Permalänk
Medlem

Street Fighter IV PC

Köpte precis Street Fighter IV till datorn via Steam.
Jag är lite sugen på att köpa denna handkontroll:

https://www.inet.se/datortillbehoer/spelkontroller/logitech-c...

Hur vet jag om det funkar till spelet??
Sen en annan fråga tycker det är rätt kul att spela 2 players på såna här fighting spel, kommer det funka om jag köper 2st lika dosor, eller kommer de bli konflikt mellan dosorna

MVH

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

Köp 2 st Xbox 360 kontrollers istället!

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar xbox 360kontrollerna till pc. inte för att dom e bra, utan för att alla spel på pc som har gamepad support är automatiskt konfigurerat för xbox 360 kontrollerna.

lita på mig, jag hade en ps2 liknande kontroll (för jag e en ps-fanboi) men fick snabbt köpa en xbox360 kontroll därför att alla spel var helt felkonfigurerat. okay, du kan konfigurera det själv, men seriöst inte vet du hur originalet är, och det e hur jobbigt som hellst att hitta fram (vissa spel e fan mig omöjligt att hitta hur kontrollen e mappat). nu ligger ps2 kontrollen och samlar damm bara...

så köp inte nåt annat än microsofts kontroller... om du vill ha det lätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
jag rekommenderar xbox 360kontrollerna till pc. inte för att dom e bra, utan för att alla spel på pc som har gamepad support är automatiskt konfigurerat för xbox 360 kontrollerna.

lita på mig, jag hade en ps2 liknande kontroll (för jag e en ps-fanboi) men fick snabbt köpa en xbox360 kontroll därför att alla spel var helt felkonfigurerat. okay, du kan konfigurera det själv, men seriöst inte vet du hur originalet är, och det e hur jobbigt som hellst att hitta fram (vissa spel e fan mig omöjligt att hitta hur kontrollen e mappat). nu ligger ps2 kontrollen och samlar damm bara...

så köp inte nåt annat än microsofts kontroller... om du vill ha det lätt...

Finns det en svart version för såna dosor? och vart köper jag dem billigt på seriös sida?

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Keeper of the Bamse

Finns inga svarta vad jag vet, bara vita. Inet har den för 507kr inkl. frakt.

https://www.inet.se/datortillbehoer/spelkontroller/microsoft-...

Kan tillägga att jag bad en polare komma förbi med sin kontroll, vi satt till kl 05 och spelade mot varandra! Hur jävla kul som helst (öl var inblandat såklart )

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Fungerar bra med antika Xbox kontrollern också, kör en trådlös.

Just ja fan, det var inte så lätt att få det fungera i början kom jag på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ja men isåfall måste han köpa en jävla reciever grej. Den är rätt dyr om jag minns rätt.

Permalänk

Inte till dator...

Permalänk
Medlem

Finns paket med wireless till dator men den är mycket dyrare än sladdversionen.

Permalänk
Medlem

"Logitech Cordless Rumblepad 2" funkar finfint. Just testat dem med Street Fighter IV. Inga problem att köra två dosor.

Edit: Kör Windows 7.

Visa signatur

| Corsair 600T White | Gigabyte Z68X-UD3H | Intel Core i5 2500K@4.2 | Corsair Hydro H100 | | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Kingston 16GB DDR3 | SanDisk 256GB SSD | Gigabyte HD7990 6GB | Dell SX2210T Multitouch |

Permalänk
Hedersmedlem

360-kontroller är ganska smidiga eftersom dom autokonfigureras i många spel, men de är värdelösa till Street Fighter. Två knappar för lite på framsidan och styrkorset är hemsk.

Logitech-kontrollern fungerar, annars en MadCatz FightPad (om du kan få tag på en), PS3 eller 360 spelar ingen roll, båda fungerar lika bra.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen, har bestämt mig för Logitech Cordless Rumblepad 2 dosorna.

https://www.inet.se/artikel/6605146/

Nu måste jag installera om Street Fighter bara, jävla bug att de inte vill starta pre-loading

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

Spela Street Fighter med en handkontroll. Jävla hedningar, fightingspel ska inte spelas med nåt annat än fight sticks. Nu när ni vet det så borde ni alla köpa varsin. =P

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem

Jag fick mina Cordless Rumblepad 2 dosor nyss. Inställningarna för dessa dosor är perfekta alla knappar fungerar utan att man ens behöver göra ett smack. Ändrade bild altenativ så jag kör spelet på min 52" TV och kör fullhd upplösning kan fan inte sluta spela, helt stört kul, och vilken grafik!

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

Hej,

Är Street Fight IV utvecklat för någon speciell kontroll? Är det gjort för XBox 360? Är inte ute efter bästa kontrollen utan mer "orginalkontrollen" än något annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hej,

Är Street Fight IV utvecklat för någon speciell kontroll? Är det gjort för XBox 360? Är inte ute efter bästa kontrollen utan mer "orginalkontrollen" än något annat.

Xbox 360 kontrollerna och Arkad Stickan är dom officiella kontrollerna för spelet.

Jag rekomenderar Arkad sticka, Mad Catz fightpad kontroll eller den för PS2'an med adapter, Sega Saturn kontroll med adapter (finns för PC också tror att den är slutsåld)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Spela Street Fighter med en handkontroll. Jävla hedningar, fightingspel ska inte spelas med nåt annat än fight sticks. Nu när ni vet det så borde ni alla köpa varsin. =P

Du har gått på arkadjoystick hypen ser jag.

Det finns något som heter Saturn joypad, den japanska varianten. Googla det. Det finns en anledning till att dom säljer jävligt bra på eBay i dagsläget

360 paddan funkar inte för spel med digital input, det är alltför svårt att göra moves med den än med en riktigt digital joypad eller arkadsticka, kasta inte pengar i sjön på en sådan padda om du ska lira SF4 bara.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

wuuuw, googla saturn joypad japanese, fan den handkontrollen e som gjort för all fighting spel av light/medium/hard typen!! vars kan man få tag i en sån? och hur mycket kostar det? jag går utifrån att det e skitbilligt jämfört med en arkadsticka eller?

360 paddens digitala d-pad SUGER hårt! det e inge tvekan på det! ps2 eller logitechs rumblepad funkar både MYCKET bättre. men som sagt bättre att investera i en 360 om du tänker lira mer än bara sf4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Du har gått på arkadjoystick hypen ser jag.

Det finns något som heter Saturn joypad, den japanska varianten. Googla det. Det finns en anledning till att dom säljer jävligt bra på eBay i dagsläget

360 paddan funkar inte för spel med digital input, det är alltför svårt att göra moves med den än med en riktigt digital joypad eller arkadsticka, kasta inte pengar i sjön på en sådan padda om du ska lira SF4 bara.

Gått på och gått på, det är ingen direkt hemlighet att så gott som alla seriösa BUP-spelare lirar med stick

Undantagsfallet är Tekken, vilket är enda fightern med en ganska stor % pad-spelare.

Som "söndagslirare" kan man lira på nästan vilken kontroll som helst, men vill du på något sätt försöka bli mer seriös i fightingscenen så måste du mer eller mindre gå över till (en bra) stick.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Är det någon multiplayerfunktion över internet?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

heh, jag kör med en chillstream. funkar skitbra.

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/d...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136258

även fast spelet har helt absurt svåra kombinationer man måste få in.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Finns det lan funktion?

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Tangentbord > arkadsticka > handkontroll. tangentbord ftw! om jag kunde skulle jag använda det till alla fighting lir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Finns det lan funktion?

Nej det finns ingen lan funktion men det går att hitta varrandra via online funktionen, annat altenativ är ju att spela med med 2 handkontroller på tvn, lovar 100 gånger roligare

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag köpa en Fightpad från Videogamesplus.ca.

Det gjorde jag.=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Tangentbord > arkadsticka > handkontroll. tangentbord ftw! om jag kunde skulle jag använda det till alla fighting lir.

Funkar inte så bra så fort du lirar en char som har SPD eller tigerknee inputs, går inte på TGB, du kan tex inte TK-hadou med akuma och superjumps är sukt mupp på TGB det med

Med tigerknee menar jag naturligtvis inte en SRK-motion utan d,df,f,uf,x som inputen var i ST.

Men ska det inte spelas något annat än SFIV och du inte lirar fei (chickenwing har TKinput) eller någon SPD-char så spelar det ingen roll vilken kontroll du använder nästan, SFIV har så nerdummade inputs så det funkar iaf.

Jag själv har valt att gå tillbaka till SF3:3s och kommer inte att röra i SF4 med tång ens, ursha vad jag är besviken på spelet.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_771
Finns det en svart version för såna dosor? och vart köper jag dem billigt på seriös sida?

Ja det finns svarta Xbox 360 dosor.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox360 kontroll med sladd! de funkar bra! sladden är lång som fan, antagligen för att de ska vara ampassade till xbox360 och att man ska kunna sitta en bit från tvn.. så med kabel är billigare och funkar mycket bra!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag kör 360-kontrollen till PC (Win XP) och tycker det funkar hur bra som helst. Just street fighter har jag redan på xboxet så det har jag inte testat på PC, men jag kör däremot PES på datorn och det funkar perfa.

Ett tips är programmet Xpadder - ett program där du kan ställa in egna konfigurationer av en hel drös av handkontroller.

Förresten Donan Fear, snygg avatar