ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

förlåt, det stämmer att det finns många servers. men vart är spelarna?

Players Online: 228
Servers Online: 166

och på arma2, även om det är 1000 spelare så finns det bara runt 1-3 CTF servrar där ute.

sen för mouse accelerator så vet jag inte hur jag ska beskriva det.

http://www.youtube.com/watch?v=-gIWhiRcykg

http://www.youtube.com/watch?v=Od-HpEXaW00&feature=related

http://www.google.se/search?hl=sv&q=arma+2+mouse+acceleration...

Men det kanske är bara jag som har svårt att sikta?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
förlåt, det stämmer att det finns många servers. men vart är spelarna?

Players Online: 228
Servers Online: 166

Dom spelar ArmA2?

Citat:

och på arma2, även om det är 1000 spelare så finns det bara runt 1-3 CTF servrar där ute.

CTF kanske inte är så populärt bland ArmA2 spelarna? Många vill spela i större skalor, tex CTI eller coop över hela banan.

Citat:

sen för mouse accelerator så vet jag inte hur jag ska beskriva det.

http://www.youtube.com/watch?v=-gIWhiRcykg

http://www.youtube.com/watch?v=Od-HpEXaW00&feature=related

http://www.google.se/search?hl=sv&q=arma+2+mouse+acceleration...

Men det kanske är bara jag som har svårt att sikta?

Alltså om man rör musen "jättesnabbt" så blir det så, om du har en mer konstant rörelse går det mycket bra. Med "dead zonen" på högsta går siktet väldigt snabbt om man rör musen hastigt åt sidorna, men vapnet och kroppen hänger inte med då. Det ska inte gå att röra sig på det viset heller. Jag kör med dead zonen på noll och det fungerar väldigt bra för mig att röra mig.

Du får helt enkelt spela ArmA2 som om det vore en människa du styr och inte likt ett "flygande vapen" som i Quake eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk

En grej som jag undrar över är vad man måste göra för att inte se folk hoppa tvärs över kartan vid längre avstånd. Är detta pga av serverns prestanda eller mängden bandwith? hur är era server inställningar?

Anledningen till att folk "hoppar omkring" på kartan om du menar vad jag tror du menar är att man inte ska kunna se vart exakt en person är på kartan och följa hans minsta rörelse.

Man "markerar" en person på dom enklare svårighetsgraderna så dyker en röd prick upp för honom, följer honom UNGEFÄR vart han begär sig men eftersom man inte ser varje grej han gör på riktigt så "hoppar punkten fram och tillbaka"
som om det vore osäkert vart han befanns sig men din gubbe "gissar".

Om jag förstått det hela rätt.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Anledningen till att folk "hoppar omkring" på kartan om du menar vad jag tror du menar är att man inte ska kunna se vart exakt en person är på kartan och följa hans minsta rörelse.

Man "markerar" en person på dom enklare svårighetsgraderna så dyker en röd prick upp för honom, följer honom UNGEFÄR vart han begär sig men eftersom man inte ser varje grej han gör på riktigt så "hoppar punkten fram och tillbaka"
som om det vore osäkert vart han befanns sig men din gubbe "gissar".

Om jag förstått det hela rätt.

Precis! Ser man någon på kartan, och sedan förlorar individen ur sikte så kommer "pricken" fortsätta med samma fart i samma riktning som du såg personen röra sig senast. Detta fortsätter tills nån på nytt får ögonen på individen, eller att det tar så långt tid att pricken helt enkelt försvinner från kartan igen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tyvärr så håller jag inte med er om musrörelserna, De är ojämna när man ska sikta snabbt. Detta fanns i arma1 och nu i arma2 men inte i OFP.

när man ser ett mål lite till höger gör man en snabb rörelse, då flyger musen förbi.

Och när man då ska rätta till siktet så är den istället för långsam.

Och ber om ursäkt för jag skrev fel, det var inte kartan jag menade utan "ingame" spelet. Om ni spelat någon karta som tex berzerk eller liknande vet ni att det är väldigt svårt att skjuta någon på avstånd eftersom personen hoppar flera meter åt gången. Man få helt enkelt gissa sig till vart han kommer vara näst, eller byta vapen till en m240 och hoppas på det bästa. Vad beror detta på, serverns kapacitet eller dålig netcode?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
Det där stämmer väl ändå inte? gammla ofp hade ju inte någon "mouse accelerator" Detta samt att ofp hade mycket mer snabbare och att man kunde röra sig mer än 7steg och snabbare rörelser bidrog till ett mycket bättre FPS spel. Arma2 är ju tyvärr ett Coop anpassat spel. Dess rörelser och recoil gör att det är enklare att spela en mer passiv stil. Vilket kanske är hela poängen i en soldatsimulator? Tyvärr bidrar inte detta till ett roligare spel FPS sätt.

Jag skulle nästan säga att ofp hade nästan samma klass som ett vanligt fps spel, iaf om man körde på de servrar som hade lite snabbare kartor.

Synd, för jag tror bohemia skulle tjäna mängder om de hade ett litet mer arkadiskt läge.

Håller med faktiskt, hade varit skönare och roligare med vanliga musrörelser.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Nån annan än jag som fått problem med ~0,5s frysningar med mer eller mindre jämna intervaller i och med 1.03? Går att spela ½-1h innan det blir helt ospelbart. Rätt många på Bohemias forum som lider av samma problem också har jag märkt. Suck. =/

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Det som stör mig mest med detta spel är två saker;

- AI:n, framförallt hos de i Team Razor. Är än så länge bara på tredje banan, och redan nu har jag stört på som f*n på hur de går in i saker och inte kan gå runt, hur de rusar åt fel håll trots att jag beordrat dem till en viss punkt osv, och hur de lyckas falla ned och dö trots att ingen finns i närheten (men det är väl mer bugg än fel på AI:n å andra sidan).

- Ljudet. Dels ett klickande ljud ibland när jag rör musen, eller snarare en blandning på klickande och brus. Dessutom, den rakt igenom usla voice-acting, radiokommunikationen.

För att inte tala om alla buggar, men det där med att släppa spel som inte är färdigutvecklade förfaller vara på modet...

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk

Riktigt sugen på att köpa detta. Spelar fortfarande mycket BF2 men börjat sukta efter nåt mer realistiskt och lite större.

Men vad tror ni om Operation Flashpoint 2, borde jag vänta tills det släppts innan jag bestämmer mig. Eller ser det ut att bli sämre än ArmA?

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint 2 verkar bli rent FPS, ArmA2 är en soldatsimulator. Du får fundera på vad du är ute efter. Men vill du ha något som liknar Operation Flashpoint (det ursprungliga) så är ArmA2 det du ska köpa

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Riktigt sugen på att köpa detta. Spelar fortfarande mycket BF2 men börjat sukta efter nåt mer realistiskt och lite större.

Men vad tror ni om Operation Flashpoint 2, borde jag vänta tills det släppts innan jag bestämmer mig. Eller ser det ut att bli sämre än ArmA?

De kommer släppa en hel del ny info om OFP: DR nu på måndag. Sen har de ju sagt att ett demo skall komma innan release.

Själv vet jag inte riktigt vad jag skall tro om OFP: DR, av det jag sett hittills så ser gameplay:et lite mer åt COD hållet. Om du tycker det är bra eller dåligt är ju upp till dig (själv gillar jag det inte).

Åandra sidan så finns det andra saker verkar bättre än i Arma. Användingsförförande av vissa vapen t ex javelin ser ju klart mer trogen verkligheten i OFP: DR än i Arma med IR och allt (0:45 in i detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=ixB3K2Flr7M&feature=fvsr).

Trist att BIS inte bryt sig om sådana detaljer, FLIR känns som en rätt viktig sak i modernt krig men inga fordon har det i Arma2.

Sen skall de bli intressant att se OFP: DR skademodell på fordon. Där har de chans att slå Arma på fingrarna ordentligt för Arma är rent ut sagt uselt på den punkten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
De kommer släppa en hel del ny info om OFP: DR nu på måndag. Sen har de ju sagt att ett demo skall komma innan release.

Själv vet jag inte riktigt vad jag skall tro om OFP: DR, av det jag sett hittills så ser gameplay:et lite mer åt COD hållet. Om du tycker det är bra eller dåligt är ju upp till dig (själv gillar jag det inte).

Åandra sidan så finns det andra saker verkar bättre än i Arma. Användingsförförande av vissa vapen t ex javelin ser ju klart mer trogen verkligheten i OFP: DR än i Arma med IR och allt (0:45 in i detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=ixB3K2Flr7M&feature=fvsr).

Trist att BIS inte bryt sig om sådana detaljer, FLIR känns som en rätt viktig sak i modernt krig men inga fordon har det i Arma2.

Sen skall de bli intressant att se OFP: DR skademodell på fordon. Där har de chans att slå Arma på fingrarna ordentligt för Arma är rent ut sagt uselt på den punkten.

Jag tycker ju själv att det snarare ser ut som att OFP:DR blir ett nytt BF2 än nåt COD-liknande, alltså mer arkadigt än ArmA2 men mer realistiskt än CoD och lite mer realistiskt än BF2. Själv så tror jag att det kommer att passa mig bättre då jag tycker att ArmA2 inte riktigt faller mig i smaken.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Min squad på ett mission ikväll vi blev runt 35 personer.
Hade så enormt kul.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Min squad på ett mission ikväll vi blev runt 35 personer.
Hade så enormt kul.

Vilken squad va du i, och nick?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Vilken squad va du i, och nick?

Mattan , Echo Alpha

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Aha, nice, då va de er vi rände runt och lekte understödsgrupp åt på slutet! Redibo, maskingevärsskytt i Echo Bravo, som senare blev Golf Alpha efter att det aldrig dök upp någon Bravo Tango och tog kommandot, vi rände runt själva och rensade lite byar och shajt innan vi blev överflyttade till Alpha...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Aha, nice, då va de er vi rände runt och lekte understödsgrupp åt på slutet! Redibo, maskingevärsskytt i Echo Bravo, som senare blev Golf Alpha efter att det aldrig dök upp någon Bravo Tango och tog kommandot, vi rände runt själva och rensade lite byar och shajt innan vi blev överflyttade till Alpha...

Hehe sorry för det där Jag som är Tobe som skulle vara er plutonschef, men jag fick seriösa problem med windows och TS så fort vi landade i bushen. Min stf som plötsligt fick ta över hade aldrig haft den rollen förr och hade inte ställt in sin TS för det heller, så det blev lite kaotiskt där ett tag tills ni lyckades fixa ihop det igen. Så jävla bitter jag är nu för att jag missade allt Hade sett fram emot den där matchen i 2 veckor nu.

Men aja, det kommer fler, och nästa gång går det garanterat bättre

Edit: Skön bild Mattan, den ser jävligt levande ut av någon anledning

Edit2: Slänger in lite mer "pr" för Anrop's matcher. Så jävla bra Detta är lite blandat från 2 tidigare matcher.

Och så snor jag Robinio's gruppbild

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Aaa, jo, jag vet, det är ingen skugga över någon av er, datorproblem är inget att göra åt, och din stackars ersättare förstår jag, ett jäkla tjatter. Trodde inte att den stackars plutonledaren var tvingad att höra på allt tjat inom gruppen... Men vi sprang runt och körde halv gerillakrigföring... Det sköna var att vi drabbades av ett eldöverfall i den första staden där vi släpptes av, som låg innanför området där det skulle vara säket! Vi var jäääävligt försiktiga efter det! Men fy satan vad rädd man blir när det börjar slå ner RPG-projektiler runt omkring en utan att man fattar vartifrån! Sjukt kul spel, älska Anrop, när är nästa uppdrag? =D

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Haha där är ju jag med på ett hörn också!
Arma 2 med anrop är bland det bästa jag varit med om i spelväg måste jag säga, när allt funkar som det ska är det skitskoj.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Men titta där är ju jag på moppen

Permalänk
Medlem

Funkade kanon bra i Söndags , hade inge strul alls i den gruppen jag va med i.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Finns det fortfarande möjlighet och joina? Hur funkar det blir man tilldelad en grupp och vad måste man uppfylla för kriterier?

Mvh//

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scribbler
Finns det fortfarande möjlighet och joina? Hur funkar det blir man tilldelad en grupp och vad måste man uppfylla för kriterier?

Mvh//

Det är bara att gå in på forumet och regga sig! När uppdragen kommer upp skapas en post i forumet där man kan välja vad man vill spela som! Så enkelt så!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Det är bara att gå in på forumet och regga sig! När uppdragen kommer upp skapas en post i forumet där man kan välja vad man vill spela som! Så enkelt så!

Perfekt då skall det krigas!

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk
Medlem

Lite krav är det om man ska deltaga, inget omoget beteende, följa orders från befäl, inget "rambo-krigande" och sist men inte minst Com-disciplin, alltså inte babbla på med nonsens utan hålla sig till det absolut viktigaste.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Lite krav är det om man ska deltaga, inget omoget beteende, följa orders från befäl, inget "rambo-krigande" och sist men inte minst Com-disciplin, alltså inte babbla på med nonsens utan hålla sig till det absolut viktigaste.

Helt rätt... Befällen ger order och man lyder dem, ändast om det är något oklart så frågar man befället annars lysnar man bara o lyder typ så går allt bra , och även säger till om man ser fienden och vart de är(även säger till om man ser frendly units så de inte blir skjutna av misstag)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Lite krav är det om man ska deltaga, inget omoget beteende, följa orders från befäl, inget "rambo-krigande" och sist men inte minst Com-disciplin, alltså inte babbla på med nonsens utan hålla sig till det absolut viktigaste.

Citat:

Helt rätt... Befällen ger order och man lyder dem, ändast om det är något oklart så frågar man befället annars lysnar man bara o lyder typ så går allt bra , och även säger till om man ser fienden och vart de är(även säger till om man ser frendly units så de inte blir skjutna av misstag)

Förstog det nästan, men det är det som verkar vara roligt är bra trött på spel a la CS.

Vad ligger snittåldern på ungefär?

//Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk
Medlem

Snittåldern skulle jag tro vara vid 23-25, alltså inte några barnrumpor.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var en ordentlig test.

Kul att Arma2 fått så mycket uppmärksamhet Hoppas det säljer bra också så vi får fler uppföljare/expansioner, helst då med lite mer vikt på saker som skademodell och features (FLIR mm).

"It is a tactical shooter masterpiece with its share of bugs, but it still manages to be engaging"