Sprickor i Macbook (vit modell tvåtusensju)

Permalänk
Medlem

Sprickor i Macbook (vit modell tvåtusensju)

Har en Macbook med där det lossnat plast på topcaset och undrar om jag kan få det bytt gratis? Läst på olika forum att folk har fått nytt topcase på datorer där garanti gått ut (köpte min hösten tvåtusensju utan apple care) och undrar om jag också kan lyckas med detta.

Bor i Frankrike. Var inne på en Mac återförsäljare men deras engelska var så jävla knakig och de ville ha hundrafemtio euro för ett FRANSKT topcase..

De tog iaf mitt serienummer för att kolla upp det hela om jag kunde få ett svenskt beställt men har inte hört av sig än.. (gått över två veckor)

Mina piltangenter har dessutom också slutat att fungera (detta hände efter ett år och skulle ta en månad att fixa för Macoteket i Uppsala eftersom de först skulle skicka datorn till Apple, så därför sket jag i det då vilket jag nu ångrar eftersom topcaset redan då var skadat), samt vissa tangenter (ett två tre CTRL dubbel V och tangenten till höger om T) vilket hände förra månaden då jag spillde ett glas rött vin på datorn. Otroligt nog fungerar den fortfarande *tvi tvi ta i trä*

Nå, har jag någon chans att få gratis topcase i Frankrike eller blir jag tvungen att punga ut med hundrafemtio euro för ett Franskt topcase (jag kan iofs lätt pilla bort tangenterna från mitt svenska och pilla dit de på det franska.. fast mina är ju så jävla skitiga. Och ja, jag har tvättat de i disken för att försöka få de renare)?

Kan ju bli lite negativt när teknikerna lossar på caset och ser en jävla massa rödvinsspår i datorn.. Dock är ju topcaset som sagt skadat.

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Avstängd

Tror det hade varit lättare i Sverige men är inte säker, du kan inte skicka den till någon polare som kan "företräda"/hjälpa dig här?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Japp det ska bytas utan krångel. Ringa applesupporten i frankrike och fix ett casenumber.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Tror det hade varit lättare i Sverige men är inte säker, du kan inte skicka den till någon polare som kan "företräda"/hjälpa dig här?:)

Jo, den tanken har slagit mig, men grejen är att jag är väldigt beroende av en dator. Bor själv i en liten stad en timma utanför Paris där jag inte känner någon (och ingen jag träffat på krogen pratar engelska på ett sätt så att det går att hålla en konversation) Så jag kan inte vara utan datorn alltför länge utan att bli galen.

Så det alternativet är uteslutet. hmm..

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Japp det ska bytas utan krångel. Ringa applesupporten i frankrike och fix ett casenumber.

Aha, okej. Tack Ska göra det, fast vad är casenumret till för? När jag fått det är det bara att gå till Macbutiken och säga att jag ska ha ett topcase Gratis?

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah