Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Och den killen hade kunskap/befogenheter att hjälpa mig. Varför är inte all support som den personen?

För att det som vi sade tidigare inte second lines jobb, och för att troligen väldigt få, om några, skulle vilja betala för en tjänst där de har helt utbildade tekniker med full systemåtkomst direkt i luren.

Sen måste jag fråga. Varför ringer man supporten när det är fel på ens faktura? Nog för att många efter ett tag även plockar upp hur andra avdelningar gör saker men det är ingenting man kan räkna med. Att det finns olika avdelningar är av samma anledning som det första jag skrev, man kan inte vänta sig att alla ska kunna allting.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

menat till Bassebaba

Mja när det gäller fakturor osv så får man vända sig till ekonomi avdelningen typ. Jobbade ett tag på Tele2's first line, men det du betalade för kan en i first line fixa på 20s utan problem och slänga in en ringpott eller skicka ärende att summan du betalar dras mot kommande fakturor. Så hade i alla fall jag gjort om jag jobbat kvar. Och kan inte dom du pratat med det så jobbar dom verkligen på fel ställe, är väldigt simpelt att fixa en sån sak. men jag håller med, telefonsupport kan vara jobbig som fan ibland.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Självklart talade jag med ekonomiavdelningen. Valde ju valet för "jag har fakturafrågor" när jag ringde dom.
Orkar bara inte särskilja allt i skrift så kallar allt för support, för det är ju vad det är.

Och angående "betala för fullt utbildade tekniker i supporten"
Ja, jag tar det som en självklarhet att ett företag jag köper en tjänst ifrån har en support som är kompetent nog att lösa mina eventuella problem.
Jag skiter så i om det är VD:n själv som ska gå ner i källaren och koppla om sladdar, jag utgår från att dom löser problemen så att min tjänst blir fungerande.

Och sen som sagt, det är ju precis detta som NukeHenk säger... Folk jobbar på fel ställe. Alla jag känner som jobbat med support har tagit det som en "nödlösning" för att dra in cäsh. Inte precis så att nån bestämt sig för att göra karriär där. Vilket leder till att folk är ointresserade och skiter i allt förutom sin egen vinning. Göra så lite som möjligt, gå dit och sitta av sina timmar utan att bli upptäckt och sen cäsha ut lönen.

Nånting är ju som sagt fel när det krävdes hur många samtal som helst, och flera månader av fakturor med strul innan dom ens lyckades ta bort en tjänst från mitt abb.

och ni som alltid snackar så jävla mkt skit om hur "dyrt det skulle bli"
ta detta som ett exempel:
http://www.resume.se/nyheter/2006/09/20/com-hems-vinst-okade-...

Citat:

Comhems vinst första halvåret – 614 miljoner kronor – motsvarar 41 procent i vinstmarginal.

så ja, istället för att göda aktieägare och styrelsen, så kanske dom borde lägga några av dom 614 miljonerna på att ha förbättrat sin support.....
(samma grej emd att comhem "blev tvugna" att ta ut en kortavgift.. vafan.. sålänge dom gör en vinst så är alla adderade prishöjningar bara ett sätt att gira in ännu mer cäsh...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Självklart talade jag med ekonomiavdelningen. Valde ju valet för "jag har fakturafrågor" när jag ringde dom.
Orkar bara inte särskilja allt i skrift så kallar allt för support, för det är ju vad det är.

Och angående "betala för fullt utbildade tekniker i supporten"
Ja, jag tar det som en självklarhet att ett företag jag köper en tjänst ifrån har en support som är kompetent nog att lösa mina eventuella problem.
Jag skiter så i om det är VD:n själv som ska gå ner i källaren och koppla om sladdar, jag utgår från att dom löser problemen så att min tjänst blir fungerande.

Och sen som sagt, det är ju precis detta som NukeHenk säger... Folk jobbar på fel ställe. Alla jag känner som jobbat med support har tagit det som en "nödlösning" för att dra in cäsh. Inte precis så att nån bestämt sig för att göra karriär där. Vilket leder till att folk är ointresserade och skiter i allt förutom sin egen vinning. Göra så lite som möjligt, gå dit och sitta av sina timmar utan att bli upptäckt och sen cäsha ut lönen.

Nånting är ju som sagt fel när det krävdes hur många samtal som helst, och flera månader av fakturor med strul innan dom ens lyckades ta bort en tjänst från mitt abb.

och ni som alltid snackar så jävla mkt skit om hur "dyrt det skulle bli"
ta detta som ett exempel:
http://www.resume.se/nyheter/2006/09/20/com-hems-vinst-okade-...

så ja, istället för att göda aktieägare och styrelsen, så kanske dom borde lägga några av dom 614 miljonerna på att ha förbättrat sin support.....
(samma grej emd att comhem "blev tvugna" att ta ut en kortavgift.. vafan.. sålänge dom gör en vinst så är alla adderade prishöjningar bara ett sätt att gira in ännu mer cäsh...)

Den enda (det finns en liten, mikroskopisk chans att du kan bli något annat...) sättet att avancera i ett supportjobb är att tjäna mer pengar åt företaget du jobbar åt, inte att ge bra service eller support. Det är alldeles för jobbigt för chefer och ledningsgrupper att kvantifiera så dom tittar hellre på försäljarsiffror och antal samtal. Saknar du etik och moral kan du dock avancera riktigt duktigt

Skulle dock alla 1stlinemänniskor ersättas med 2ndline dito skulle det bli dyrt för det är så företag fungerar, skulle uppskatta det nästan är en 1:10 ratio på 2nd:1st på dom flesta ställen...

Permalänk
Medlem

""Företaget är i princip skyldigt att ta sig an problemet omgående efter att konsumenten reklamerar.""

Om jag inte har fel så började de felsöka direkt du ringde dvs. de tog sig an problemet, sen att det inte är på det sätt som du vill är en annan sak.

Att börja läsa konsumentköplagar med mer är alltid bra om man vill ta fighten till nästa nivå men glöm inte att de är LAGAR. dvs det går att tolka/förvränga och anpassa efter sitt eget problem eller som i Blixtviks fall sitt försvar.

Vore intressant att få veta vad som va fel och vad Blixtvik gjorde för att åtgärda felet.

Är inte till någon hjälp men intresserad över felet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Den enda (det finns en liten, mikroskopisk chans att du kan bli något annat...) sättet att avancera i ett supportjobb är att tjäna mer pengar åt företaget du jobbar åt, inte att ge bra service eller support. Det är alldeles för jobbigt för chefer och ledningsgrupper att kvantifiera så dom tittar hellre på försäljarsiffror och antal samtal. Saknar du etik och moral kan du dock avancera riktigt duktigt

Skulle dock alla 1stlinemänniskor ersättas med 2ndline dito skulle det bli dyrt för det är så företag fungerar, skulle uppskatta det nästan är en 1:10 ratio på 2nd:1st på dom flesta ställen...

+1 på det. Dom skiter fullständigt i om man kan hjälpa folk faktiskt. Allt går ut på att dra in cash. Därför jag fick gå, orkade inte sälja på folk en massa skit, hjälpte dom i stället med problem. Vilket är fel i min mening, tycker det ska vara tvärtom. För gud va många abbonemang och annat som företagen lurar på folk. Och verkligen lurar folk med grejerna, så man fick ju informera folk om allting i avtalet typ som dom hade skrivit på och nu var fast med.

Men On topic igen. Vill också veta om/när Blixtvik får reda på felet vad det kan vara. Dom lär väl ha nån tekniker som hoppar på problemet efter ett tag, tror ju inte dom försöker få problemet att rinna ut ur sanden precis. Jag hade legat på varannan dag i princip, om jag vetat 100% att det inte är fel hos mig.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Till alla er som inte orkar att läsa eller inte kan läsa eller hittar på egna svar så vill jag säga att de har fått all informations om de har begärt +att jag har varit kontakt med Vällingby Nät det finns inga fel på nätet rapporterade och med support så menar jag inte att jag har suttit på telefonsupporten min tekniska frömåga är kanske något högre än att de förklarar hur jag ska starta datorn i felsäker läge.
Vilket jag har förtydligat.
Som jag sa tidigare till de som vet bäst gå någon annan stanns och posta.
Och för övrigt kan jag nämna jag har varti mycket nöjd med tjänsten tills detta problem kom.
Har haft deras tjänst sedan zitius tog över driften.
12 dgr nu sedan felanmälan idag 512 kbit ner och ca 40 mbit ut.
Vem som helst kan nog räkna ut att det ligger ett fel på deras sida.
Men nog om detta har avpolleterat den oseriösa isp vilket de blev sedan de avknoppades som dotterbolag till ip-only.
Så varningen kvarstår.
Och jag har varit med i svängen sedan adsl introducerades på marknaden och varit i kontakt med många leverantörer och ärligt talat om man är sämre än de sämsta så ska det talas om.

Det stora felet i dag och det på många områden är att det saknas yrkesstolthet.
Man skiter vanligtvis i vilket.

Och det i sin tur drabbar de flesta för eller senare.
Hoppas ni slipper det ni som kanske blir sjuka eller är med om någon olycka framöver, jag hoppas att ni slipper höra att det är väntetid och kanske om någon vecka eller liknande.
Men enl flertalet här inne så är det ok.
Få en halv operation eller köper en halv bil.
Vilken mentalitet.
Skäms på dom det gäller och känner sig träffade!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebtheman68

Hade ett liknande problem men det var Windows Vista i kombination med min internet security programvara som spökade till det hela.
Fast där fungerade download/downlink till och från (som vanligt/ jättedåligt)
Download/downlink blev jättedålig beroende på vad jag gjorde och vart.
För att få det hela att fungera igen var jag tvungen att starta om burken.

Tog mig nästan en månad att orka felsöka och lösa problemet.
Fick samma fel på två av mina burkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Till alla er som inte orkar att läsa eller inte kan läsa eller hittar på egna svar så vill jag säga att de har fått all informations om de har begärt +att jag har varit kontakt med Vällingby Nät det finns inga fel på nätet rapporterade och med support så menar jag inte att jag har suttit på telefonsupporten min tekniska frömåga är kanske något högre än att de förklarar hur jag ska starta datorn i felsäker läge.
Vilket jag har förtydligat.
Som jag sa tidigare till de som vet bäst gå någon annan stanns och posta.

Det är ingen här som hävdat att de vet bäst. Det jag och några till sagt är att du verkar ha helt orimliga krav och de enda anledningarna till dessa krav är att du själv vill att det ska vara så samt att du verkar helt oinsatt i hur support hos bredbandsoperatörer fungerar. Det kan mycket väl vara fel i deras nät, ingen har sagt någonting annat. Det har dock påpekats att det är onödigt att dra den slutsatsen baserat på ingenting mer än gnäll.

Citat:

Och för övrigt kan jag nämna jag har varti mycket nöjd med tjänsten tills detta problem kom.
Har haft deras tjänst sedan zitius tog över driften.

10 dagar, inklusive idag som inte är slut än. Detta är precis varför jag och vissa andra säger det vi gör. Om du själv är tekniker så borde du veta hur det fungerar, men nu när du är i situationen av att vara kund så ska helt plötsligt andra spelregler gälla? Du har dessutom sagt att du vart nöjd fram tills detta problem. Ett problem under hela tiden och hela ISPn ska vara skräp? Har du samma förväntningar på saker du själv gör? Allting ska funka 100% av tiden och minsta avvikelse betyder att dina kunder ska gasta om varningar och om att du inte vet vad du sysslar med? Någonting får mig att tvivla på att du har samma måttstock för dig själv.

Citat:

Men nog om detta har avpolleterat den oseriösa isp vilket de blev sedan de avknoppades som dotterbolag till ip-only.
Så varningen kvarstår.
Och jag har varit med i svängen sedan adsl introducerades på marknaden och varit i kontakt med många leverantörer och ärligt talat om man är sämre än de sämsta så ska det talas om.

Om du "vart i svängen" så länge och ändå inte vet att det inte ens är ADSL som du har så förstår du säkert varför jag är tveksam till att kritiken mot blixtvik är befogad. Det finns inget ADSL som kan leverera 30/30, än mindre nästan 100 åt något håll. Det du har i sådana fall är riktigt bredband via ethernet/fiber, Speciellt om det är ett stadsnät inblandat vilket är någonting väldigt annorlunda från ADSL.

Citat:

Det stora felet i dag och det på många områden är att det saknas yrkesstolthet.
Man skiter vanligtvis i vilket.

Ursäkta mig men det har du banne mig inte den blekaste aning om. Jag har ännu aldrig stött på en supportare som inte ville göra sitt jobb bra men för det första betalar du inte för att ha fullt utbildade tekniker direkt i luren, för det andra så skulle jag tro att om din attityd i telefonen är ens liknande den du visar upp här så är det den som i så fall gör att folk inte vill hjälpa dig.

Citat:

Och det i sin tur drabbar de flesta för eller senare.
Hoppas ni slipper det ni som kanske blir sjuka eller är med om någon olycka framöver, jag hoppas att ni slipper höra att det är väntetid och kanske om någon vecka eller liknande.
Men enl flertalet här inne så är det ok.
Få en halv operation eller köper en halv bil.
Vilken mentalitet.
Skäms på dom det gäller och känner sig träffade!!

Nu är du bara löjlig istället. Självklart är det inte ok att få en halv operation eller en halv bil, man betalar för en hel och ska få en hel. Du kommer säkert också ha en fullt fungerande tjänst igen när allting är fixat. Men du betalar inte för att få det fixat ögonblickligen. Om jag ska använda din jämförelse så betlar du för en Volvo och sen är du förbannad för att det inte är en Bugatti.

Jag kan dock säga att med det du sagt i denna tråd så förstår jag varför bemötande och hjälpen du får är bristfällig. Du verkar vara en sån människa som faktiskt kan förstöra en hel arbetsdag för den stackare som får prata med dig i telefonen. Så jag har ingen sympati för dig, och jag är inte förvånad att ingen annan nuvarande eller f.d. supportare här inte har det heller. Och det kommer troligen vara det sista jag skriver i denna tråd. Både jag och andra har vart barnsligt tydliga gällande vad som är rimligt både sett till hur det bör vara och hur det faktiskt är.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

+1

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

belga

amen på det