Permalänk
Robot

USB-switch mod

Ni minns säkert "Projekt BCC" här på Sweclockers:
http://www.sweclockers.com/album/?id=4360

Jag behövde en lösning för att byta mellan de olika datorerna så jag tänkte införskaffa mig en KVM-switch. Det är dock svårt att hitta en KVM-switch för dubbla skärmar som har både DVI och VGA som inte kostar över 1500 typ.

Därför köpte jag en USB-switch för mitt G15 med ansluten G5. Skärmarna byter jag ingång på separat (de har flera ingångar).

USB-switchen var däremot inte världens snyggaste kreation enligt mig och därför blev det modprojekt!

Besök albumet: USB-switch mod av DimensionDude

Permalänk

Inte så avancerad modifiering men helt klart intressant att se hur slutresultatet blir

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt snyggt ut! upp med dom sista bilderna nu

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Det var alla. Hoppas att någon tyckte det var värt att se iallafall

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk

Nja gillar inte blåa leds och sen är eltjep ingen bra lösning men alltid snyggt o måla sina saker i rätt färg iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Alla gillar inte blå leds, men jag tyckte det blev bra själv och det var det som var meningen med det hela

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Snyggt. 9 P

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt med svart tema på alla prylarna sådär. Den vita orginalfärgen hade inte passat in på samma sätt

Föresten är det där en XENYX 1622FX mixer från Behringer eller? Funderar på att köpa en själv. Funkar den bra, några klagomål? (sorry för offtopic).

Permalänk
Medlem

LEDs är inget jag gillar i det stora hela på datorprodukter, men på denna produkt vill man nog ha det. Blåa LEDs är bättre än gröna LEDs. Snyggt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Blev faktiskt en riktigt snygg mod, till skillnad från andra i samma kategori.

Permalänk

Tornic:

Ja, det är exakt en sådan - Behringer Xenyx 1622FX. Det är min första mixer och när jag köpte den var jag nöjd, nu på senare dagar har jag märkt att den läcker lite ljud över kanalerna ibland och volymkontrollen för lurarna är väldigt budget.

Vill du ha ordentliga grejor rekommenderar jag Yamaha, Mackie eller dylikt.
Vill du ha en vettig nybörjarmixer med bra finesser och inte har en jättebudget duger den alldeles utmärkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen. Lycka till med nya moddar och gallerier!

Permalänk

Är det delta 1010 eller 1010LT som du kör med? Skulle vara super om du kunde lägga upp lite fler bilder, bland annat på hur du kopplat ihop mixerbordet och ljudkortet

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

1010LT har ingen breakoutbok i rackutförande. Det är ett vanligt 1010 jag har. Står även i min signatur.

Jag kan ta mig tid att lägga upp fler bilder någon annan gång, nu skall jag åka och bowla!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

snyggt DD Jag e ju lödfreak så lite mummel mummel på tejplösningen men eltejp är ju hardcoremod iofs Btw I7 an up and running skall se om jag får ihop till ett galleri jag med. Men behöver fan en kamera med annat objektiv så man kan fixa lite närbilder :S

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimensionDude
1010LT har ingen breakoutbok i rackutförande. Det är ett vanligt 1010 jag har. Står även i min signatur.

Jag kan ta mig tid att lägga upp fler bilder någon annan gång, nu skall jag åka och bowla!

Ahh, okej. Såg inte nåt rack så därför undrade Jag
Men läs min signatur. "Citera så Jag hittar tillbaka". Är ingen som citerar så att man hittar tillbaka här på swe, vilket Jag tycker är lite synd då man inte vet om någon har svarat. Nu menar Jag inget ont över att inte du gjorde det, det är ett litet tips bara

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
snyggt DD Jag e ju lödfreak så lite mummel mummel på tejplösningen men eltejp är ju hardcoremod iofs Btw I7 an up and running skall se om jag får ihop till ett galleri jag med. Men behöver fan en kamera med annat objektiv så man kan fixa lite närbilder :S

Information till dig och alla andra som sett detta galleri. Den nya dioden är faktiskt lödad, jag glömde skriva detta. Tejpen är enbart för att hålla kablarna på plats.

Visa signatur

Permalänk

vad va det du lacka i chrome.. ? vad det med en sprejburk du lackade med.. ?? och btw... vart köper man den burken.. llr färg burken