iTunes Store konto utan bankkort?

Permalänk

iTunes Store konto utan bankkort?

Hej, jag har precis skaffat iPod och vill därför kunna tanka ner covers till mina skivor och testa genius, men då måste jag ha store konto.
Det går inte utan kreditkort och jag är inte myndig så det blir ett litet dödläge där.
Går det att skaffa nåt slags begränsat konto där man inte kan köpa låtar eller så?
Dumt av apple att anta att alla har kraditkort :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

Du kan be dina föräldrar skaffa något form av "barn-visa"-kort i vissa banker.:) Tror Swedbank har något sådant.:)

Lycka till ^^

edit: Apple är USA och "alla"/de flesta barn får ju en bankbok med tillhörande kreditkort nåt år innan de blir myndiga då kreditkortet har med hur "kreditvärdig" man är: har du få transaktioner på kortet får du inte handla på kredit i USA har du för många transaktioner gäller samma sak. Fråga mig inte varför.:P

Men för att svara på din fråga: "alla" har kreditkort i USA pga. det ovan sagda.^^ Man kan inte göra något utan det typ.:S

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Eller som jag brukar använda. Begränsat "kreditkort" via Swedbank, så kallat E-kort. Man sätter hur lång tid det gäller och hur mycket pengar som får dras. Dvs man kan sätta 10kr och ett år så borde det nt bli ngra problem ^^. Ifall dina föräldrar har Swedbank så skulle det kunna funka?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Avstängd

Fast jag tror man måste ha ett kreditkort då...:P Men hör med dom det är ju gratis.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Dumt av apple att anta att alla har kraditkort :/

Tycker det är ganska så dumt av många företag o tvinga folk till o skaffa betalkort för o nyttja vissa tjänster. Men men... utvecklingen går åt det hållet. Snart så finns inget förutom elektroniska pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Du kan be dina föräldrar skaffa något form av "barn-visa"-kort i vissa banker.:) Tror Swedbank har något sådant.:)

Lycka till ^^

edit: Apple är USA och "alla"/de flesta barn får ju en bankbok med tillhörande kreditkort nåt år innan de blir myndiga då kreditkortet har med hur "kreditvärdig" man är: har du få transaktioner på kortet får du inte handla på kredit i USA har du för många transaktioner gäller samma sak. Fråga mig inte varför.:P

Men för att svara på din fråga: "alla" har kreditkort i USA pga. det ovan sagda.^^ Man kan inte göra något utan det typ.:S

Jaadu, jag har maestro, men jag tror inte att det går att använda som mastercard, även om jag hade kort så skulle jag inte vilja skriva upp det.
Jag har ingen avsikt whatsoever att köpa musik, bara använda de fria tjänsterna

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk

Min lillebror har också en iphone och han hade tänkt ladda ner lite gratis program till den, men så klart så gick inte det för man var tvungen att skriva in kortnummer. Jag tycker det är väldigt fult av Apple att tvinga oss hederliga att skriva in kortnummer om man bara laddar ner gratis material. Vad har de då för nytta av det? Istället så tycker jag det skulle vara valfritt att skriva in kortnummer. Ska man köpa saker-->kortnummer in.
Ska man inte köpa saker-->inget kortnummer.
Jag har alltid varit rädd för att lämna ut kortnummer och dylikt och det tror jag inte att jag är ensam om. Dumt av Apple att tvinga oss säger jag bara!

/Calle

Permalänk
Medlem

Jag lyckades att skapa ett konto utan att ge ut mitt kortnummer. Fanns någon liten ruta att bocka i eller något alternativ typ, fyll i uppgifter när jag väl köper grejjer.

[EDIT] http://support.apple.com/kb/HT2534

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frfa
Jag lyckades att skapa ett konto utan att ge ut mitt kortnummer. Fanns någon liten ruta att bocka i eller något alternativ typ, fyll i uppgifter när jag väl köper grejjer.

[EDIT] http://support.apple.com/kb/HT2534

Ah, tack.
Jag hittade bara en fri app till iPhone men den gick att köpa ändå så nu har jag ett gratis konto

Tack igen!

Visa signatur