Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vad förstår inte ni? Den är låst på 91fps som max, vilket betyder att man måste använda konsolen PRECIS som i CoD4.
Finns många fler spel som har låst 'max fps' 91.

och på vilken knapp hittar jag consolen? aldrig spelar COD4!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vad förstår inte ni? Den är låst på 91fps som max, vilket betyder att man måste använda konsolen PRECIS som i CoD4.
Finns många fler spel som har låst 'max fps' 91.

Åh, synd att spelet är konsollifierat och inte har någon console

20.00 - Installerar spelet
20.30 - Installerat och klart, börjar spela
22.?? - Farsan kommer in och stör
12.20 - Spelens Kampanjläget avslutat

Jaha? Vad kul! Lira lite Spec Ops nu eller? Och jag trodde CoD4 var kort..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag började också runt 20.00, mig veterligen har jag endel kvar.. Vad körde du på för läge? Jag njuter verkligen av varenda sekund

Otroligt välgjord kampanj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Jag började också runt 20.00, mig veterligen har jag endel kvar.. Vad körde du på för läge? Jag njuter verkligen av varenda sekund

Otroligt välgjord kampanj.

Tredje nivå, vad den nu heter, fick den som rekommenderad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
och på vilken knapp hittar jag consolen? aldrig spelar COD4!

§ / shift + §

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Hej, jag hittar inga servrar alls. Först trodde jag det var pga det där med NAT men lyckades få den att bli OPEN, men hittar fortfarande inga servrar :S

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Vilket jävla strul the vart med multiplayers alla spel börja "gå sönder".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vilket jävla strul the vart med multiplayers alla spel börja "gå sönder".

Beskriv gärna strulet för oss dödliga

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Beskriv gärna strulet för oss dödliga

Tror det är jag som förstör vissa spel! Nästan varje gång det blir finding best host dödar jag spelet. "tror jag".

Jävligt härliga är iw mitt i allt, tror dom försöker jävlas lite med dice
http://www.youtube.com/watch?v=8aav9qKk6OY
*spoiler typ 1/3 in i singleplayer.

Permalänk
Avstängd

Får inte igång spelet! inte singel player! det hänger sig i början där när snubben börja prata när det är inzomat över moskva! ska testa mp delen o se vad som händer! har startat om datorn 3 gånger det går inte få upp aktivitetshanteraren ens utan bara stänga ner hela burken på knappen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Fyfan va skönt det var med perken bling, sen tar du vector med rapid fire och akimbo eller vad det heter så du hra 2 st. det är verkligen spray and pray men dom dör på 3 hundradelar:D skjuter slut på all ammo på 1 sek^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Vilken skit alltså! hitta lite info på denna sidan om mitt problem!

http://www.gamingnewslink.com/2009/11/10/fixing-call-of-duty-...

problem 3 var mitt problem fixa ljudet så det blev återställt! men skulle starta spelet sen ja då krasha spelet direkt! bra premiär för ett spel man förbokat! har jobbat hela kvällen ska hem o testa men så funkar det itne!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

tog mig 4-5 timmar att spela igenom SP-delen, riktigt bra faktiskt! väldigt varierande!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Lånade en väns steamaccount och lirade lite MW2, hjärndöd men härlig shooter där man bara mejar ner allt. Inget är orginellt och allt är stulet från andra spel och moddare med klistermärket IW på. Det är skoj den lilla tiden singleplayer varar, svårighetsgrader verkar inte spela någon roll, veteran är lika svår som Reqruit imo.
Cirka fem timmar singleplayer härlig shooter trots att den är så linjär den bara kan bli.

Sen över till multiplayer, åhå första servern jag hostade vart en Domination, alla hurrade för att det var så bra ping. Antagligen för att jag sitter på en snabbare lina och inget segt ADSL. Spelet var för mig som boss/host, stendött. Stora banor och få spelare och dem flesta casual, fick en killstreak på 17 innan jag dog när jag gick AFK för telefonsamtal.
Sen så quittade jag och matchmakeade mig in i en ny server. Alla laggade, var helt ospelbart, hosten dissconeccta och fastnade i "finding best host". Repetera ett antal gånger och fick faktiskt spela ett litet tag med jättelagg. Sen lyckades Finding Best Host faktiskt hitta en host, antar att det vart jag för alla hade låg ping och spelet flöt och alla hurrade igen.

Förutom att IW är lögnhalsar, tjuvar som snor andra personers hårda arbete och kallar det sitt eget och orginella ideer. Visar upp Cod 4 i sin reklam, skriver hur bra COD4 är och försöker dölja undan det och lura kunderna att det är MW2 som är så bra... Spelet flyter helt okej utom när det är rök av något slag eller man använder "thermo" kikare etc då det droppar till 20 från 80+ . Utöver det, hade det funnits riktig multiplayer med dedikerade servrar hade spelet lätt varit värt 400:- . Att inte kunna välja banor eller något alls dylikt plus larviga vapen etc. Det är ett casual-gamer spel, det finns ingen möjlighet till seriöst lir utan bara lalla runt och ha skoj i ett par dagar innan man tröttnar. Den kommer DLC's med Map-packs, ja dem planerar och arbetar på att tjäna mer pengar istället för att lösa dem faktiska problemen.

MEN på grund av avsaknaden av multiplayer och stulet arbete + ingen cred till personerna som skapade orginalen är det inte värt ett köp förrän det ligger i "2 för 99:-" högen på ICA. Sen alla tekniska problem som många stöter på.
Det är en bra portning men det är en ren portning. P2P hör inte hemma i Multiplayer på PC.

MW2 Singleplayer betyg: (kort lir men förbaskat roligt)
8 av 10
MW2 Multiplayerbetyg: (inga servrar, istället P2P teknik)
1 av 10 (tillsvidare)

//Från en extrem kritiker till IW och MW2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Lånade en väns steamaccount och lirade lite MW2, hjärndöd men härlig shooter där man bara mejar ner allt. Inget är orginellt och allt är stulet från andra spel och moddare med klistermärket IW på. Det är skoj den lilla tiden singleplayer varar, svårighetsgrader verkar inte spela någon roll, veteran är lika svår som Reqruit imo.
Cirka fem timmar singleplayer härlig shooter trots att den är så linjär den bara kan bli.

Sen över till multiplayer, åhå första servern jag hostade vart en Domination, alla hurrade för att det var så bra ping. Antagligen för att jag sitter på en snabbare lina och inget segt ADSL. Spelet var för mig som boss/host, stendött. Stora banor och få spelare och dem flesta casual, fick en killstreak på 17 innan jag dog när jag gick AFK för telefonsamtal.
Sen så quittade jag och matchmakeade mig in i en ny server. Alla laggade, var helt ospelbart, hosten dissconeccta och fastnade i "finding best host". Repetera ett antal gånger och fick faktiskt spela ett litet tag med jättelagg. Sen lyckades Finding Best Host faktiskt hitta en host, antar att det vart jag för alla hade låg ping och spelet flöt och alla hurrade igen.

Förutom att IW är lögnhalsar, tjuvar som snor andra personers hårda arbete och kallar det sitt eget och orginella ideer. Visar upp Cod 4 i sin reklam, skriver hur bra COD4 är och försöker dölja undan det och lura kunderna att det är MW2 som är så bra... Spelet flyter helt okej utom när det är rök av något slag eller man använder "thermo" kikare etc då det droppar till 20 från 80+ . Utöver det, hade det funnits riktig multiplayer med dedikerade servrar hade spelet lätt varit värt 400:- . Att inte kunna välja banor eller något alls dylikt plus larviga vapen etc. Det är ett casual-gamer spel, det finns ingen möjlighet till seriöst lir utan bara lalla runt och ha skoj i ett par dagar innan man tröttnar. Den kommer DLC's med Map-packs, ja dem planerar och arbetar på att tjäna mer pengar istället för att lösa dem faktiska problemen.

MEN på grund av avsaknaden av multiplayer och stulet arbete + ingen cred till personerna som skapade orginalen är det inte värt ett köp förrän det ligger i "2 för 99:-" högen på ICA. Sen alla tekniska problem som många stöter på.
Det är en bra portning men det är en ren portning. P2P hör inte hemma i Multiplayer på PC.

MW2 Singleplayer betyg: (kort lir men förbaskat roligt)
8 av 10
MW2 Multiplayerbetyg: (inga servrar, istället P2P teknik)
1 av 10 (tillsvidare)

//Från en extrem kritiker till IW och MW2.

Kul att höra att spelet funka för dig! väntar nog tills det kommer en update på det fina steam! hoppas det gör det innan helgen! man ska fan inte behöa göra massa inställningar i win för ens spelet ska starta! tummen ner!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Mycket skit på en gång där St8forthakill....

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Dom har tagit så mycket saker från andra spel tex mirrors edge och world in conflict med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Mycket skit på en gång där St8forthakill....

Nej, det är inte mycket skit, det är all skit + postivt singleplayer. Multiplayer är precis vad jag väntat mig av MW2 och samtliga "rykten" och smutskastning stämmer, allt är sant. Däremot vart jag väldigt positivt överraskad av den höga prestandan till skillnad från alla andra portningar, och det suveräna men tyvärr korta singleplayer.

Innan var allt bara skit, nu har jag underlag och nya erfarenheter samt lite positivt. Men det räcker inte.

Permalänk
Medlem

Är det någon som försökt hitta var inställningarna blir sparade?
De måste ju bli sparade på disken/regedit om man ska kunna spela offline.
Kanske någon kan skapa config.cfg, config_mp.cfg eller autoexec.cfg i /main eller /profile-mappen.
Eller testa att lägga in ett argument vid starten, mw2mp.exe +exec config.cfg eller mw2mp.exe +com_maxfps 333.
Om jag ska köpa det ska man iaf kunna ha fov 80, högre fps och ställa in nätverksinställningarna manuellt.
Skulle de fixa dedikerade servrar, serverlist och console så skulle jag förlåta dem och bli en tyst mw2-spelare.

Förstår fortfarande inte varför de förstörde multiplayer. Enda anledning att jag spelade cod4 var ju för multiplayer och alla cod-communities. Singleplayerdelen motsvarade en promille av all speltid.

Däremot verkar blackops ganska intressant.

Permalänk
Medlem

Någon som kan beskriva vilka grafikinställningar som finns att tillgå som är utöver vad konsoll har? Förutom AF och AA inställningar. Eller är det samma futtiga möjligheter som COD4 och COD5?
Något måste de väl ha slängt in för de med kraftfullare datorer?

Ska snart koppla in 260 i SLI men antar det inte kommer göra en gnutta skillnad mot ett i MW2? Eller har jag fel?
Fortfarande tveksam om jag ska skicka tbx det som jag får idag om SP är klart på par timmar. Lägger då hellre pengarna på en bra ratt och och får många timmars skoj med Shift tex...

World of War var rätt kul först på högsta svårighetsgraden. Vägrar betala för 4h SP läge om inte det lags till möjligheter att få extra bra grafik mot konsoll.

Är ingen MP-fan ska tilläggas... Kanske detta spel kan ändra på det?

Visa signatur

I870 @3600 mhz
Asrock P55 extreme, 2x2gb OCZ SLI-Edition
GTX260 i SLI

Permalänk
Medlem

Lägg av med whinet, spelet krossar ju! Blev nyss rank 40 och låste upp M16 och har skitkul. Har inte märkt några som alls problem med matchmaking förutom att det blir lagg ibland, fan så mycket skönare än att gå in och ur 10 servrar innan man hittade någon bra förut. Även att kunna gå ihop i Party är king, är 4st som lirar och kommer alltid i samma lag.

Citat:

Dom har tagit så mycket saker från andra spel tex mirrors edge och world in conflict med.

Vad är problemet? Vill du ha ett tråkigare spel där de inte lånar idéer eller vill du ha ett skitkul där man tar det bästa från andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DraXula
Lägg av med whinet, spelet krossar ju! Blev nyss rank 40 och låste upp M16 och har skitkul. Har inte märkt några som alls problem med matchmaking förutom att det blir lagg ibland, fan så mycket skönare än att gå in och ur 10 servrar innan man hittade någon bra förut. Även att kunna gå ihop i Party är king, är 4st som lirar och kommer alltid i samma lag.

Vad är problemet? Vill du ha ett tråkigare spel där de inte lånar idéer eller vill du ha ett skitkul där man tar det bästa från andra.

Självklart det är skit bra, tycker det är skit kul att dom "hånar" Dice

När han springer över taket, visas händerna, hand glider crashar genom ett glas och hänger från en helikopter. Sen en bit fram glider man i en kloak också en lite sluttning där vatten rinner. Hoppas det är ett vink till Dice hade varit skit roligt.

Dold text
Permalänk
Medlem

Är inte 100% säker på om man skall köpa detta spel eller inte och om man skall köpa det till PC eller PS3...

Det som tala för detta spel är att SP kampanjen verkar bra och eftersom det inte finns några dedicated servers och ingen console så talar allt för att man skall inhandla detta till PS3 men dock så gillar jag inte riktigt att spela MP FPS på konsol men vi får se...

Hur funkar spelet som MP för de som spelat det på PC?

Respawnar fienden ändlöst i SP som det gjorde i MW1 eller är detta äntligen fixat???

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Är inte 100% säker på om man skall köpa detta spel eller inte och om man skall köpa det till PC eller PS3...

Det som tala för detta spel är att SP kampanjen verkar bra och eftersom det inte finns några dedicated servers och ingen console så talar allt för att man skall inhandla detta till PS3 men dock så gillar jag inte riktigt att spela MP FPS på konsol men vi får se...

Hur funkar spelet som MP för de som spelat det på PC?

Respawnar fienden ändlöst i SP som det gjorde i MW1 eller är detta äntligen fixat???

Jag köpte det på XboX 360 och ångrar mig inte i af. Har inte upplevt något lagg eller delay än och jag har lirat i cirka 7 timmar.

Man vänjer sig ganska fort

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag köpte det på XboX 360 och ångrar mig inte i af. Har inte upplevt något lagg eller delay än och jag har lirat i cirka 7 timmar.

Man vänjer sig ganska fort

Hur är det med respawningen? Funkar MP klanderfritt.
Kan tänka mig att PS3 och X360 versionen är ganska så lika!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

grymt nice och kul spel boys, så sluta gnälla ffs :/

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Proffsmoddare

Upptäckten en rätt kul pryl när jag lirade online. En gammal Call of duty 2 karta har återanvänts i multiplayern Klassikern Brecourt har blivit uppsnyggad och finns med

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/modernwarfare2

In och rösta en 0a! för att visa att dem...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Upptäckten en rätt kul pryl när jag lirade online. En gammal Call of duty 2 karta har återanvänts i multiplayern Klassikern Brecourt har blivit uppsnyggad och finns med

Det var en av mina favoritmaps även i första Call of Duty-spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bimpan
Någon som kan beskriva vilka grafikinställningar som finns att tillgå som är utöver vad konsoll har? Förutom AF och AA inställningar. Eller är det samma futtiga möjligheter som COD4 och COD5?
Något måste de väl ha slängt in för de med kraftfullare datorer?

Ska snart koppla in 260 i SLI men antar det inte kommer göra en gnutta skillnad mot ett i MW2? Eller har jag fel?
Fortfarande tveksam om jag ska skicka tbx det som jag får idag om SP är klart på par timmar. Lägger då hellre pengarna på en bra ratt och och får många timmars skoj med Shift tex...

World of War var rätt kul först på högsta svårighetsgraden. Vägrar betala för 4h SP läge om inte det lags till möjligheter att få extra bra grafik mot konsoll.

Är ingen MP-fan ska tilläggas... Kanske detta spel kan ändra på det?

Tror inte du får någon glädje av sli, kommer väl någon sli profile häröver så man kan nyttja sina kort. när jag kör är det bara ena kortet som blir varmt andra har idle temp

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |