Permalänk

Stora problem med virus

Hej, jag har haft stora problem med virus den senaste tiden.
Hållt på installera om OS mycket det senaste för olika anledningar men får virus hela tiden.

Har 3 partioner, en för OS. När jag installerar om os och formaterar den partitionen och har installerat OS igen, dröjer det inte länge fören jag börjar får massa virus.

En typ av mask är det:
Virus identified Worm/Delf.IYS

Några exempel några av virusen:
"C:\Documents and Settings\Johan\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\YZHDOWWE\1[1].exe";"Virus found Klone";"Moved to Virus Vault"

"C:\Documents and Settings\Johan\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\UOH3LY0C\1[1].exe";"Virus found Klone";"Moved to Virus Vault"

Har även ett msn virus, Denna länken skickas runt till mina kontakter:
http:// img232j.lmageshack.net/Photoallyd.jpg
(gjorde mellanrum efter http:// för ingen själv ska råka trycka och få viruset)

Jag antar då att virus kommer från min andra 2 partioner eller kommer alla mina virus problem från msn?

Sökte självklart igenom dom 2 andra partionerna och hitta endast:

"H:\Spel\Serious Sam II\Crack\Sam2.exe";"Trojan horse PSW.Generic7.ONE"

Har haft den filen ganska länge och inte haft några problem så antar nog inte att det är den.

Igår fick jag nog 2-3 virus under en film jag tittade på så får väldigt mycket virus flera om dagen och det är ju ingen hemsida jag får dom ifrån för kan få virus när jag gör något helt annat.

Jag måste hitta källan till alla dessa virus. Det gör mig inget om jag måste installer och formater om OS men vill bara inte få virus direkt igen.

Har även problem med att min hårddisk går in i Pio läge, kollat min diskar och skall inte var några problem med dom men kan något virus göra så dom går in i pio läge?

Tack på förhand

(vet inte om jag har lagt min tråd under rätt kategori)

Permalänk
Avstängd

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35407

Följ denna tråd från majorgeeks så är det mycket stor chans att alla dina malwares försvinner.

OBS: följ tråden från majorgeeks EXAKT hoppar du över steg eller gör fel på några av de olika stegen får inte guiden full effekt och virus kan bli kvar.

Permalänk
Medlem

Får man fråga om du har antivirusprogram installerat?
Vill inte leka polis eller så men, jag förmodar att det inte är köpta filmer du får virus av.
En erfarenhet jag har nu för tiden är att har man inte brandvägg aktiverat medans man installerar sitt OS, har man virus direkt när windows är färdiginstallerat (om man har internetkabeln i vid installationen).
Det jag hade gjort är att koppla ur dom andra hårdiskarna, ha bara C: enheten inkopplad. Formatera den (riktig formatering) och installera ditt OS. Innan du gör någonting annat, installera zonealarm och ett antivirusprogram (lägg uppdateringarna på en cd skiva innan).
Kör en sökning så du VET att din C: är ren. Koppla nu in din nästa hårdisk (en i taget) och genomsök/rensa dom.
När du har alla hårdiskarna inkopplade och allt är virusfritt (internetkabeln skall vara urkopplad hela tiden) konfigurerar du zonealarm och ditt antivirusprogram.
NU..men först nu uppdaterar du alla program/OS med antivirus och zonealarm aktivt.

Om du inte har rensade hårdiskar, och har internetkabeln inkopplad utan skydd medans du installerar ditt OS, blir det smittat direkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag började använda guiden som Rawa gav mig. men efter någon omstar hängde sig dator och lyckades aldrig komma in i windows igen så installera om OS. Hade tyvär i internetkabeln för hade tyvär inte hunnit läsa vad du skrev kingcobra :(.

Skaffa mig en ny msn (behövde ändå en ny) så slipper antaligen det viruset.

Men jag kör med avg free edition, brandväg har jag kört med windows egna sedan har jag en router med brandvägg. Än så länge har jag inte stött på några mer virus men bör jag även ha en extra brandvägg alltså zonealarm. Har typ alltid kör med bara brandvägen som finns i routern.

(har inte kopplat in med externa hårddisk än så ska kolla dator ett tag nu utan den och se så jag inte har några virus)

Permalänk

trodde det var common sense att inte ha msn för att det fuckar upp allt...

personligen har jag inget antivirusprogram, då det inte finns några bra samt att det inte behövs, har dessutom alltid brandväggen nere, har iofs en hel del program som crashar ofta, samt det trevliga felmeddelandet: windows stängs av, spara allt du håller på med... tid kvar 60 sec... men det är ju bara att dra igång cmd, sedan skriva in shutdown -a så försvinner skiten

förutsatt att du inte har en massa viktig skit på dina hårddiskar så skulle jag bara formatera hela skiten, altså vid instalation formatera alla partiionerna, och sedan självklart instalera utan nätverkskabeln i

Permalänk

jo men nu har jag bilder och viktiga filer så tyvär kan jag inte göra det.

Permalänk
Medlem

Bränn ut bilderna på en dvd. Det är alltid bra att ha en backup på dem

Permalänk

Efter ominstalltionen denna gången verkar det inte som jag har några virus. Kan iallfall inte hitta några och datorn fungerar som den ska tack för alla hjälp.