The Pirate Bay säljs till börsbolag

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay säljs till börsbolag

Den kontroversiella fildelningssajten The Pirate Bay köps av mjukvaruföretaget Global Gaming Factory X för 60 miljoner kronor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt, detta är något jag har sett fram emot länge :).

Permalänk
Medlem

Låter grymmt bra! Hoppas det blir något i stil med att man betalar 200kr i månaden å så får man tanka hur mkt man vill.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Är detta ett skämt?

Permalänk

Tror inte riktigt på detta

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

Intressant, storkapitalet hittade hem även till killarna bakom Pirate Bay... vilket ju bara bevisar tesen om att alla går att köpa bara summan är den rätta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Låter grymmt bra! Hoppas det blir något i stil med att man betalar 200kr i månaden å så får man tanka hur mkt man vill.

Undrar hur länge det tar isf förrän folk börjar klaga på att det är orättvist mot de som inte har så snabb anslutning.

Beamy: Det trodde jag också först:)

Tror faktiskt detta kan komma att gynna både konsumenter och upphovsmän. Är väl bara att vänta och se.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Låter grymmt bra! Hoppas det blir något i stil med att man betalar 200kr i månaden å så får man tanka hur mkt man vill.

Inte särskilt troligt ;/
Ger inte mycket för den nyheten, och skulle det vara sant så lär det inte ge något possitivt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beamy
Är detta ett skämt?

Snarare en marknadsförings gimik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Der_Synth
Ger inte mycket för den nyheten, och skulle det vara sant så lär det inte ge något possitivt.

Hur skulle inte detta ge något positivt? Tänk efter nu, upphovsmännen får betalt, fildelarna får en tjänst som är laglig och som många väntat på i flera års tid nu:)

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk

Uhm det här låter väldigt suspekt :/

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

hoppas det blir till något bra. men nåt säger mig att det bara kommer bli pannkaka av det hela. *hoppas hoppas*

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Suspekt är bara förnamnet.

Permalänk
Medlem

Sen kommer det visa sig att betalningsviljan inte var så hög... att alla fjortisar inte alls vill betala för sig även om det finns jättebra legala alternativ.

Napster 2.0

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Undra varför den kontanta betalningen blev just 30mkr...
Var det inte det skadeståndet hamnade på?

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Sant folk kommer formosdligen inte betala och folk gar over till wen annan sida istallet
Ungefär som om dom skulle börja täbetalt för att lägga upp filmer på YouTube

Permalänk
Medlem

Vart är världen på väg? Ska man behöva betala för musik och film? Skandal

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Proffsmoddare

Väntar bara på en spotify med film!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Hur skulle inte detta ge något positivt? Tänk efter nu, upphovsmännen får betalt, fildelarna får en tjänst som är laglig och som många väntat på i flera års tid nu:)

Du tänker dig ala spotify...som iof är bra, men går ju inte alls att jämföra med dagens piratebay tracker, och nu syftar jag på trackern och inte hemsidan. Kolla på tex spotify...finns ju inte hälften av de artister jag lyssnar på.
Misstolka mig rätt jag betalar för spotify, men den ersätter inte världens största torrent tracker.

Permalänk
Medlem

Upp som en sol och ned som en pankaka gissar jag på.
Då lär vi få se om det blir en repetition av napster, ni vet väl hur bra det gick att kommersialisera den tjänsten.

Permalänk

Pirate-bay killarna vet hur man gör!

Fixar cash att betala skadeståndet + 30 milj. ytterligare i aktier i den "nya" mer legala verksamheten.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ja ja.. affären är inte i hamn så ta detta med en nypa salt

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beamy
Är detta ett skämt?

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Låter grymmt bra! Hoppas det blir något i stil med att man betalar 200kr i månaden å så får man tanka hur mkt man vill.

En sådan lösning skulle jag lätt vara på!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Väntar bara på en spotify med film!

Vem vet hur länge till spotify funkar?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeej, ska de ha kvar The Pirate Bay fast ta betalt!?? Då är det ju ingen Pirat bukt längre? Hur fan tänker idioterna? Varför gav ägarna vika?

Edit: Systemet funkar ju som så att folk har grejerna på sina datorer och delar med sig till andra, hur ska de kunna ta betalt för något som ligger på andras datorer?!!!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Vem vet hur länge till spotify funkar?

beror ju på hur många som betalar för att använda det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Der_Synth
Du tänker dig ala spotify...som iof är bra, men går ju inte alls att jämföra med dagens piratebay tracker, och nu syftar jag på trackern och inte hemsidan. Kolla på tex spotify...finns ju inte hälften av de artister jag lyssnar på.
Misstolka mig rätt jag betalar för spotify, men den ersätter inte världens största torrent tracker.

Så du menar alltså att du tror att utbudet blir för litet? Jo det kan mkt väl hända, och isf är det synd.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Så du menar alltså att du tror att utbudet blir för litet? Jo det kan mkt väl hända, och isf är det synd.

Blir väl lite för många som skall dela på pengarna annars...ligger lite mer än film uppe.

Permalänk

Jag ser inte hur man ska få detta att fungera rent praktiskt. Kommer man få alla film och spelbolagen att vilja lägga ut sitt material på denna sida ?
Tyvärr tror jag inte det är så enkelt, tex har ju Steam sitt eget nätverk.
Men visst vore det en smart lösning om det fungerar.
Betala 500kr per månad och ladda hem allt nytt som kommer ut, ja tack säger jag. Men Hur ska dessa pengar sedan fördelas till dom stora bolagen ?
Och kommer man verkligen vilja gå med på att folk får ladda hem hur mycket som helst och vilket material som helst, som det varit tidigare, fast till en viss kostnad.
Jag tror tyvärr att den här typen av fildelning kommer bli väldigt begränsad till dom bolag som vill vara med i utvecklingen.
Jag ser inte att dom stora utvecklarna som EA, Nintendo, Sony och dom stora filmbolagen kommer bli särskilt intresserade.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

http://www.dn.se/ekonomi/noterat-bolag-och-the-pirate-bay-har...

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3138745.svd

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5...

Pengarna kommer inte gå till grundarna av Piratebay då de inte äger det längre, de bara administrerar det hela.

Om det hela går av stapeln så tror jag på flopp då folk inte kommer använda det så länge det finns bra alternativ. Att sitta och hoppas på en avgift på 200-500kr i månaden för obegränsad tillgång till populära program, spel, musik & filmer är drömtankar.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Musikälskare

Hoppas verkligen detta är ett skämt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?