Problem med ljud ut / MDP > HDMI ut

Permalänk
Medlem

Problem med ljud ut / MDP > HDMI ut

Hej,

Har ett litet pikärt problem, uppgraderade min stereo / TV för ett par dagar sedan.

Köpte en Minidisplay port > HDMI och sedan en vanlig HDMI sladd för koppling till TVn
Köpte en lite finare kabel för ljud ut (3.5mm till RCA)

Har jag båda inkopplade samtidigt blir det sjukt mycket rundgång (högt brummande) i högtalarna.

Det är inget surround system jag köpt, utan 2 vanliga stereo högtalare, kopplade via ett slutsteg. Från ljud ut på macen så går sladden till mixerbordet och från mixerbordet till slutsteget.

Kör jag bara ljud ut, fungerar det utmärkt, kör jag bara Minidisplay port > HDMI till TVn fungerar det utmärkt (får ju dock inte med ljudet..)

Men kopplar jag in båda samtidigt, så blir det som sagt ett väldigt brummande rundgångsljud.

Hoppas någon kan slå lite ljus över detta.

Permalänk
Medlem

Hmm, ingen aning, jag kör utan problem displayport saken och sen DVI - HDMI och sen ljud. Nu var det ett tag sen jag körde kasst analogt ljud ut men det var inga problem sist jag testade. Kan det vara mixxerbordet osv? Du har ingen förstärkare du kan testa med?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har du testat med/utan nätadaptern inkopplad? Det kan vara jorden som spökar. Är förstärkaren inkopplad till samma eluttag som tv:n? Kopplar du hdmi:n genom förstärkaren? Googla "jordbrum" för mer info.

// Wile

Permalänk
Avstängd

Wile är nog på rätt spår. Hade samma problem tidigare när HTPCn och tv/proj inte satt tillsammans på samma jord.