Problem med D-Link DWA-547 trådlöst nätverkskort

Permalänk
Medlem

Problem med D-Link DWA-547 trådlöst nätverkskort

Köpte igår ett D-Link DWA-547 för mitt förra kort funkade inte ihop med vår D-Link DIR-655 router. Men det nya kortet kan inte hitta några nätverk alls medans alla andra datorer i huset kan hitta minst 5. Det har hänt några enstaka gånger att den har hittat nätverket men sen tappat bort det igen innan jag ens hunnit få nån IP.

Behöver hjälp annars får kortet åka tillbaks till affären.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Har D-link någon egen mjukvara för att hitta nätverk? Om de har de, testa att köra med windows egna istället.

Permalänk
Medlem

Har testat båda men det funkar inte

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Du har inga gamla drivrutiner till de andra kortet som spökar på något sätt?

Jag har ett likadant kort och mitt fungerade direkt (med en Netgear WNR3500 router till och med, förvånande).

Har du testat allt i Dlinks Connection Manager?