Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
En fråga snanare än kritik eller beröm..

Jag skickade in ett XFX GTS 250 för någon månad sedan då det konstant överhettade och kraschade i flera olika datorer.
Fick tillbaka det i början av veckan vilket kom som en överraskning då jag inte fått någon info om ärendets status via mail eller så, men det är ju sak samma.

I vilket fall, paketet innehöll bara kortet med en post-it "TEST OK" utanpå kartongen, inga medföljande dokument. Efter att ha monterat och testat kortet i två olika datorer står det klart att krascherna är borta samt att temperaturerna är nästan 10 grader lägre jämfört med innan.

Min fråga.. "TEST OK" tar jag spontant som att serviceavdelningen testat kortet och inte upptäckt något fel, uppenbart har ju "något" hänt dock eftersom kortet nu fungerar utmärkt.
Kan sagda lapp även betyda att service reparerat kortet och sedan testat det med godkänt resultat?

Som sagt, ingen kritik, mest nyfiken då det helt saknas info om vad som gjorts och inte gjorts. "Nörden" i mig vill liksom veta.

Hej!

Spännande, skicka gärna över ditt RMA/ordernummer till mig så kollar jag på det.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Spännande, skicka gärna över ditt RMA/ordernummer till mig så kollar jag på det.

Mvh,
Dustin AB

Skickade det med PM..
Spännande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

X-Box kampanjen är tyvärr slut, ja. Vilken plasma var det vi pratade om?

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej, snabbt svarat än en gång.
LG Plasma 50PS3000 var det som söktes ETA på tidigare, men då blir det en liten extrakostnad för en andra handkontroll bara

/Henrik

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Hej, snabbt svarat än en gång.
LG Plasma 50PS3000 var det som söktes ETA på tidigare, men då blir det en liten extrakostnad för en andra handkontroll bara

/Henrik

Ah, I see. 5010305190 (50PS3000) finns på lager nu så på den punkten är det inga problem.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, I see. 5010305190 (50PS3000) finns på lager nu så på den punkten är det inga problem.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Beställde den i fredags kväll, så väntar bara på att den ska komma till närmaste post (pallcentral), förhoppningsvis tar det itne allt för lång tid.

Riktigt snabbt så här långt,
2009-10-09 21:31 Stockholm-2 Sorterad
2009-10-09 14:54 Hub Stockholm Sorterad
2009-10-09 13:18 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Får ge en rejäl tumme upp (blir alltid förvånad trots att man vet att saker går snabbt hos er)

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite synd att man inte kan ringa / maila och se till så att man får senaste stepping på processorn som man har beställt.

Sitter och hoppas på att det är en E0a som jag får hem på onsdag / torsdag.
Vetefasen vad man gör om man får hem en C1a Får väll bli att skicka tillbaka den eller något.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Handlar mycket på Dustin Home på sistone. Och tycker att ni har stort utbud, samt ganska bra priser om tar hänsyn till eran support som är toppen.
Har mailat om produkter, garantier, lager, del betalningen.
Alltid fått ett snabbt svar!
Bara positivt från mig!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jüri, paketet med Plasman var intakt, men glaset på TVn trasigt, har mailat kundservice, hur löser man såna här problem?

Visa signatur

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Jüri, paketet med Plasman var intakt, men glaset på TVn trasigt, har mailat kundservice, hur löser man såna här problem?

Maila mig, så kollar vi.

Mvh,
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Juri:
Hur lång tid skall ett retur ärende få ta innan ni själva tycker det är pinsamt?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SGT
Juri:
Hur lång tid skall ett retur ärende få ta innan ni själva tycker det är pinsamt?

Hej!

Beror helt på vad det handlar om och vad returen går ut på. Det är en stor skillnad på t.ex. återköp och reklamationsrättsbaserad reparation på en icke-standard produkt.

Om du har något olöst ärende hos oss som dragit ut väldigt mycket på tiden så får du gärna skicka mig ett RMA nummer så kan jag titta på det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Maila mig, så kollar vi.

Mvh,
Dustin AB

Mycket snabbt agerat, ny TV på väg hit, bara hoppas den är hel

Säg tack till Annica

Visa signatur

Permalänk

Tycker det är lite märkligt att när det står "Lagerstatus 1-2 dagar" när det inte är det. Det är inte första gången jag varit med om det. Jag la en beställning på ett THE LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS WII i tisdags och förväntade mig att det i alla fall skulle skickas senast idag, vilket det inte har gjort. Ni borde ändra beskrivningen för lagerstatusen och skriva att det beräknas komma i lager om 1-2 dagar.

Nu är väl inte detta något större problem, men ändå något jag tycker bör uppmärksammas.

*Edit*
Jaha, nu står det "Lagerstatus Ej i lager"..

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

Tja!
Ni har inga planer på att ta in SilenX iXtrema Pro IXC-120HA2 i sortimentet?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Brukar inte handla på Dustin men efter att ha skumläst denna tråd så måste jag säga att jag är imponerad! Inget företag är perfekt för alla, ibland blir det fel men att ha en representant på ett forum på detta sätta är verkligen imponerande och helt klart ett starkt argument för att handla från Dustin!

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Tja!
Ni har inga planer på att ta in SilenX iXtrema Pro IXC-120HA2 i sortimentet?

Vi kollar!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Jüri, ni ska ha ett stort tack för arbetet med TVn, den som skickades från er fungerar och fyller sin uppgift, bara vänta på vad posten säger om den andra då

Tack även till Annica hos er som hade hand om ärendet

Visa signatur

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Jüri, ni ska ha ett stort tack för arbetet med TVn, den som skickades från er fungerar och fyller sin uppgift, bara vänta på vad posten säger om den andra då

Tack även till Annica hos er som hade hand om ärendet

Lugna puckar.

Du vet vart jag finns om det uppstår några frågetecken.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej Jüri.

Såg att frågan varit uppe tidigare angående Xbox360 med Jasper. Tänkte eventuellt köpa mig en Arcade-maskin, den som finns som erbjudande nu. Har alla senaste boxar ni skickat iväg varit Jasper eller finns det en risk att man får en gammal?

Förstår om det är svårt för dig att svara på det men är tacksam om det går

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
Hej Jüri.

Såg att frågan varit uppe tidigare angående Xbox360 med Jasper. Tänkte eventuellt köpa mig en Arcade-maskin, den som finns som erbjudande nu. Har alla senaste boxar ni skickat iväg varit Jasper eller finns det en risk att man får en gammal?

Förstår om det är svårt för dig att svara på det men är tacksam om det går

Hej!

Det är lika svårt som alltid. Det enda jag kan säga är att vi förutsätter att alla maskiner vi får in nu är nytillverkade, och således bör du få en sådan. Men vi kan inte garantera att det verkligen är så. Även om jag skulle veta att det är 99,99999% chans att du får en ny maskin så skulle jag inte kunna garantera det

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är så att jag beställde en Dell 2209WA för ett tag sedan. Men visade sig att det var en död pixel på den. Det löste jag genom att först ringa till er och få ordernr till Dell. Jag har fått ett nytt exemplar av skärmen och den fungerar prima. Men jag har kvar det gamla exemplaret som Dell/Schenker ska hämta och jag har fått email av dom att jag ska höra av mig om tider när dom kan hämta upp den. Jag har skicka vilka tider jag kan tänka mig dom kan hämta den. Men jag får inget svar tillbaks.

Citerat från email:

Om inte Dell mottar denna retur, blir vi tvungna att fakturera Er för ersättningsordern ************.

Har fått två liknande email som jag ovan har citerat.

//Hjälp tack

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Hej!

Det är så att jag beställde en Dell 2209WA för ett tag sedan. Men visade sig att det var en död pixel på den. Det löste jag genom att först ringa till er och få ordernr till Dell. Jag har fått ett nytt exemplar av skärmen och den fungerar prima. Men jag har kvar det gamla exemplaret som Dell/Schenker ska hämta och jag har fått email av dom att jag ska höra av mig om tider när dom kan hämta upp den. Jag har skicka vilka tider jag kan tänka mig dom kan hämta den. Men jag får inget svar tillbaks.

Citerat från email:

Om inte Dell mottar denna retur, blir vi tvungna att fakturera Er för ersättningsordern ************.

//Hjälp tack

Hej!

Skicka mig ditt ärendenummer + ordernumret (hos oss), så kikar vi på det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Skicka mig ditt ärendenummer + ordernumret (hos oss), så kikar vi på det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Done

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Done

Prima.

Har bett en kollega titta på ditt ärende, återkommer när jag vet mer.

Mvh,
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Prima.

Har bett en kollega titta på ditt ärende, återkommer när jag vet mer.

Mvh,
Dustin AB

Om det går så behåller jag gärna exemplaret Vore sjukt nice med två 22"
Dock vill jag inte betala några extra slantar. Tack

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Först massa beröm. Handlar endast av er pga alla tidigare goda erfarenheter och snabba leveranser, även när saker inte finns i lager så lyckas ni leverera snabbt.

Nu till min fråga. Jag handlade av er hela tiden förut och blev mycket glad av att se att ni öppnat en norsk hemsida också. Jag flyttade nämligen till norge för några månader sedan.

I lördags blev jag sugen på en Intel SSD och såg att ni beräknade leverans itll denna vecka. Sen fick jag mail om att det skulle bli beräknad leverans 13/11. Döm om min förvåning när ni sedan fått in fler på måndagen. Mycket trevliga nyheter.

Det jag undrar över är om ni har samma lager och skickar grejerna från sverige eller om ni har något lager i norge? Är det någon dag extra lång leverans?

Alltid tummen upp för er.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Först massa beröm. Handlar endast av er pga alla tidigare goda erfarenheter och snabba leveranser, även när saker inte finns i lager så lyckas ni leverera snabbt.

Nu till min fråga. Jag handlade av er hela tiden förut och blev mycket glad av att se att ni öppnat en norsk hemsida också. Jag flyttade nämligen till norge för några månader sedan.

I lördags blev jag sugen på en Intel SSD och såg att ni beräknade leverans itll denna vecka. Sen fick jag mail om att det skulle bli beräknad leverans 13/11. Döm om min förvåning när ni sedan fått in fler på måndagen. Mycket trevliga nyheter.

Det jag undrar över är om ni har samma lager och skickar grejerna från sverige eller om ni har något lager i norge? Är det någon dag extra lång leverans?

Alltid tummen upp för er.

Hej!

Vi har ett nordiskt centrallager i Sverige, allt skickas härifrån

Mvh,
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Hej Jüri!
Jag mailade era kundservice igår 11:04!!
HUR kan det komma sig att man fortfarande inte har fått något svar. (nästan 24 tim)

Mvh Niklas

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Hej Jüri!
Jag mailade era kundservice igår 11:04!!
HUR kan det komma sig att man fortfarande inte har fått något svar. (nästan 24 tim)

Mvh Niklas

7 timmar.
Du tror väl inte de sitter på kvällar och nätter och mailar kundera?

Permalänk
Medlem

Er kundservice via e-mail är väldigt snabb, jag fick svar inom ett par timmar. Det enda jag upplever som ett litet problem hos er är att ni ibland tar ut olika priser på produkter beroende på färg, när andra butiker tar precis lika mycket för de olika versionerna. Se exemplet nedan:

Varför kostar en silverfärgad NEC EA231WMi mycket mer än den svarta versionen?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]