Permalänk

i7 dator för 13.000kr

Det här är mitt paket. vill nästan kunna maxa empire total war och crysis. behövs det några ändringar. Juste grafikortet kommer bli 5870.

Permalänk
Medlem

Ser inget paket?

Permalänk

Chassi: Coolermaster haf 922
CPU: Intel core i7 920 2.66ghz
Moderkort: Asus P6T SE
Nät agg: Corsair HX 750w 80+
Ram: DDR3 6gb (3x2gb) 1333mhz
HDD: 1tb samsung ecogreen F2
CPU kylare: Noctua NH-U12P

Sen ett 5870

Permalänk
Medlem

Om det är en 1TB disk du är ute efter så stryk samsungtramset och köp en WD Black istället.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Byt hårddisk. Green-diskar har för dålig fart för OS. Funkar bäst till lagring.
Jag ha erfarenhet av Western Digital Blue-serien och kan rekommendera den.

I övrigt vet jag inte om de matchar dina krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankenstien
Chassi: Coolermaster haf 922
CPU: Intel core i7 920 2.66ghz
Moderkort: Asus P6T SE
Nät agg: Corsair HX 750w 80+
Ram: DDR3 6gb (3x2gb) 1333mhz
HDD: 1tb samsung ecogreen F2
CPU kylare: Noctua NH-U12P

Sen ett 5870

HDD Ecogreen F2 är egentligen designad som lagringsdisk.
Som System HDD är WD black eller Samsung F1 alt F3 bättre lämpade.

Såvida du inte är modern och skaffar en SSD som system istället, med F2 som lagring. Blir något dyrare men* väldigt mycket snabbare.

Edit* stavning.

Permalänk

Tack för alla snabba svar då blir det en WD black 1tb. Men räcker resten för en ok gaming dator?

Permalänk
Medlem

haha du kan ju stryka från din lista att crysis kommer den inte maxa överhuvudtaget

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

hehe okej, men empire total war då? eller har någon ork att göra ett nytt paket för gaming? budget 14k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
haha du kan ju stryka från din lista att crysis kommer den inte maxa överhuvudtaget

Klart att den gör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för alla snabba svar då blir det en WD black 1tb. Men räcker resten för en ok gaming dator?

Med 5870, väldigt bra gaming dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klocker
Klart att den gör?

haha gör den det eller inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Svårt att svara på, vad spelar du i för upplösning på skärmen?
5870 finns ju inte ens på marknaden ännu...

Permalänk

1680x1050

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix

Uhm, jag vet inte vad du har rökt på, men den kommer utan problem att kunna göra det, självklart efter han klockat upp processorn lite, jag kör ett liknande system, och det är nemas problemas.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Citat:

1680x1050

Kan bara gissa då, men troligen inte, höga inställningar går nog bra men MAXA som fjortisarna säger blir besvärligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle inte kunna tänka mig att det är något som hellst problem med att maxa crysis med den datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Kan bara gissa då, men troligen inte, höga inställningar går nog bra men MAXA som fjortisarna säger blir besvärligt.

Känner folk som lyckas maxa Crysis med kort från 4xxx serien.. tror inte att det är några problem..

Permalänk

Haha kan inget om att klocka fast det tillhör inte tråden.

Permalänk

ska man ha två xfx hd4890 1gb eller ett 5870?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Uhm, jag vet inte vad du har rökt på, men den kommer utan problem att kunna göra det, självklart efter han klockat upp processorn lite, jag kör ett liknande system, och det är nemas problemas.

Njae, inte som singel kort!
Glöm inte att inte ens 2x 4890 i CF klarar det idag, så inih-e mycket bättre är inte ett 5870 att det spöar 2st 4890, bättre visst, men inte hästlängder bättre.

Möjligtvis i CF.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på hur man definierar "maxa". Om man syftar på att köra med very high på allt och 16xAA (eller vad det heter) i 1680x1050 eller 1920x1080 så är det i princip omöjligt oavsett ens system. Får väl se om det blir ändring på det med de nya grafikkorten, men just nu går det bara inte. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Hittade:

http://www.youtube.com/watch?v=XC1SD9IXZdM&feature=related

där Crysis körs på Very High med intel i7 och Nvidia GTX280.. Och vad jag har läst ska 5870 vara (minst) lika bra som det kortet, om inte bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Det beror ju på hur man definierar "maxa". Om man syftar på att köra med very high på allt och 16xAA (eller vad det heter) i 1680x1050 eller 1920x1080 så är det i princip omöjligt oavsett ens system. Får väl se om det blir ändring på det med de nya grafikkorten, men just nu går det bara inte. Eller har jag fel?

Nej du har rätt.

Vet inte vad folk i allmänhet kallar MAXA?, är ett relativt flytande begrepp tydligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

ska man ha två xfx hd4890 1gb eller ett 5870?

På fullt allvar: köp 1st 5870, sen om nått år uppgraderar du till 1 till i CF.

Permalänk

Okej vi säger bättre än spelduglig grafik. ett gtx 285/5870/2 st 4890 that's the question.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klocker
Hittade:

http://www.youtube.com/watch?v=XC1SD9IXZdM&feature=related

där Crysis körs på Very High med intel i7 och Nvidia GTX280.. Och vad jag har läst ska 5870 vara (minst) lika bra som det kortet, om inte bättre

Värdelöst test, det är kört i 1280*1024 utan AA.

Permalänk
Medlem

För rena spelprestanda skulle jag valt ett i5-system istället. Då behöver du bara ett par tusen till för att köra 2 x 5870 i CF.

Exempelvis detta

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LewisX
För rena spelprestanda skulle jag valt ett i5-system istället. Då behöver du bara ett par tusen till för att köra 2 x 5870 i CF.

Exempelvis detta

Men du förlorar massa prestanda eftersom du bara kan köra två grafikkort i 8x ist för två st i 16x som man kan med s1366.

Permalänk

Okej, men vad är mest optimerat för budget på 14k och gamer dator? s1366 eller s1156?