Permalänk
Medlem

Hej igen tråden!

Jag har som sagt beställt datorn från Inet, när de väl fick in chassit så kasserade de det första pga av någon form av fabrikationsfel (väntetid, roligt). Nu har de ringt upp mig igen då även chassi nr 2 har samma problem.

Problemet, har jag nu fått veta, är att det är fel på audioingångarna från framsidan på chassit, de är fel lödade. Om nu tittar på följande bilder så lägg märke att hörlursintaget är färgat rött och microfon uttaget grönt, det brukar vara tvärtom.

Bild: http://www.techpowerup.com/img/08-09-22/72b.jpg

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Det känns ju som ett rätt litet fel, jag hade hellre tagit burken och sett glad ut

Imorgon börjar mina inköp!

Permalänk
Medlem

Jo det är ju (troligen) bara kosmetiskt eftersom det tydligen bara ska vara att komma ihåg det när man sätter in headset där fram, men ändå, slarvigt slarvigt.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Gött, då får ni berätta för mig när ni har fixat lådorna och lägg upp bilder!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

Inget dålligt chassi, blir faktiskt lite sugen.
Man kanske skulle ta och göra en BE på detta också om man får tag på ett.
Fast det är ju lite dyrt, jag fick ju mitt Cosmos S för 1536,5kr och är nöjd med det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Va som fan...

Testade mitt här, och det funkade inte.

Det röda jacket (Micen) går inte att använda alls, hanen vill inte ner hela vägen, som-om-nått låg ivägen nere i hålet.

Däremot min gröna (hörlurarna) gick bra.

Inte för att det gör mig något, använder de ej ändå, men visst irriterande trots allt.

Edit: Moderkorts-utgångarna funkade som de skulle iaf.

Permalänk
Medlem

Så det röda jacket funkar vare sig till micc eller hörlurar?

Som sagt man ser ju att färgerna är tvärtom på alla bilder.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Så det röda jacket funkar vare sig till micc eller hörlurar?

Som sagt man ser ju att färgerna är tvärtom på alla bilder.

Nop, röda jacket kan jag glömma här.
Men man har iaf rätt färger på skiten i min låda

Permalänk
Medlem

Bilder från min Inet monterade dator som precis har anlänt:

http://img39.imageshack.us/gal.php?g=img3110r.jpg

OT: oklart vad som hänt med hårddiskarna? Processorkylare ok?

PS: jaha de hamnade på sidan bilderna.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Bilder från min Inet monterade dator som precis har anlänt:

http://img39.imageshack.us/gal.php?g=img3110r.jpg

OT: oklart vad som hänt med hårddiskarna? Processorkylare ok?

PS: jaha de hamnade på sidan bilderna.

Det hårddisk-racket hadde jag aldrig vågat fota och lagt ut här

Processorkylaren ser bra ut tror jag, iaf så länge du har s.k. push and pull montering på fläktarna, svårt att se på bilderna...

Du får nog vara glad att jag inte lägger ut några bilder...
Så jag skonar dig...

Permalänk
Medlem

Haha, vi får ha en bild/öl kväll i Götet nån gång. Nä undra vad han har gjort herr montör, ska fixa till detta. Samma med skruvarna till chassiplåtarna, var också kraftigt åtskruvade.

Jag (samt sambon tack och lov) upplever datorn som väldigt tyst i windows läge. Från start hade jag vibrationer i chassisidorna men efter att lossat dem o satt dit dem "lite mjukare" är det inget problem.

Dina tempraturer kanske inte säger så mycket i en jämförelse Mercy eftersom du har överklockat, men vad använder du för tempprogram(vista 64bit)? Tänkte kolla av klimatet där inne.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Yes, Vista 64 bitars.
Temp: Real temp 3.0 & Speedfan 4.39
Visar olika dock :/

Fick du ordning på partioneringen & minnet?

Permalänk
Medlem

Bah!

Dubbelpost

Permalänk
Medlem

Nice. Jag måste fortfarande försöka övertala mamma...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Den var slut i svart så blev ett annat chassi för runt samma pris. Nöjd är jag men det var ju inte vad jag var ute efter redigt...

Permalänk

Hej, jag funderar också på att skaffa detta chassi men dock finns det ett litet problem med detta chassi och skulle behöva er hjälp...

Nämnligen att jag behöver 8 expansionskort platser och det finns bara 7. Nu undrar jag om det är möjligt att modda in en extra plats under de 7 existerande och ändå få rum med nätagget i botten?

Varför jag behöver en extra plats är för att jag ska köra med 3-way sli (varje kort tar upp 2 platser var) och det sista "halva" kortet ryms inte med... Och nej, det går inte att göra på annat vis än att ha 8 st. platser.

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Klarar detta chassi 7 hårddiskar? Dvs 6 interna och en extern. För ena 5,25-slotten går väl att göra till en 3,5:a?

Fyll gärna på med fler intryck ni som äger detta chassi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yamahafj
Klarar detta chassi 7 hårddiskar? Dvs 6 interna och en extern. För ena 5,25-slotten går väl att göra till en 3,5:a?

Fyll gärna på med fler intryck ni som äger detta chassi!

Om du tittar på videon i tråden ser du 6st hårddiskplatser utan att röra någon 5,25 slott överhuvudtaget.

Eller skall du montera den externa internt också?
Inte säker på att jag hänger med...?

Permalänk
Medlem

Jag har spanat in videon och jag vet att chassit har sex hårddiskplatser. Men jag vill ha plats med sju stycken (interna, men på vissa sajter kallas de extradiskarna man sätter in externa) och undrar om det går att slänga i den sjunde i en konverterade 5,25-tumsplats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yamahafj
Jag har spanat in videon och jag vet att chassit har sex hårddiskplatser. Men jag vill ha plats med sju stycken (interna, men på vissa sajter kallas de extradiskarna man sätter in externa) och undrar om det går att slänga i den sjunde i en konverterade 5,25-tumsplats.

Skall inte vara några problem med hårddiskkasset 3,5 ---> 5,25 kostar väl någon hundring.
Bara ta vilken/vilka 5,25 platser du känner för.

T.ex:
https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskar/flyttbar-haa...

Finns mer avancerade hårddisk-rack för 5,25 också...

Permalänk
Medlem

Okej, så att i alla 5,25 uttag kan man alltid dynga in en extra disk via en adapter? Käckt isåfall!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yamahafj
Klarar detta chassi 7 hårddiskar? Dvs 6 interna och en extern. För ena 5,25-slotten går väl att göra till en 3,5:a?

Fyll gärna på med fler intryck ni som äger detta chassi!

Ja/Nja, i det nedersta 5,25-facket sitter en förmonterad 3,5-adapter, men den är främst till för floppy/kortläsare med 3,5-format.
Har inte testat men en disk skulle säkert gå att montera i adaptern.
Skulle dock satsa på en riktig HD-modul (som även ovanstående rekommenderar) ex. https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...
Med CM:s modul får du dessutom ytterligare ett insug, vilket skulle påverka det negativa trycket till det positiva

Permalänk
Medlem

Om jag ska överklocka en i5-a till ~4GHz och klocka ett HD5870 en del, samtidigt som jag har en Noctua NH-U12P SE2, lär det behövas extrafläktar inuti chassit, eller till fläktlådan, för att hålla acceptabla temperaturer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Nej de vibrerar inte!
Varken med eller utan dämpmattor.

... De vibrerade mycket för mig innan jag satte in dämpmattor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exmaxinz
... De vibrerade mycket för mig innan jag satte in dämpmattor.

Jasså, ok, jag har klarat mig utan vibrationer, skumt för jag kör hårt med fläktarna bitvis.