Permalänk
Robot

Trä huset har fått nya ineboende

Hallå alle sammans, la upp lite bilder på mitt trähus bygge för ett tag sen, tänkte bara göre en upp datering av vad som har hänt sen dess.

Har haft lite klydd med min förstärkare till högtalarna som finns monterade i resten av lägenheten, så jag bestämde mig för att byta ut skiten mot litte bättre grejor, fan vilken skillnad det blev på ljudet.

Ha det gott

Besök albumet: Trä huset har fått nya ineboende av christiancaroli

Permalänk
Avstängd

Där skulle jag vilja bo o.0

Edit: hur mycket kostade det att renovera? Vart bor du?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Inaktiv

Detta är inte MTV Cribs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Detta är inte MTV Cribs.

men det är ju trevligt o se hur andra har det i sina hem! så man kan få idéer hur man kan göra själv hemma!

Permalänk
Medlem

Inte för att vara negativ, det är ett jättefint hem. Men det är inte det galleriet är till för...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
men det är ju trevligt o se hur andra har det i sina hem! så man kan få idéer hur man kan göra själv hemma!

Inte min tanke heller, men vissa ville ju se hur resten såg ut, men men

Permalänk

Fin lägenhet. Lust och beskriva elektroniken i racket?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

vist, jag la upp en annan bygg logg innan där jag byggde racket som e på bilden

Det e två vanliga datorer som sitter i racket.
en används som lagrings data, och den andra som htpc
spelar inte, kollar mest på film, lyssnar på musik och surfar med den, så jag siktade på att få ett sjust ljud, kör fiberoptik från ljudkorter till denon recivern, får riktigt bara jud, jag hadet en gammal akai förstärkare till att driva resten av högtalarna i lägenheten med innan, men den blev för varm o började bråka, så jag köpte ett slutsteg på blocket, och en jyst eq i en musik afär.

Switchen är en tråkig level one, köppte den mest för den va billig, och routern är en d-link. Kör datorerna genom en kwm switch för att enkelt kunna sköta allt från soffan

ja jag vet om att man skja visa upp sina datorer o moddar här, men förra galleriet som jag la upp så frågade folk om det fanns mer bilder på lägenheten , så då tänkte jag att jag kan lika bra lägga upp några

säg till mig om det stör er så pass mycket, får då tar jag bort allbummet.

ha det gott

Permalänk
Medlem

Nej, ta inte bort det såg fint ut.Så Du menar att det inte är Slutsteg i racken. Blev lite besviken då det såg ut som gamla Pa steg på runt 1000 Watt styck.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Nej, ta inte bort det såg fint ut.Så Du menar att det inte är Slutsteg i racken. Blev lite besviken då det såg ut som gamla Pa steg på runt 1000 Watt styck.

Jo men bara ett. som sagt för att driva högtalarna i resten av lägenheten,
får inte samma ljudkvallite i ett slutsteg som man får i en bra reciver/förstärkare
Men jag har lite mer planer för det racket, så där lär väll dimpa ner ett steg till så småningom.

Permalänk
Medlem

fan va mysigt hem du har!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

snyggt vart i malmö bor du ? för på en av bilderna kände jag igen lägenhetern på andra sidan

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Tack nu känns det som att jag lever som ett svin.

*Vilket jag också gör.

Permalänk

Riktigt fint! Fan asså, där skulle man bo!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk

väldigt vackert hem detta.. bra jobbat

Permalänk
Medlem

"kolla på mig, jag är rik som ett troll"

Permalänk
Medlem

palla såna där där turkmattor .

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Medlem

Hej
hus.se är en sida lik sweclockers.com fast för folk som gillar att inreda och renovera eller rentav bygga nytt. De har nyheter, ett forum och ett galleri samt köp/sälj. Du är välkommen att flytta ditt galleri dit och även bjuda in alla husintresserade på hårdvaruforumet att titta på hus i ett husforum.

Tack.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Trevligt hem, bra bilder ^^

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Najs, hur många MHz går golvet i?

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk

Kommer ju ha drömmar om att ha ditt hus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christiancaroli
säg till mig om det stör er så pass mycket, får då tar jag bort allbummet.

Stör och stör, det finns regler för vad som får läggas upp i galleriet av en anledning. Jag förstår inte varför man skulle kunna anse sig ha rätten att bortse från dessa bara för att "några ville se resten av huset".

När jag ändå håller i pekpinnen och skriker "gör om, gör rätt" så vore det lite trevligare om alla tog sig ett par sekunder extra för att läsa igenom det dessa skrivit och korrigera eventuella stavfel.

Du har f.ö. ett väldigt fint boende.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg stil på det hela, du har bra smak.
Ända jag inte riktigt gilla var mattan vid server racket.
Men måste säga att swec galleri är lite fel ställe.
Minhembio är mer stället för gallerier som detta.
Tror många kommer rösta lågt pga att dom tycker det inte hör hemma här. :/

Permalänk

Förstår att detta retar upp människor och det var inte riktigt meningen med det hela, Jag e inte mycket rikare än vad dom flesta är, men jag jobbar för mina pengar o har gjort det mesta i den lägenheten själv.

men för allas trevnad så plockar jag bort galleriet så jag slipper dryga komnentarer.

ha det gott
christian

Permalänk

Vafan! Vadå hus.se och inte hör hemma här ? Är det bara ja eller är det så att det är datorer i alla tre bilderna ? (han kanske har plockat bort några bilder ) men har han inte det så är det väll inte hela värden om man vill visa var datorerna står någonstans. Bara för man har ett fint hem ska man väll inte skämmas för det ?

Tror du ska länka ditt gamla galleri så folk förstår bilderna bättre
8p

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Swec har helt gått över styr. Varför i hela fridens namn stör det er så mycket om några av bilderna inte var på datorer?

Det är dessa, P12 fasoner, som får mig och säkert en hel del andra att inte sitta på swec längre. Väx upp eller dra så vi som mognat tillräckligt för att föra en konversation får ha just det!

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk

Såg fint ut

LIte mycket stavfel särskrivningar kanske men det har väl sina orsaker det också:P
7p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Håller med Evilmonkey och KeTonic, det är skamligt att folk som är tydligt överavis inte kan hålla sina spydiga kommentarer borta från fina gallerior som denna! Usch :S

Det håller inte att man slänger sina fördomar utan att tänka sig för, folk jobbar faktiskt också trots rådande finanskris. Turen vänder förhoppningsvis för er också...

Permalänk
Medlem

sånna där racken som finns med underst på bilden vart får man tag i sånna har kollat runt lite men inte hittat