Vill köpa en speldator! Har någon provat itsale.se?

Permalänk

Vill köpa en speldator! Har någon provat itsale.se?

Vad tror ni om datorerna? Ska mest köra WoW och Gamer Quad-datorn föll jag för.
Vad tror ni?

Permalänk
Hedersmedlem

de jag såg var inte så bra komponerade och priset var väl inget att hurra över heller. Skulle säga att Inet kan ge bättre priser och vi här på forumet kan komponera något bättre om du ger oss en budget att jobba efter

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Varför inte inet.se ? dom har ju fraktfritt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Okej, men jag kollade på Inet.se och jämförde dessa 2 datorer. Vilken tycker ni ser bäst ut?

https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-home-core-2-duo/... 8500kr

http://itsale.se/article.php?id=77&category=1,16, 7800kr

Eller om du menar att jag ska bygga ihop själv så är det inget jag kan göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003

Eller om du menar att jag ska bygga ihop själv så är det inget jag kan göra.

Det kan du visst det, bara att det kommer ta en liten stund.

itsaledatorn är bättre, men har aldrig hört talas om företaget innan

Permalänk

Jag hade inte heller hört talas om ITsale, men fick adressen av en kompis som hade fått sin gamla dator lagad och uppgraderad.

Men för att slippa allt krångel så kommer jag köpa en färdigbyggd, så ge mig gärna ett par förslag. Blev väldigt sugen på itsale's Supergame R2. Tufft chassi också. http://itsale.se/article.php?id=77&category=1,16,

Permalänk
Hedersmedlem

Inet kan även bygga ihop datorn snyggt åt dig och installera operativsystem, för "bara" 800 spänn. Men det kan det ju vara värt om du känner dig osäker.
Då får du dessutom ett års extra garanti med.

https://www.inet.se/artikel/9990250/

Skriv din budget här så kan någon slänga ihop nåt som ger dig betydligt mer för pengarna!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Låt oss säga 8000kr, (8000kr - 800kr för Inets byggkostnad.)

Välj gärna ett sådant chassi som itsale hade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003
Låt oss säga 8000kr, (8000kr - 800kr för Inets byggkostnad.)

Välj gärna ett sådant chassi som itsale hade.

Är det ett måste med ett Cube Chassie?

Du får bättre dator om du kör ett vanligt chassie...

Fraktfritt
OS Windows 7 då.

Permalänk

Mindre Hårddisk, sämre grafikkort, inte samma chassi och sämre processor.
Har nu beställt ITsaleDator. De ringde upp direkt och var mycket trevliga, nu hoppas vi att datorn fungerar som den ska. Leveranstid skulle vara 4 arbetsdagar. Jag återkommer när jag fått hem datorn.

Permalänk
Medlem

Sämre grafikort?

Datorerna som du fick komponerade åt dig hade då hållit bra mycket längre än den du beställde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003
Mindre Hårddisk, sämre grafikkort, inte samma chassi och sämre processor.
Har nu beställt ITsaleDator. De ringde upp direkt och var mycket trevliga, nu hoppas vi att datorn fungerar som den ska. Leveranstid skulle vara 4 arbetsdagar. Jag återkommer när jag fått hem datorn.

Hmm, med LightBlizz paket får du bättre grafikkort mer uppgradieringsbar dator och bättre nätagg.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003
Mindre Hårddisk, sämre grafikkort, inte samma chassi och sämre processor.
Har nu beställt ITsaleDator. De ringde upp direkt och var mycket trevliga, nu hoppas vi att datorn fungerar som den ska. Leveranstid skulle vara 4 arbetsdagar. Jag återkommer när jag fått hem datorn.

Seriöst? ITsaleDator LURAR dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003
Mindre Hårddisk, sämre grafikkort, inte samma chassi och sämre processor.
Har nu beställt ITsaleDator. De ringde upp direkt och var mycket trevliga, nu hoppas vi att datorn fungerar som den ska. Leveranstid skulle vara 4 arbetsdagar. Jag återkommer när jag fått hem datorn.

Men herregud, hur insnöad är du egentligen?
BÅDA grafikkorten spöar ett gammalt GTS 250, och processorerna funkar som MINST lika bra.
Chassits utseende är ju dessutom den absolut sista saken man ska bry sig om, det är huruvida det har bra kylning och ljudnivå som är viktigt.

Men visst, vill du kasta dina pengar i sjön och handla av ett företag som gillar att blåsa folk på tusenlappar så varsågod... :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Men herregud, hur insnöad är du egentligen?
BÅDA grafikkorten spöar ett gammalt GTS 250, och processorerna funkar som MINST lika bra.
Chassits utseende är ju dessutom den absolut sista saken man ska bry sig om, det är huruvida det har bra kylning och ljudnivå som är viktigt.

Men visst, vill du kasta dina pengar i sjön och handla av ett företag som gillar att blåsa folk på tusenlappar så varsågod... :/

GTS 250 spöar ju 4850. Sen väljer jag lätt E8500.. Högre klockfrekvens och för att kunna utnyttja alla kärnor i AMD Phenom2 X3 måste programmen vara gjorda för det. Alltså får man generelt mer prestanda med E8500 och rejält högre klockfrekves.

Jag tycker att det var ett bra köp för den som inte vill eller kan skruva ihop en egen dator. Plus för nice chassi.

Edit: Såg inte att det var två..

Permalänk
Medlem

Itsaledator verkar vara ett jättekänt företag med jättebra support... Eeeeeh, ja men eller hur O.O

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonicblue
GTS 250 spöar ju 4850. Sen väljer jag lätt E8500.. Högre klockfrekvens och för att kunna utnyttja alla kärnor i AMD Phenom2 X3 måste programmen vara gjorda för det. Alltså får man generelt mer prestanda med E8500 och rejält högre klockfrekves.

Jag tycker att det var ett bra köp för den som inte vill eller kan skruva ihop en egen dator. Plus för nice chassi.

Det är 2st 4850 1GB. Lycka till att få ETT GTS250 att slå dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Itsaledator verkar vara ett jättekänt företag med jättebra support... Eeeeeh, ja men eller hur O.O

Hur kan du säga så när du aldrig har handlat där? De verkade dessutom väldigt trevliga och de sa att ITsale är precis nystartade. Men vad det handlade om frpn början var att jag ville köpa en färdigbyggd dator, inte något ihopplock. Dessutom så bör Phukkitt inte snacka om insnöad så som har har tjatat om Inet hela diskussionen. Men alla vet ju att Inet och Sweclockers jobbar tillsammans så det kanske inte är så konstigt, men tack för all icke hjälp!

Permalänk
Medlem

Du "råkar" inte heta Robin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan du säga så när du aldrig har handlat där? De verkade dessutom väldigt trevliga och de sa att ITsale är precis nystartade.

Jo, folk som lurar en på pengar brukar försöka låta trevliga så att folk går med på det. Du får ju dock vänta tills det blir problem av något slag innan du märker hur trevliga dom är när dom inte har något mer att tjäna på det. Inte för att det nödvändigtvis är så i det här fallet, men man ber ju om problem om man köper från ställen man aldrig hört talas om.

Citat:

Men vad det handlade om frpn början var att jag ville köpa en färdigbyggd dator, inte något ihopplock.

Om det inte är en märkesdator (vilka i princip suger per automatik) så är alla datorer du köper ihopplock. Vissa är bara färdigmonterade. De flesta seriösa butiker erbjuder dessutom montering som tillval.

Citat:

Dessutom så bör Phukkitt inte snacka om insnöad så som har har tjatat om Inet hela diskussionen. Men alla vet ju att Inet och Sweclockers jobbar tillsammans så det kanske inte är så konstigt, men tack för all icke hjälp!

Han nämnde det en gång vad jag såg, och kanske för att Inet är ett etablerat och pålitligt företag med ganska bra priser överlag, men det finns ju andra alternativ som är bra också (Dustin Home speciellt om du är student t.ex.). Det är väl i princip ingen här på forumet som har någonting att tjäna på huruvida du beställer från Inet eller inte. Personligen skiter jag blankt i vad eller varifrån du beställer, men det är ju ganska underligt att du kommer hit och frågar och sedan skiter i vad folk säger. Men men, om du vill kasta bort dina pengar när du kan få bättre för mindre så är det ju din ensak.

Permalänk
Medlem

Hemsidan ser ju väldigt, hmm, HEMside-aktig ut. Typ gjord _hemma_ på pojkrummet ... det kan vara ett seriöst företag för det, men oddsen känns inte speciellt höga tex verkar det inte finnas något registrerat företag bakom utan det är bara en webbadress som vilken som helst.

Det känns otroligt att någon på riktigt skulle våga handla från den sidan = som Trent023 skriver kan dynamit2003 möjigen heta "Robin".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

ang ITSAle

Vilken konstruktiv diskussion man kunde läsa på denna sida.
Var i helgen hos Robin på ITSale och köpte mig en speldator till vad som jag uppfattar vara ett riktigt konkurrenskraftigt pris. Tycker det är viktigt att ett företag är flexibelt vilket Robin visade då jag ville anpassa datorn till just det som jag sökte. Oerhört snabbt och smidig affär, och datorn är monterad och klar, vilket jag och många andra kan föredra

Jag googlade en hel del innan jag bestämde mig för att handla där och ja, ITsale är ett ungt och nytt företag med goda ambitioner! Så snabbt och enkelt har det inte gått att få en maskin anpassad till det man behöver hos någon annan. Så var inte rädda för att prova. Ett företag visar sin bästa sida när något har gått snett och hur man hanterar det. Så om något inträffar så lägger jag gladeligen en kommentar här och berättar hur det har gått.

Håkan Enhager
www.hakanenhager.com

Permalänk
Medlem

Diskret... Nån som faktiskt köper det här, eller?

Permalänk
Medlem

Tror inte det, välkommen tillbaka Valdi, eller?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

förstår inte...

...hur man kan orka lägga så mycket energi på att klanka ner på varandra.

De flesta prylar som jag köper kommer från netonnet som oftast är prisledande på de produkter som jag köper. De har bra koll på konsumentregler och annat som gör att det alltid brukar bli rätt när till slut. Problemet med netonnet är dock den tid det tar för dem att reparera saker och ting. Jag vet inte hur många gånger jag har stångat huvudet i väggen för deras extremt långsamma reparationer och kvaliteten på deras åtgärder. Har flera produkter (ej deras egna brands) som fått åka in på backjobb (såväl när assist reparerat som när deras egna TS gjort det).

Mindre företag kan därför vara väl så bra att göra affärer med. Problemet brukar dock vara att de mindre har svårt att hålla nere priserna pga bristande volym. Kul att någon vågar satsa på lägre priser i kombination med god service. Den dagen ITSale är stora/större (om de nu blir det, lycka till från mig iallafall) så får man väl hoppas att god service kan leva kvar i kombination med låga priser det är ju ofta svårt att kombinera.

Inet är kanonbra att köpa från netonnet likaså....bra priser rakt igenom och alla vet vad de håller på med. Från min sida så var det helt rätt att köpa rätt dator till rätt pris från ITSale, för någon annan kanske det passar bättre att köpa andra produkter eller liknande produkter från andra ställen.....skönt att marknaden är fri

Permalänk
Medlem

Bra inlägg generellt sett på saker, dock kvarstår att itsale-sidan inte ser speciellt seriös ut om man bara ser den på nätet och inte känner Robin personligen.

Jag skulle definitvit inte våga köpa därifrån.

Bor man i närheten och som sagt känner ägaren är det naturligtvis lättare att lita på personen ifråga, man kan ju ställa honom till svars om det skulle vara något.

Men Robin har en hel del att fixa för att uppfattas som seriös på nätet(om han nu verkligen är det). Det är bara att önska lycka till, men som det ser ut nu ser sidan verkligen ut som en av de klassiska blåsningssidorna som brukar dyka upp strax före jul(eller i det här fallet, skolstarten). Sorry.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Känner honom inte personligen, hittade honom på blocket, men hade två mil till att åka och hämta maskinen. Känns skönt att köpa en dator där lite mindre del av priset går till att underhålla en lyxig webshop. Lycka till med handlandet/spelandet allesammans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakanenhager
Känner honom inte personligen, hittade honom på blocket, men hade två mil till att åka och hämta maskinen. Känns skönt att köpa en dator där lite mindre del av priset går till att underhålla en lyxig webshop. Lycka till med handlandet/spelandet allesammans!

Det går att visa att man är seriös med små medel, shoppen behöver inte alls vara lyxig, det som räknas är känslan den förmedlar och Robins shop förmedlar inte mer än vad det är: ett uppladdat php-cms med ett shop-tema slentrianmässigt fyllt med lite lämpliga uppgifter.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

ItSale

Hej,
jag köpte en spel dator av ItSale. Kollade på Blocket, ringde och diskuterade pris och spec under lördags eftermiddagen. När all var klart satte Robin ihop datorn till mig och tog bussen och levererade den kl 23:00 en lördagskväll.

Bättre service kan man nog inte få av Inet eller Komplett... (jag har köpt flera datorer av dem och det har varit siochså både med leverans tid och framförallt vid reparation - Läs Inet.)

Robin ger ett seriöst intryck och är kunnig, jag kan verkligen rekommendera honom och hans firma. Nästa dator köper jag där med. Lycka till!
Patrik

Permalänk
Medlem

Jamenvisst.

Alla 3 som gillar ITsale bor på samma ställe och 2 av dem är reggade Aug. 2009.
De 2 nyskapade har endast skrivit i denna tråden.

ITsale datorn är varken prisvärd eller bra.

Inets leveranstid på 24h är inget att klaga på direkt

ITsale har värdelösa priser:
T.ex

30.000 för en dator utan SSD och med ett 1 år gammalt grafikkort?
http://www.itsale.se/article.php?id=83&category=1,16,

Eller varför inte lägga 10.000 för en dator med 1x GTX 260 grafikkort och ett 400W Silver power nätagg?
http://www.itsale.se/article.php?id=79&category=1,16,

Följande ligger under fliken speldatorer:

http://www.itsale.se/article.php?id=17&category=1,15,

Flashspel då elleR?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm