Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Jag vet att SC2 är gratis online, Trodde att D3 var som wow, det är ändå Diablo 3 vi snackar om med den enorma karta den kommer få och ett hundratals adds och patchar. Att wow kostar pengar och inte diablo 3 kan jag inte fatta, kan knappast vara för bandbredden. Diablo 3 kommer vara det ända spelet jag skullle betala i månaden för och det är gratis

Wow kostar pengar för serverunderhåll och utveckling.

Och Wow drar ju in ganska mycket pengar så de kan väl finansiera "gratis-spelen"?

Permalänk

Vet inte om ni sett detta, men jag längtar som fan!

Blizzcon 2009 Augusti 21-22 Live Stream
PRICE
29,95 € EUR

Kolla på trailern

http://blizzcon.rayv.com/

"And a debut the gaming universe has been holding their breath for, Diablo III"

Längtar som fan, hoppas bara jag kan se på det denna dan, den 21 är en fredag och 22 Lördag

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Blizzcon blir nice. Speciellt även om vi får se nåt av det icke utannonserade spelet dom håller på med som ska bli nytt (inte starcraft, warcraft, diablo eller nåt annat). Sen märks det väl lite hur allting kommer bli, med drops, skills, inventory etc när dom blir mer o mer klara med det.

Men att WoW kostar pengar är ju nästan självklart. Det är ju ett mmorpg, de flesta såna spel kostar ju pengar per månad. De flesta hack 'n slash kostar inte per månad, vet inget som gör det av dom få såna spel det finns. Skiter i vilket, jag kommer nog spela mest singel player i alla fall, kanske blir o teama om det fungerar bra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Vanliga spel har inget månadsavgift helt enkelt. Är det något konstigt? Det är väl bara en liten del av MP-spelen som har månadsavgift. Inget MPFPS-spel har någon vad jag vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vanliga spel har börjat få frivillliga extra avgifter istället. Mappacks, DLC etc.

Inte alls otänkbart att Blizzard gör något likadant med Diablo 3. Utöver det kan de sälja krims-krams också. Ungefär som kortspelet till WoW där man kan få unika saker ingame som inte tillför något i combat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Diablo3 får

Respec
auto-allocated statpoints
class-specific items
souldbounds

World of Diablo har en hel del gemensamt med wow tyvärr

Men annars så skulle jag bli förvånad om Bnet2 kommer kosta något. Undrar om det är därför SC2 dröjer, för att bnet2 kanske strular ?! Känns som att de hunnit rätt långt på själva spelet!

Det där är som att jämföra UT med Q3 bara för att det finns CTF i båda spelen....

Finns det något RPG spel som inte har något som något annat RPG har? Sen är det ju klart att man inte orkar ändra på vissa saker som fungerar bra i praktiken, säger sig självt.

Tycker inte man kan jämföra spelen, Diablo2 och Diablo3 kan du nog jämföra

Jag gillar inte Wow, men jag kommer nog att älska diablo3! Älskade 2:an så...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

finns en del fördelar också när man betalar månadsvis. Tyckte personligen inte att det var farligt för plånboken att betala 100-150 i månaden för att spela wow med tanken på vilken payback det gav, ingame hjälp i form av GM's, ständigt nya patchar, olika happenings vid jul, påsk, halloween etc etc. Gav spelet lite liv. Finns många spel på marknaden som är bra men som sen lämnas åt sitt öde just för att det inte generar pengar längre. Det man kan hoppas på då är att någon fanatiker fixar en fanpatch, vilket ofta resulterar att spelarna delas upp i två läger, dom med fanpatch och dom som inte har den.
Nu tror jag inte att Blizz kommer lämna D3 åt sitt öde då dom tar väll hand om sina titlar. Men OM dom skulle besluta att ta en månadsavgift så resulterar ju det i slutändan till ett bättre spel.

Hur tycker ni?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Ut spelar i en annan dimension än q3. Blizzard skulle inte sabba Diablo 3 med massa adds mot betalning. Månadsavgift kommer inte göra Diablo 3 bättre. Lyckas dem med berättelserna kommer det bli mer spännande än wow på alla sätt och vis, resterande är nog en smaksak om något naiv sådan.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes

Nu tror jag inte att Blizz kommer lämna D3 åt sitt öde då dom tar väll hand om sina titlar. Men OM dom skulle besluta att ta en månadsavgift så resulterar ju det i slutändan till ett bättre spel.

Hur tycker ni?

Måste ju inte bli bättre spel bara för man betalar för multiplayer, visst de har mer pengar att spendera (åt att göra det bättre) men får de inte nog av det från WOW? och har de inte redan tillräckligt mkt? och även om vi skulle betala skulle dom då göra det bättre? :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Måste ju inte bli bättre spel bara för man betalar för multiplayer, visst de har mer pengar att spendera (åt att göra det bättre) men får de inte nog av det från WOW? och har de inte redan tillräckligt mkt? och även om vi skulle betala skulle dom då göra det bättre? :/

Blizzard är kanske lite speciella nu när dom är så stora, som jag skrev så tror jag inte att Blizzard kommer lämna D3 så fort alla köpt det. kolla bara på sc1/d2/wc3 som dom fortfarande patchar fast det gått så lång tid. _OM_ blizzard nu skulle få för sig att lägga till en månadskostnad till D3 så bör det logiskt sett resultera till att dom kan och kommer att lägga mer pengar på det. nya "instancer" i patcharna, lägga till något nytt ställe på worldmapen och så vidare.
Stora Patchar som wow har.

Är fruktansvärt tröt nu så hoppas ni förstår vart jag vill komma.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Skulle lätt betala en hundring i månaden för att få ett konto jag slipper oroa mig för att det tas bort om jag vill göra uppehåll!

ang vilket spel som snott vad hit och dit, helt irrelevant! De tar ideer från varandra och inspireras det är bra.

Vad som inte är lika bra är att gå ifrån konceptet "by gamers for gamers"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Skulle lätt betala en hundring i månaden för att få ett konto jag slipper oroa mig för att det tas bort om jag vill göra uppehåll!

Det lustiga är att Blizzard EU bara lovar att kontot är kvar i 6 månader när det gäller WoW.
http://eu.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_GB&artic...

USA däremot lovar att inte ta bort dem.
http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&artic...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det lustiga är att Blizzard EU bara lovar att kontot är kvar i 6 månader när det gäller WoW.
http://eu.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_GB&artic...

USA däremot lovar att inte ta bort dem.
http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&artic...

Så har man ett konto värt flera tusen och gör ett uppehåll på 6månader och 1dag så är det borta?

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Så har man ett konto värt flera tusen och gör ett uppehåll på 6månader och 1dag så är det borta?

Nej, det ska funka så men det gör det inte. jag sluta lira i typ 9 månader (om inte mer) inga togs bort. samma sak hände en polare. så vet inte varför de ens skriver så.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Aldrig blivit av me konto heller jag har ett som inte spelats på 2 år.
Jag lovar dig, om ett konto är värt säg 3-4k när du canclar så är det inte värt mer än 1k efter ett halvår ändå så. Men det kan ju va skönt att slippa levla nya gubbar etc.

Permalänk
Medlem

Anledningen är att Blizzard EU fegar och inte vågar skriva det som garanterat. Med andra ord kan du inget göra om kontot inte är kvar efter 6 månader. Däremot så är det säkert väldigt låg risk att de plockar bort konton, speciellt för spelare som spelat länge.

Permalänk
Medlem

Ifrån ingen stans kanske men. Jag tror faktiskt att Diablo 3 är närmre ett release datum än vad vi tror.

Inte direkt en ny intervju men iaf http://www.diablo3news.org/ andra nyheten.

Många tror att Blizzard inte kommer släppa Starcraft 2 och Diablo 3 samtidigt visst kanske inte direkt, men Blizzard har väl också sagt att Starcraft 2 ska släppas i 3 olika episoder. Och får jag gissa lite så tror jag vi får se de två sista klasserna nu på Blizzcon i Augusti. Efter det tror jag vi inte behöver vänta allt för länge på Diablo 3. Det är vad jag tror, det här har man väntar på länge. Blir snart galen på att sitta och läsa nyheter, forum och se gameplay filmer varje dag men längtar så enormt efter detta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

För egen del så tror jag på en release tidigast sent 2010.

Permalänk
Medlem

Haha måste beundra devs inkompetens alltså!

Så de tar bort möjligheten att sätta ut egna skills och attributes för att det ändå finns "ett rätt svar" alltså ett bästa sätt att lägga ut poängen på. Därmed är det alltså ingen mening med att låta folk ha ett VAL eftersom någon någon gång kommer på ett "bästa sätt" att lägga skills gör vi nu så att ALLA får exakt samma.

Carebear-idiot!

Istället inför de Runes, som man bara kan få genom drops.*

Det idioterna inte fattar är att det kommer finnas ett bästa sett, " ett rätt svar" vilka Runes man ska ha osv. Det är självklart, vissa runes kommer vara mkt bättre än andra till vissa skills.

Problemet är att inte alla har tillgång till alla runes till skillnad från i alla andra spel där alla har exakt samma möjlighet att göra sin karaktär då man får välja talents, skills, attributes osv.

Så, de rika som har mkt forumguld kommer att dominera med high level runes och ni som inte har något forumguld eller inte pallar grinda 24/7, sorry ni kan glömma tex "Multi-strike Rune" som såklart man måste ha för att vara konkurrenskraftig och folk ska vilja ha med dig i gruppen.

Så, det vi kommer få se i Diablo3 är en helvetes jakt på vissa Runes som kommer bli så sjukt dyrbara att det enda sättet att få tag i en är att hitta en själv 1:10000000000000. Visst fanns det items i D2 som också var bra och svåra att hitta WF tex men det hade inte någon stor inverkan på hur du spelar din gubbe.

Det kommer skapas games där det anger att om du inte har vissa Runor får du inte joina, samma sak med guilds osv allt kommer handla om Runor.

Där sköt carebear-nollan D3 i sank jag lovar.

* d2jsp gold trading, har du inget forumguld kan du glömma allt vad gear heter i D3 eftersom det överförs automatiskt och de som är rika från att ha bottat i D2 nu kommer va svinrika i D3 också.

PS, antar att det går helt i linje med Blizzards nya policy "advance through gear"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ifrån ingen stans kanske men. Jag tror faktiskt att Diablo 3 är närmre ett release datum än vad vi tror. Inte direkt en ny intervju men iaf http://www.diablo3news.org/ andra nyheten.

Jag tror precis som Loxus på release tidigast om ett år, sent 2010. De har visat väldigt lite från spelet, och Blizzard har som tradition att hypa/polera sina spel under väldigt lång tid innan release.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Haha måste beundra devs inkompetens alltså!

Så de tar bort möjligheten att sätta ut egna skills och attributes för att det ändå finns "ett rätt svar" alltså ett bästa sätt att lägga ut poängen på. Därmed är det alltså ingen mening med att låta folk ha ett VAL eftersom någon någon gång kommer på ett "bästa sätt" att lägga skills gör vi nu så att ALLA får exakt samma.

Carebear-idiot!

Dagens unga spelare och consoletards.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Haha måste beundra devs inkompetens alltså!

Så de tar bort möjligheten att sätta ut egna skills och attributes för att det ändå finns "ett rätt svar" alltså ett bästa sätt att lägga ut poängen på. Därmed är det alltså ingen mening med att låta folk ha ett VAL eftersom någon någon gång kommer på ett "bästa sätt" att lägga skills gör vi nu så att ALLA får exakt samma.

Carebear-idiot!

Istället inför de Runes, som man bara kan få genom drops.*

Det idioterna inte fattar är att det kommer finnas ett bästa sett, " ett rätt svar" vilka Runes man ska ha osv. Det är självklart, vissa runes kommer vara mkt bättre än andra till vissa skills.

Problemet är att inte alla har tillgång till alla runes till skillnad från i alla andra spel där alla har exakt samma möjlighet att göra sin karaktär då man får välja talents, skills, attributes osv.

kommer bli som wow, lvl 1 fireball rank 1, lvl 2 en buff. lvl 3 nått skit osv osv.
När man är max level så har man alla spells i grunden, men det är talent/skill trädet+runorna som skiljer dig från dom andra.

Känns lite som är skitsamma hur då får dina spells, du kommer hur som haver endå bara använda dom du är speccade till, kan nog bli bra detta ändå även om jag spontat känner att dom borde rippat från D2 och inte WoW.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta faktiskt är bättre än hur det funka i Diablo 2, där man till 99% la alla sats på stamina? Känns rätt onödigt att ha stats då.

Talents är väl både bra och dåligt, mer dåligt för att det liknar wow. Men right, mycket annat skiljer det spelen åt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
kommer bli som wow, lvl 1 fireball rank 1, lvl 2 en buff. lvl 3 nått skit osv osv.
När man är max level så har man alla spells i grunden, men det är talent/skill trädet+runorna som skiljer dig från dom andra.

Känns lite som är skitsamma hur då får dina spells, du kommer hur som haver endå bara använda dom du är speccade till, kan nog bli bra detta ändå även om jag spontat känner att dom borde rippat från D2 och inte WoW.

Tror inte du läste klart riktigt.

Det jag menar är att du INTE kommer få tillgång till att ha dina spells som du vill, det kommer bli så hög efterfrågan på vissa runor att bara ett fåtal som bottar får dem.

Naturligtvis hoppas jag att droprate blir sjukt hög så att runor verkligen kommer finnas i överflöd och man efter ett tag kommer ha en runa av varje i stashen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Tror inte du läste klart riktigt.

Det jag menar är att du INTE kommer få tillgång till att ha dina spells som du vill, det kommer bli så hög efterfrågan på vissa runor att bara ett fåtal som bottar får dem.

Naturligtvis hoppas jag att droprate blir sjukt hög så att runor verkligen kommer finnas i överflöd och man efter ett tag kommer ha en runa av varje i stashen!

Menar du att det inte komma finnas skills/talent/atributes som man själv fyller i?
att absolut enda sättet att påverka sin char är med runor?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Det är bara statsen som är automatiska inte skills/talents.

Edit: Här är en tidig screen på barbarian skillträd (från FZ);

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är bara statsen som är automatiska inte skills/talents.

Edit: Här är en tidig screen på barbarian skillträd (från FZ);
http://www.fz.se/bilder/arkiv/j/jw3x1yfqlnrzdmasvt8297pckuge0...

Okej men det har dom ju snackat länge om, är väll lite sak samma om det är auto eller manual på dom. Det ena är ju roligare än det andra, dock så ger auto en annan slags stabilitet i spelet vilket kan vara skönt även om jag föredrar manual

EDIT:
Så de tar bort möjligheten att sätta ut egna skills och attributes för att det ändå finns "ett rätt svar" alltså ett bästa sätt att lägga ut poängen på. Därmed är det alltså ingen mening med att låta folk ha ett VAL eftersom någon någon gång kommer på ett "bästa sätt" att lägga skills gör vi nu så att ALLA får exakt samma.

Här syftas det ju att skills och attributes ska blir autosign, det jag reagerade på i den tidigare posten.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Eller, så väntar vi till Blizzcon är och ser då förhoppningsvis hur systemen kommer se ut. Eller åtminstone kanske likna, är mer intresserad av hur ens inventory kommer bli. Men hoppas ju man ska kunna specca om, så man slipper göra en ny karaktär igen då för att få bättre specc.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Samma här, jag vill kunna ha en karaktär som jag levlar upp, hittar lite gear och kunna specca om från Dual weald till 2H om jag känner för det. Prova olika builds och items utan att behöva ha flera barbarer.. Sen så länge spelet är roligt så skiter jag egentligen i vad dom tar från d2 och vad dom gör nytt. Menar hur mycket fick dom med sig från D1 till D2?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Det är inte riktigt så.
Alla som dödar "bossen(eller vanliga gubbar)" kommer få enskild loot som bara dem ser. Till exempel kan en barbar få en bra stav, en wizard få en bra sköld, och en witchdoctor lite guld av samma boss.

Så man kan inte vara en loothora i 3an? Det suger ju..barnsliga regler om du frågar mig..

Jag kommer få panik om de har respecc, auto stats, soulbounds, anti-lootwhore system..

Någon som har någon officiell källa om någon nyhet på d3? Blev lite sugen när jag googlade lite på det.