Nexus Value 430 - tystaste fläktkylda nätagget i dagsläget

Permalänk
Medlem

Nexus Value 430 - tystaste fläktkylda nätagget i dagsläget

http://www.silentpcreview.com/Nexus_Value_430

Äntligen får vi de tysta lågeffektsnätaggregaten vi med workstations alltid velat ha. Imponerande med tanke på att Nexus har imponerat föga med tidigare nätaggregat vad det gäller ljudnivå.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
http://www.silentpcreview.com/Nexus_Value_430

Äntligen får vi de tysta lågeffektsnätaggregaten vi med workstations alltid velat ha. Imponerande med tanke på att Nexus har imponerat föga med tidigare nätaggregat vad det gäller ljudnivå.

Det där såg riktigt nice ut förutom att det inte är 80certat, 19db@1m vid 400w är inte fyskam! det är bättre än Corsair 450w agget som räknas till dom väldigt tysta aggen.
Skulle mitt Earthwatts mot förmodan dö så skulle jag lätt slå till på det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det där såg riktigt nice ut förutom att det inte är 80certat, 19db@1m vid 400w är inte fyskam! det är bättre än Corsair 450w agget som räknas till dom väldigt tysta aggen.
Skulle mitt Earthwatts mot förmodan dö så skulle jag lätt slå till på det här.

Ja effektiviteten var inte riktigt 80% men väldigt nära. Fläkten kanske går att byta ut mot en S-Flex om man vill ha mer kylning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Nice!
Någon som vet vem som tillverkat själva agget?
Misstänker att Nexus precis som Corsair bara "rebrandar".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Nice!
Någon som vet vem som tillverkat själva agget?
Misstänker att Nexus precis som Corsair bara "rebrandar".

Jo Nexus senaste agg innan denna var FSP har jag för mig men dom vart ingen hit då högwattarna baserades på Epsilon som hade rippelproblem.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tipset, härligt o se att Seasonic får lite konkurrens.
Kanske blir en sån om jag behöver nytt nätagg till HTPC bygge.

Permalänk
Medlem

Väcker upp denna tråd igen med en - tyvärr - aktuell fråga: Vet någon var man kan köpa detta Nexus 430 Value någonstans i Sverige? Captech har slutat befatta sig med Nexus, så det finns såvitt jag vet ingen distributör längre.

Visa signatur

Antec P183, Asus Z170 Pro Gaming, Intel Core i7 6700K, Antec Signature 650, Intel X25-M 80 Gb SSD, Samsung F1 1 Tb HD, Asus GTX 1070 Strix, Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jberling
Väcker upp denna tråd igen med en - tyvärr - aktuell fråga: Vet någon var man kan köpa detta Nexus 430 Value någonstans i Sverige? Captech har slutat befatta sig med Nexus, så det finns såvitt jag vet ingen distributör längre.

Multitronic verkar ha hela Nexus sortiment