunnat ha nån lösning på ditt problem. Tänk, hade du istället bara satt rubriken:
Hjälp! Mitt Zalman ZM1000-HP 1000W Piper t.ex. hade den här tråden kunna tas på betydligt större allvar. Och till ditt problem, ta kontakt med butiken där du köpte burken och nätaggregatet och be dom ta hand om det så kan vi alla glömma den här historien.

Jag behöver ingen hjälp med att avgöra vad jag borde göra i den här situationen. Det är väl en självklarhet att man först försöker kontakta deras support, alternativt inköpsplatsen.

Jag ville enbart informera andra om hur de har ett känt tillverkningsfel i flera av sina produkter och hur deras support beter sig angående detta.
Hade sparat mig otroligt mycket tid om jag själv fått veta detta innan jag köpte nätagget.

Permalänk

OJOJ, folk gnäller över någon de tycker gnäller. Alltså är de själva mkt mognare och tillför en viktigt portion av information till tråden. Rubriken säger ganska tydligt vad som sägs i tråden, om man är emot dessa trådar, är det då inte ganska lätt att helt enkelt välja att inte se den+kommentera i den? Att något kommenterats tidigare brukar vara ganska vanligt, men alla skriver på olika sätt och inte alltid som allt tas upp. Jag skiter fullständigt i om det går att laga "mitt söndriga nätagg" med limpistol eller liknande. Betald produkt ska uppnå förväntad prestanda om garanti täcker det.
Alla är inte Tarzan i sladdjungeln bland komponenter osv. Läs om det intresserar, kommentera om det intresserar. Gör det inte det, gå vidare o läs nått annat ist. Jisses alltså...

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Redan adresserat tidigare i tråden.

Räcker det med ett uttalande direkt från Zalman?

On Mon, 09 Feb 2009 03:00:58 +0100, TechSupport <supportusa@zalman.co.kr>
wrote:

We regret to hear about your inconveniences. We are aware of the current situation as follows:

The high performance 9800GTX, 260~280, and ATI 4*** models are
generating a high pitch when connected to our 750/850/1000 HP PSU models. There is a fix available for the 750HP due for February production, so you should either send your product in and ask for a revised PSU, or wait till then and make sure you get a model that is fixed. There are no defined release dates for the 850 and 1000HP upgrade yet.

We are trying to remedy this situation for our customers as soon as
possible.

Jag behöver ingen hjälp med att avgöra vad jag borde göra i den här situationen. Det är väl en självklarhet att man först försöker kontakta deras support, alternativt inköpsplatsen.

Jag ville enbart informera andra om hur de har ett känt tillverkningsfel i flera av sina produkter och hur deras support beter sig angående detta.
Hade sparat mig otroligt mycket tid om jag själv fått veta detta innan jag köpte nätagget.

Får man fråga, har du tagit kontakt med butiken där du införhandlade produkten då?

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allvarligt problem med Zalman ZM1000-HP.

Citat:

Fpr man fråga, har du tagit kontakt med butiken där du införhandlade produkten då?

Jag ska göra det nu. Att ta kontakt med Zalmans obefintliga support var ett stort misstag.