Speltips till "äldre"

Permalänk
Medlem

Speltips till "äldre"

Äldre och äldre jag är 37 år.

Söker någon spännande strategi-spel att spela då och då på datorn. Ska helst inte gå för snabbt, lite avkoppling och trixande gillar jag. Gärna krigsspel, men inte ett måste. Går bra med rollspel också.

Har en ganska bra bärbar med 4 gig minne och ATI radeon hd 3450, 256mb. Men, det är ju knappast en speldator.

Ser framemot tips!

Permalänk

Varför inte Oblivion? Det är ett rollspel som man kan spela hur länge som helst. du bestämmer själv hur snabbt det ska gå.

Permalänk
Medlem

Empire: Total War.

Permalänk
Medlem

Age of Empires, Rise of Nations, CM01/02 Listan kan göras lång men valde mina favoritspel
CM är förövrigt gratis att ladda hem på deras sida, kan länka om du vill

Permalänk
Medlem

inte allt för kraftigt grafikkort, men klarar väl enklare/äldre spel. Tex Heroes 5, Dawn of War, Baldur's Gate/Icewind Dale, Fallout 1&2. Mycket speltid där.

Permalänk
Medlem

Om man gillar turnbaserade "långsamma" strategispel så är dessa två riktigt bra.

Civilization IV + 2 expansioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215949
Släpptes nyligen en patch för sista expansionen dessutom.

Galactic Civilizations II + 2 expansioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=361502

Permalänk
Medlem

Fallout 3

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic 5

Strategi, turbaserat, Fantasy, Kräver inte så stark dator

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om man gillar turnbaserade "långsamma" strategispel så är dessa två riktigt bra.

Civilization IV + 2 expansioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215949
Släpptes nyligen en patch för sista expansionen dessutom.

Galactic Civilizations II + 2 expansioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=361502

Bra grymma spel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Äldre och äldre jag är 37 år.

Söker någon spännande strategi-spel att spela då och då på datorn. Ska helst inte gå för snabbt, lite avkoppling och trixande gillar jag. Gärna krigsspel, men inte ett måste. Går bra med rollspel också.

Har en ganska bra bärbar med 4 gig minne och ATI radeon hd 3450, 256mb. Men, det är ju knappast en speldator.

Ser framemot tips!

civ är ett måste om du har många tim o slå ihjäl din gamle man! du är bara 6 år äldre än mig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Fallout 3

Då är Fallout 1&2 bra mycket bättre inom rollspelsgenren, speciellt eftersom du kan ta det hur lungt som helst eftersom det är turnbased.

Sen är inlevelsen, djupet, humorn etc på en sån mycket högre nivå så det inte går att beskriva i ord.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Vad har din ålder med saken att göra? Sök ett spel efter dina intressen och vad du tycker är kul istället för din ålder ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Japp, vad har äldre med det hela att göra? Själv är jag 47 och spelar BF 1942 online dagligen

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

King's Bounty - The Legend. Heroes of Might and Magic-liknande spel, fast man utforskar världen i realtid och endast striderna är turordningsbaserade. Väldigt välgjord och kul, personligen föredrar jag det framför Heroes.

Permalänk
Medlem

Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Permalänk

Re: Speltips till "äldre"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Äldre och äldre jag är 37 år.

Söker någon spännande strategi-spel att spela då och då på datorn. Ska helst inte gå för snabbt, lite avkoppling och trixande gillar jag. Gärna krigsspel, men inte ett måste. Går bra med rollspel också.

Har en ganska bra bärbar med 4 gig minne och ATI radeon hd 3450, 256mb. Men, det är ju knappast en speldator.

Ser framemot tips!

Strategi:
Civilization IV
Empire: Total War

Simulation/strategi:
City Life

Äventyrsspel:
Fahrenheit Indigo Prophecy

Action/Rollspel:
Fall Out 3
Oblivion

Shooter:
Call Of Duty 4 - Modern Warfare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Första klass inlägg! (y)(y)(y)

Permalänk

Heroes 3!!!
Ett måste^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

starcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Precis de ord jag behövde : D Och du har helt rätt!

---------------------------------------------------------------------------

Tack för alla svaren!

Hittar flera intressanta. Age och Empires, Empire: Total War, Heroes of might and magic 5, Civilization IV med flera.

Med långsamma spel menade jag, spel som man inte måste toktrycka på tangentbordet.
Tänker mer på spel som man kan greja med på flygplatsen, på tåget och på andra lediga stunder och så på tråkiga möten så klart ; )
Sen ska de så klart vara spelbara på min dator.

Sen har jag också ett Xbox 360 där jag spelar både Fifa 09,Oblivion & Collin Mcrae Dirt.

Permalänk
Medlem

Ett kul spel där man inte behöver stressa det minsta är settlers.
Jag själv tycker att "The Settlers II 10th Anniversary" är det bästa i serien och din dator klarar spelet utan problem.
Ett annat riktigt bra strategispel som inte redan nämts är Command & Conquer 3.

Permalänk

Som många säger:
Civilization IV + 2 expansioner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215949
Släpptes nyligen en patch för sista expansionen dessutom.

Perfekt tempo (ditt eget)

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Europa Universalis 3 är ett ganska avkopplade spel på möten

Permalänk

Alla spel i Total war-serien. Speciellt Rome och Medieval 2 (med expansioner). Bästa strategispelen någonsin i mitt tycke.
Själv är jag förresten 39 år......och lika kul än med spel.
Dammar av min gamla Megadrive ibland och myser

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,

Permalänk
Medlem

Black and White 2 är coolt, började själv spela det nyligen.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Settlers är ett underskattat spel ..

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Då är Fallout 1&2 bra mycket bättre inom rollspelsgenren, speciellt eftersom du kan ta det hur lungt som helst eftersom det är turnbased.

Sen är inlevelsen, djupet, humorn etc på en sån mycket högre nivå så det inte går att beskriva i ord.

Sant, men 3an borde oxå nämnas för det är inte fy skam heller

Visa signatur

pff

Permalänk

Kanske Hearts Of Iron 2 snart kommer 3:an spelet är ett rent strategi spel och saknar RTS det ser inte speciellt grafiskt tilldragande men har funnit det underhållande. Handlar självklart om andra världskriget

http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=589

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Skulle fan vara reps på det där inlägget!

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hambli
Ett kul spel där man inte behöver stressa det minsta är settlers.
Jag själv tycker att "The Settlers II 10th Anniversary" är det bästa i serien och din dator klarar spelet utan problem.
Ett annat riktigt bra strategispel som inte redan nämts är Command & Conquer 3.

The Settlers II, kanonspel! Nån som vill lira över nätet? Självklart 10th Anniversary, så det är optimerat och bra.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Heroes 3!!!
Ett måste^^

+10 typ, värdare spel får man leta efter

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207