ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Hehe roliga uppdrag som vanligt Bravo!

Lirade du med Anrop eller.. tror jag läste det tidigare?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Wow verkligen skoj att läsa om era bravader!
Gillade skarpt Rambo snubben ni mötte inne i skogen, det är en elit det.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Ska testa när kommer hem, om de snackar om uppemot 90% prestandaökning med CF så är det ju inget att vänta på. Verkar äntligen som de fått ordning på CF nu, gött...

Har kollat på mina kort jag kör i CF, ett 4870x2 och ett 4870, det är bara i stort sätt en kärna på x2 an som laddar, hoppas 9.7 löser detta

Gällde inte de siffrorna i Windows 7? Jäkligt bra ifall det gäller Vista också då jag sitter på ett 4870X2, räknas inte det som Crossfire i spel?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk

heh jo det var välldigt kul uppdrag, synd bara att bravo har knarkat burn i vadå 30+ timmar i sträck så han ligger o sover den här dagen.

jobbar tidigt skift nästa vecka också så då blir det inge arma för mig inte.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

37 timmar faktiskt. Men jag vaknade nu helt perfekt till nästa runda!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
37 timmar faktiskt. Men jag vaknade nu helt perfekt till nästa runda!

Snacka om skev dygnsrytm. Äkta gamer! Ungefär som jag kommer ha efter massa nätter på jobbet.

Förresten, blev inspirerad och beställde en Core i7 920 2.66ghz med d0 stepping, Rampage II Gene, 6gb 1600mhz DDR3 minne och ett Radeon 4890! Ska bli en fröjd att testa ARMA på den burken Förhoppningsvis klockar den till minst 3.8ghz också

Permalänk

Tankat ner demot nu och är lite besviken. Inte för att jag väntat mig mer egentligen men inser att detta är ett rent multiplayerspel. Mina AI-gubbar gjorde inte mycket rätt utan blev skjutna som flugor vilket bara resulterade i att jag var tvungen att bandagera dem och bli skjuten på kuppen (för det var ju ingen som kunde tänka sig att täcka mig).

De upptäcker fienden bra men vad hjälper det när det bästa de kan komma på att säga är "enemy front close" - jaha?! Vi är mitt bland massa hus och "front" av vad? Hur "close"? Vi blev omringade tämligen snabbt och nedkämpade. Märkligt att en grupp på sex ska ta sig an en hel pluton samt en APC.

Testade editorn och sköt sönder en BMP-2a vilket var kul. Den fientliga gruppen som jag placerat i närheten upptäckte mig strax efter och nedkämpade mig på ett effektivt sätt.

Har en fråga; om man kör multiplayer mot AI, kan man köra en dedikerad server som ju då skulle ta hand om all AI så att man slipper få 36 i fps som jag fick i benchmarken (1280x960, normal AA, 100% fillrate, flesta inställningar på normal) och huvudvärk som ett brev på posten?

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Svar JA och det är skoj som tusan.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Svar JA och det är skoj som tusan.

Var det ett svar till mig?

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Var det ett svar till mig?

Jepp.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Tankat ner demot nu och är lite besviken. Inte för att jag väntat mig mer egentligen men inser att detta är ett rent multiplayerspel. Mina AI-gubbar gjorde inte mycket rätt utan blev skjutna som flugor vilket bara resulterade i att jag var tvungen att bandagera dem och bli skjuten på kuppen (för det var ju ingen som kunde tänka sig att täcka mig).

De upptäcker fienden bra men vad hjälper det när det bästa de kan komma på att säga är "enemy front close" - jaha?! Vi är mitt bland massa hus och "front" av vad? Hur "close"? Vi blev omringade tämligen snabbt och nedkämpade. Märkligt att en grupp på sex ska ta sig an en hel pluton samt en APC.

Detta är definitivt inte enbart ett multiplayer-spel. Det är förbannat skoj i CO-OP men jag kör ändå mestadels SP. Dina AI gubbarna sköter sig så bra som du är på att ge kommando. Blir de skjutna som flugor gör du nåt fel Ta det lugnare i framryckningarna kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Detta är definitivt inte enbart ett multiplayer-spel. Det är förbannat skoj i CO-OP men jag kör ändå mestadels SP. Dina AI gubbarna sköter sig så bra som du är på att ge kommando. Blir de skjutna som flugor gör du nåt fel Ta det lugnare i framryckningarna kanske?

Tja, eftersom jag har lägst rang av de sex så tror jag inte att det är mina order det är fel på. De har dessutom inte vett nog att skjuta först och ange position på fienden sen - en tämligen vital kunskap vid närstrid. Men visst hade jag gärna tagit det lugnare vid framryckningen, att springa full fart upp för en kulle utan något som helst skydd är inte så smart. Men det är inte förrän vi är inne i den lilla bebyggelsen som vi stöter på fiender (detta är första "uppdraget" på demot).

Det är förvisso många kontroller att lära sig men det går framåt. Dock känns det inte som att SP är något att hurra så högt för om man inte kan köra SP med dedikerad server så att jag slipper bli illamående och gå och lägga mig två timmar pga låg FPS.

Sammantaget är det dock kul och utmanande men min dators prestanda räcker inte för att ge mig en duglig spelupplevelse i SP.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man stänger av den inbyggda mouse-acceleratorn? Har provat det flesta omskrivna varianterna på det officiella forumet. Men dessa gör bara att det minskar och inte försvinner.

Den totalförstör spelets PvP del. Som ack skulle vara grym med snabbare animationer och avstängd mouse-accelerator.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Här är ett litet kul händelseförlopp i en utav våra eskapader.

Convoyen är hittad, och flygplanen påväg Mr. Bravo håller Laserdesginatorn på målet.

Där kom en AV-8B Harrier förbisusande och släppte en LGB över målet , plockar med sig en APC, 2 Technicals och 2 lastbilar i en smäll.

Innehållet i en av lastbilarna va explosiva ämnen och en var en tankbil
kraftig explotion och mycket rök och eld och Vi 3 sitter å fnissar uppe i skogen.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Hehe lyckliga jävlar som fick se det med egna ögon. Själv satt jag med markeraren och mega-zoomade på ett av fordonen tills det small.

Men aja, fyfan vilket lir det blev idag med Anrop-grabbarna. Runt 35-40 pers i samma lag på ganska stor ny bana som vi beta-testade. Jag och Matte54 spelade som en liten Recon-grupp som fick smyga runt och reka och markera mål. Även om det inte hände så mycket för oss, och det var något otroligt lagg, så var det jävligt spännande och kul. Alla satt på TeamSpeak och kommuniserade flitigt i och mellan grupper och HQ hela tiden. Mycket bra samarbete och rapporterande. Dessutom var det bara karta, kompass och koordinater som gällde. Så det blev ett jäkla jobb som teamleader att hålla reda på vart man var, vilket håll man skulle åt och att gruppen hela tiden höll ihop i mörkret

Hoppas på mer sådana här slag i framtiden, men på en bättre fungerande server då

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Hehe lyckliga jävlar som fick se det med egna ögon. Själv satt jag med markeraren och mega-zoomade på ett av fordonen tills det small.

Men aja, fyfan vilket lir det blev idag med Anrop-grabbarna. Runt 35-40 pers i samma lag på ganska stor ny bana som vi beta-testade. Jag och Matte54 spelade som en liten Recon-grupp som fick smyga runt och reka och markera mål. Även om det inte hände så mycket för oss, och det var något otroligt lagg, så var det jävligt spännande och kul. Alla satt på TeamSpeak och kommuniserade flitigt i och mellan grupper och HQ hela tiden. Mycket bra samarbete och rapporterande. Dessutom var det bara karta, kompass och koordinater som gällde. Så det blev ett jäkla jobb som teamleader att hålla reda på vart man var, vilket håll man skulle åt och att gruppen hela tiden höll ihop i mörkret

Hoppas på mer sådana här slag i framtiden, men på en bättre fungerande server då

Har själv lirat lite på Anrop servern... tyvär så har jag varit borta på semester några veckor och kom tillbaka innan helgen, skulle in o lira på Anrop servern igen men då ville den inte joina pågrund av någon annan map? , har du någon snabb lösning på problemet?:)

Man har mycket o lära i det här spelet men man känner igen mycket från första operation flashpoint spelet , ibland blir man väldigt förvirad vart sköt de en ifrån typ?!... Detta spel behöver en del speltid men det blir roligare hela tiden när man lär sig under spelets gång

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Antagligen kom du inte in pga en mod som krävdes viking, kolla på anrop forumet där finns info om sånt.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Införskaffade Arma2 idag, nån som har lust och lira nåndag på lite nybörjarnivå?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Har själv lirat lite på Anrop servern... tyvär så har jag varit borta på semester några veckor och kom tillbaka innan helgen, skulle in o lira på Anrop servern igen men då ville den inte joina pågrund av någon annan map? , har du någon snabb lösning på problemet?:)

Man har mycket o lära i det här spelet men man känner igen mycket från första operation flashpoint spelet , ibland blir man väldigt förvirad vart sköt de en ifrån typ?!... Detta spel behöver en del speltid men det blir roligare hela tiden när man lär sig under spelets gång

Ah, det var nog då vi körde Odens svenska modeller..

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk

Vart införskaffar man M90 re-skin? =O

EDIT:
Kanske en dum fråga med tanke på länken ovanför mitt huvud?! ^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Fan Mr. Bravo, du gör mig deprimerad med dina "rapporter" ;P
För jag ser vilken potential ARMA 2 har, och jag gillar spelet, men jag har ingen att spela med, publika servrar suger.. alla tk:ar alla och det finns ingen "struktur", man vet inte vad man ska göra och alla springer åt varsitt håll etc, allt är så rörigt.
Är färdig med kampanjen också, så har inte mycket annat än multiplayer kvar.

Permalänk
Medlem

Blackbird, Gå med:
http://www.anrop.se/news.php

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Blackbird, Gå med:
http://www.anrop.se/news.php

Kan vem som helst gå med där? För jag har testat demot och jag förstår när det skulle vara kul att spela, och det är organiserat tillsammans med andra. Att komma med i en i en squad eller klan skulle vara väldigt trevligt.

Förresten, gör det nåt om man inte gillar att spela som nån officerare eller nån som ger order? Jag tar hellre order än ger.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Ja det finns en roll för alla, det är bara 10-20% av förbandet som har en ledande roll ungefär.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Kan vem som helst gå med där? För jag har testat demot och jag förstår när det skulle vara kul att spela, och det är organiserat tillsammans med andra. Att komma med i en i en squad eller klan skulle vara väldigt trevligt.

Förresten, gör det nåt om man inte gillar att spela som nån officerare eller nån som ger order? Jag tar hellre order än ger.

Det borde väl snarast vara en fördel eftersom förhållandet soldat:officerare är ungefär 10:1 i verkligheten (minst). Personligen skulle jag gärna ha samma roll som i lumpen dvs grpc - får man det bästa av två världar; leda och utföra. När man spelar online behöver man ju dessutom inte använda det krångliga ordersystemet utan kan använda rösten som man gjort alltid annars (eventuellt handsignaler men röstkommandon hörs ju ändå inte i spelet).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Det borde väl snarast vara en fördel eftersom förhållandet soldat:officerare är ungefär 10:1 i verkligheten (minst). Personligen skulle jag gärna ha samma roll som i lumpen dvs grpc - får man det bästa av två världar; leda och utföra. När man spelar online behöver man ju dessutom inte använda det krångliga ordersystemet utan kan använda rösten som man gjort alltid annars (eventuellt handsignaler men röstkommandon hörs ju ändå inte i spelet).

Jag spelar gärna menig eller nåt liknande men hur är det med terminologin? Måste man använda samma kommandon som i lumpen eller hur är det? Själv kommer jag inte kunna gå lumpen eller rättare sagt får inte göra lumpen pga astma så jag kan inte ett skit om terminologin.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk

Om ni är Hårda Arma 2 spelare så kolla in www.operationreality.org communit
Dom spelar seriöst 2 gånger i veckan. Sitter på 2 dedicerade servrar, Teamspeak, FTP etc.

Dom kör även egna ihop snickrade scenarios som är grymt anpassade efter deras spel still dvs grymt realistiskt.

Har spelat en hel del med dom och det är ett gäng sköna lirare från hela världen.

ålder 18+ har jag för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag spelar gärna menig eller nåt liknande men hur är det med terminologin? Måste man använda samma kommandon som i lumpen eller hur är det? Själv kommer jag inte kunna gå lumpen eller rättare sagt får inte göra lumpen pga astma så jag kan inte ett skit om terminologin.

Ingen aning, jag har inte ArmaII än, beställde från Zavvi i söndags och de hade inte det i lager så jag får vänta ett tag. Sen tänkte jag gå med i Anrop så man får spelat med riktiga människor som förhoppningsvis har lite vett i skallen till skillnad från AIn där en soldat valde att storma 150m framför resten av gruppen över ett fält och givetvis bli skjuten ganska snabbt.

Terminologin är inte så svår, det mesta säger sig självt tycker jag.

"Skyttar, rakt fram, stora stenen, 150m!" förstår nog de flesta även om man inte gjort lumpen

Annars lär man sig under spelets gång.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Ni som köpt, köpte ni på Steam eller på skiva?

På skiva kostar spelet runt 350 kr (dustinhome). Steam ska ju ha 49,99 euro (samt att det tillkommer svensk moms). Det är ju en rätt stor skillnad...

Permalänk

Köpte på Steam..
Tog mig 30min att tanka hem..