Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Datorn startas om när jag spelar spel.

Hej!

Jo det är så att jag installerade nyligen Flatout 2 och tänkte spela lite grann, men efter att ha spelat en stund så hängde det sig och datorn startades om. Idag så skulle jag spela Swat 4, då hände samma sak, jag hann spela en liten stund innan datorn hängde sig och startades om. Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proppan
Hej!

Jo det är så att jag installerade nyligen Flatout 2 och tänkte spela lite grann, men efter att ha spelat en stund så hängde det sig och datorn startades om. Idag så skulle jag spela Swat 4, då hände samma sak, jag hann spela en liten stund innan datorn hängde sig och startades om. Vad kan detta bero på?

Jag skulle tippa på överhettning. Fick samma sak när jag lirade Bloodrayne (det var ett tag sen). Grafikkortets fläkt var död.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag skulle tippa på överhettning. Fick samma sak när jag lirade Bloodrayne (det var ett tag sen). Grafikkortets fläkt var död.

Tack för svar. Får ta och kolla upp det

Flera förslag?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt x1950pro, det var tydligen kretsarna som styr strömregleringen som överhettades, trots att fläkten snurrade på som den skulle. Jäkla B-kort!

Vad det annars skulle kunna vara:
Inkompatibla minnen kanske, men då skulle du väll råka ut för bluescreens med antar jag.
Samma sak ifall du klockat för högt, då brukar den strula redan när du bootar samt ge bluescreens.
Cpu:n kanske går varm å systemet slår av för att skydda sig.

Jag skulle iaf börja med att installera lite temperatur övervakningsprogram å kika på dom.. Hwmonitor, speedfan, Everest, atitool finns gratis eller som trials...

Finns även gratisprogram som testar Ram:en så dom funkar som dom ska...

Å om du inte hittar nåt där så prova å formatera om burken!

Permalänk
Medlem

Tack för bra svar hez. Jag har skruvat upp min dator och vad jag kan se så snurrar grafikkortsfläkten. Men jag installerade speedfan och såg då att datorn var uppe i 80 grader, då satte jag en fläkt mot grafikkortet och då gick temperaturen ner!

På "GPU, Remote 1 och Remote 2" i speedfan så är det en symbol på en eld, jag antar att det är ganska så varmt då? Allt annat verkar vara i normal temperatur.

Permalänk
Medlem

rensa burken från damm

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
rensa burken från damm

Jotack det är redan gjort.

Permalänk
Antielefant

Vad har du för dator? 80c på ett grafikkort är inte farligt, de klarar betydligt mer. Typ 45 grader mer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testa och uppdatera drivrutinen till grafikkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Vad har du för dator? 80c på ett grafikkort är inte farligt, de klarar betydligt mer. Typ 45 grader mer.

Nån hp dator, vet inte vad modellen heter. Har ett Geforce 6600 iaf