Permalänk
Medlem

Är det någon som har en bra guide för att ställa in XBMC så att den klarar 1080p? Jag har relativt stora problem med eftersläpningar och liknande. 720p fungerar oftast perfekt men kan bli problem ibland.

Kör senaste Nvidia betan och VDPAU är valt i XBMC (kan man kontrollera så det verkligen är på?) men ändå så är det segt.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Jag har problem med filmvisning. Högupplöst som låg upplöst så får jag hack som att den laggar. Kör Halii och MPC och har följt guiden " Guide till DXVA/Hårdvaruaccelerering av HD formaten" ett gäng gånger men detta fenomen kvarstår. Kollat så processorn inte jobbar utan den kodar enligt MPC bara av på grfikdelen.

Vad kan vara fel? Har Senaste drivisarna och kör winxp sp3.

Någon som vet frågas kom...

/Robin

Permalänk
Inaktiv

uppgradera till win 7 så fungerar det smärtfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
uppgradera till win 7 så fungerar det smärtfritt

Såpass? Vad är det med Xp som tjallar? Kan man "nlite-a" win7?

/Rob

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Jag har problem med filmvisning. Högupplöst som låg upplöst så får jag hack som att den laggar. Kör Halii och MPC och har följt guiden " Guide till DXVA/Hårdvaruaccelerering av HD formaten" ett gäng gånger men detta fenomen kvarstår. Kollat så processorn inte jobbar utan den kodar enligt MPC bara av på grfikdelen.

Vad kan vara fel? Har Senaste drivisarna och kör winxp sp3.

Någon som vet frågas kom...

/Robin

Kolla detta inlägg, det hjälpte mig.
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9487853...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av comradebootstrap
Kolla detta inlägg, det hjälpte mig.
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9487853...

Tack för tipset men hittar tyvärr inte detta mao har jag en äldre MPC. Ska ladda hem nya och testa!

/Robin

Permalänk
Medlem

Denna lilla masking verkar ju vara en värdig ersättare till den gamla Xbox:en (med XBMC) som är/varit en underbar mediaspelare för allt utom 720p och 1080p.

Vill kunna köra 720p, 1080p och BluRay, men vilket OS ska man välja?
och kommer jag kunna använda min fjärris?
(en Intervideo XPC-RC01 Remote , har inte hittat nån bra sida med info om den (följde med en HP burk))

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Denna lilla masking verkar ju vara en värdig ersättare till den gamla Xbox:en (med XBMC) som är/varit en underbar mediaspelare för allt utom 720p och 1080p.

Vill kunna köra 720p, 1080p och BluRay, men vilket OS ska man välja?
och kommer jag kunna använda min fjärris?
(en Intervideo XPC-RC01 Remote , har inte hittat nån bra sida med info om den (följde med en HP burk))

Jag hade ett xbox när et begav sig och tycker verkligen detta är en värdig ersättare + en riktig dator du kan göra så mycket mer med.

XBMC + Ubuntu lär vara kombon som äger och jag tänkte snart själv överge winxp för just ubuntu med xbmc.

Fjärren vet jag tyvärr inget om men är det inte bara en annan mce-klon?

/R

Permalänk
Medlem

Någon som prövat lira nyare spel på den? såg youtube video på call of duty 4 på en asrock 330, såg ju att att funka bra efter han ställt ner inställningarna.

Lekt lite med tanken att förutom att ha som htpc så kanske man skulle kunna använda denna som en xbox 360 light Skaffa xbox 360 wireless kontroll och lira games for windows lir på den, såsom street fighter IV, Resident Evil 5 osv men den kanske behöver mer muskler under huven för att klara detta bra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajj
Någon som prövat lira nyare spel på den? såg youtube video på call of duty 4 på en asrock 330, såg ju att att funka bra efter han ställt ner inställningarna.

Lekt lite med tanken att förutom att ha som htpc så kanske man skulle kunna använda denna som en xbox 360 light Skaffa xbox 360 wireless kontroll och lira games for windows lir på den, såsom street fighter IV, Resident Evil 5 osv men den kanske behöver mer muskler under huven för att klara detta bra...

Som speldator är den inte något bra val (om du inte tänkt spela gamla spel).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajj
Någon som prövat lira nyare spel på den? såg youtube video på call of duty 4 på en asrock 330, såg ju att att funka bra efter han ställt ner inställningarna.

Lekt lite med tanken att förutom att ha som htpc så kanske man skulle kunna använda denna som en xbox 360 light Skaffa xbox 360 wireless kontroll och lira games for windows lir på den, såsom street fighter IV, Resident Evil 5 osv men den kanske behöver mer muskler under huven för att klara detta bra...

Jag gjorde lite tester när jag fick den, finns på andra sidan i den här tråden. WrongTarget sammanfatter det ganska bra.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
Jag gjorde lite tester när jag fick den, finns på andra sidan i den här tråden. WrongTarget sammanfatter det ganska bra.

Aha jag borde ha kollat igenom tidigare inlägg mer noggrant, sorry. Ja den verkar ju inte vara helt optimal om man vill köra nyaste liren (på hög upplösning & annat godis aktiverat hm) Kom ju på att man även kan använda xbox 360 gitarren när man har trådlös sändarn till xbox 360 kontrollen(läst på ett forum, ej prövat i praktiken), skulle vara grymt att kunna lira guitar hero på den. Men det finns ju alltid äldre konsol emulatorer, snes, nes, playstation osv som man kan lira på den, riktigt retro & mysigt

Permalänk
Medlem

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NzU5OA

Finns en liten chans att Flash 10.1 stödjer VDPAU, men frågan är om alla nödvändiga grejer finns i 9400m som Asrocken kör med?

Permalänk
Medlem

Har en till fråga angående fläktarna i burken, om man skulle uppleva dom som störsamma finns det möjlighet att byta dom mot andra fläktar? dvs finns det liknande fläktar att köpa som passar just till asrocken?

Permalänk
Medlem

Beställd. Fick lika mycket som denna kostar när jag sålde min HTPC så jag behövde inte fundera särskilt mycket

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajj
Har en till fråga angående fläktarna i burken, om man skulle uppleva dom som störsamma finns det möjlighet att byta dom mot andra fläktar? dvs finns det liknande fläktar att köpa som passar just till asrocken?

Bästa är då att göra ett nytt lock och fästa en 120mm fläkt. Originalfläkten är en 40mm fläkt av budgetkvalité.

/R

Permalänk
Medlem

dvd-isos fungerar inte särskilt bra med xbmc på linux, man ligger uppe på 99% mest hela tiden har jag upptäckt nu

Permalänk
Medlem

W7 RC1 Build 7100
MPC-versionen ser ni i bilden.

Riktigt nöjd

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
dvd-isos fungerar inte särskilt bra med xbmc på linux, man ligger uppe på 99% mest hela tiden har jag upptäckt nu

DVD-ISO's som ligger i RAR arkiv eller uppackade? eller kanske både och?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Det borde väl gå att plocka ut DVD-läsaren och använda den sladden till att koppla in en till HDD. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Om inte, kan ni rekommendera någon bra USB-HDD som framförallt är TYST! Ska användas som Time Machine.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Köpte en Asrock med BD och lyckades ganska enkelt få igång maskinen igår kväll. Det enda som stör mig lite är ljudet. Har läst att man kan uppdatera BIOS vilket skall förbättra det.
1. Behöver jag ladda ner och installera alla BIOS för att få alla uppdateringar, eller är de inkluderade i sista versionen?
2. Fan-control BIOS-uppdateringen som finns för den vanliga burken finns inte under BD-varianten. Kan man installera den ändå?

Tackar!

Permalänk
Medlem

1. det räcker med den nyaste
2. det är samma bios till både DVD och BD-versionerna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur bra funkar Blu-Ray versionen?
Är det bättre att lägga dom extra pengarna på en standalone Blu-Ray spelare?
Funder väl mest om det blir nån skillnad på kvalité, om den spelar alla Blu-Ray filmer och om den är högljudd?

Sen vet jag fortfarande inte om den har problem med DVD-Iso's (i RAR arkiv/uppackade) eller om det bara vara ett inställnings fel av Poka64?

Ett par svar på dom frågorna så vet jag om jag ska beställa en eller inte

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO

Sen vet jag fortfarande inte om den har problem med DVD-Iso's (i RAR arkiv/uppackade) eller om det bara vara ett inställnings fel av Poka64?

Ett par svar på dom frågorna så vet jag om jag ska beställa en eller inte

Funkar alldeles utmärkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rydberg
Funkar alldeles utmärkt

Tackar för det svaret! En av dom viktigaste frågorna

Då är det bara valet med BD eller utan BD?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

En fråga som jag inte hittat svar på:
kan man streama via router?
är Ion 330 kraftigare än Turion TL 60?

varför jag frågar är att jag funderar på att byta ut min bärbara till en Asrock om det nu är mer kräm i den.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
En fråga som jag inte hittat svar på:
kan man streama via router?

Vad menar du med det?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rydberg
Funkar alldeles utmärkt

Inte streamat som jag kör och jag har snackat med en annan person som har testat img/iso:s, man droppar ett flertalet frames under vissa perioder, 99% konstant i CPU.

Detta under Linux.

Edit: har bara testat ren img/iso, inte från rar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Vad menar du med det?

Spela upp media från diskar>dator>router>Asrock ion 330
Du vet inte hur man streamar?
mediat skickas från disk eller dator,router till en mediaspelare via tp kabel eller trådlöst

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

Till er som trilskas med Windows på den här maskinen, jag är ingen Linux fanboy tvärtom, MEN hela tanken och det som gör ATOM/ION-plattformen intressant i det här fallet ÄR med Linux och XBMC för full hårdvaruaccelering. Det är verkligen inte svårt att komma igång med..

/Själv en ägare av en sån här