Permalänk

Datorn död efter klockning

Tjenare!

Det är så att för typ 5 månader sen klockade jag min processor lite en Intel E6600 från 2,4ghz till 2,9ghz. Utan att höja Vcore och den klarade ORTHOS i 12 timmar osv..

Sen fick jag problem med bluescreen vid spelande och fick då tipset att höja volten på minnena gjorde det så de har stått på 1,9V.

Detta har alltså funkat i runt 5 månader med hårt spelande och tester.
Men när jag skulle starta om datorn igår efte rne windows uppdatering så startade de inte om.

Allt som händer nu när jag trycker på knappen är att den skriker (piper) as högt sen är skärmen bara svart.

Har testat utan hårddiskar och med andra har testat alla platser för ram och olika ram minnnen, testat med annat grafikort och utan. Ibland kan det hända så att BIOS vill bli återstält så då gör jag en CLEAR CMOS och klockar igen. men det går inte nu, har även testat tagit ut batteriet. Datorn bara piper.

hjälp mig

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Re: Datorn död efter klockning

Först ska du ju kolla om ditt skrikande inte är en felkod, finns oftast i manualen hur dom ska pipa annars finns de på nätet.

Annars skulle jag testa byta nätagg om du har ett som du kan testa. (Dom brukar stå för dom mest konstiga problemen).

Permalänk

När jag resetar CMOS på mitt moderkort så blir bara alla inställningar i BIOS till original så den startar, ja.

Okej ska testa ett gammalt

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk

Enligt pipen så innebär det NO MEMORY. Men nu har pipen helt plötsligt slutat men det händer inget ändå.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Permalänk

Fick igång den nu!

Bytte hårddiskar och den startar :S.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Permalänk
Medlem

Kul att du fick igång din dator.

Undrar bara, i och med att hårdisk(arna) la av. Hade du PCI låst till 33MHz?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

Den står på default i Bios så vet inte om det är de eller inte xD

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Permalänk
Medlem

Skönt. Men funkar den inte om du sätter i hdd eller räckte det bara med att sätta i en ny/annan hdd. För du bör ju komma till bios även att hdd är kass om det nu inte är nåt el-fel i hdd.

Permalänk
Medlem

va det en ide disk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Kul att du fick igång din dator.

Undrar bara, i och med att hårdisk(arna) la av. Hade du PCI låst till 33MHz?

Är det inte 100Mhz man brukar låsa den på? Eller är ute och cyklar?

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malici0us
Är det inte 100Mhz man brukar låsa den på? Eller är ute och cyklar?

Det är PCI-E.

Permalänk
Medlem

PCI-E 100-105MHZ
PCI 33MHz

Simpedimp, lås till 33MHz annars riskerar du att fuckaupp de nya diskarna också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

100 mhz är ju pci express och 33 är ju pci portarna och ingen av dom styr väl sata eller pata?

Permalänk
Medlem

Diskarna styrs via sydbryggan och det är den du ska låsa till 33MHz.

Visa signatur

Permalänk

var tvungen att läsa två gånger, trodde du satt 1,9vcore på prollen
men såg senare att det var minnena xD

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya