Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Har spelat MP i snart 6 timmar, inga problem med FPS.

Och ja hoppas ni inte laddar ner hela spelet via Steam, för det behövs ju inte. In med skivan, kör install så sköter det sig själv sen.

Är det kul då? Värt att inhandla ett ex?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som testat coop delen, verkar rätt så kul. Måste bara få någon kompis att köpa det nu.

Annars tycker jag det är ett väldigt bra spel, väldigt likt MW1 men storyn har varit lite bättre hittils.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Måste ju vara något fel på skivorna, låter väldigt konstigt, men vad kan det annars vara för fel, ja köpte mitt idag å allt flyter på bra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Har spelat MP i snart 6 timmar, inga problem med FPS.

Och ja hoppas ni inte laddar ner hela spelet via Steam, för det behövs ju inte. In med skivan, kör install så sköter det sig själv sen.

hur installerade du då?

Edit: vad är cd 2 för?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

nvm fick det att funka fick lov att trycka på reinstall.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

good 4 you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
näe för det värsta som kan hända i livet är att bli bannad från SweC

Ja?

Installerar spelet nu, någon som vet ifall campaignen är lika kort som första Modern Warfare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av link77
Måste ju vara något fel på skivorna, låter väldigt konstigt, men vad kan det annars vara för fel, ja köpte mitt idag å allt flyter på bra

Man lirar väl inte ens med skivorna?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Ja?

Installerar spelet nu, någon som vet ifall campaignen är lika kort som första Modern Warfare?

Kortare.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hur många har formaterat datorn på typ 20minuter? Har jag rekordet nu?

Robbaz... varför stödjer du IW? Du som har en video t.o.m!

Visa signatur

Permalänk

Förstår inte hur man ska installera från skivorna...Kör install, och steam startar och modern warfare 2 ligger i mina spel och uppdateras, detta skall dock ta 4 timmar ungefär. Hur kommer man runt detta?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

När du trycker install första gången så läggs den bara till i steam för att steam ska kunna hämta filerna.

När du har modern warfare 2 symbolerna i dina spel kan du sätta i skivan igen

Vid den gången så tryck reinstall. Då verkar steam ta alla filerna ifrån skivorna istället.

22minuter är bättre än 5timmar

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Fick oxå det o funka nu.
Jävla skitsystem måste jag säga. Man vart verkligen påminnd om varför man tankar o crackar spel.

Hoppas det e bra iaf. Lagom lack nu asså.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Instalerar, satte precis in andra skivan Kan itne vänta :D:D:D

Permalänk

Nu har jag inga FPS-drops längre. Måste ha varit något program som låg och tuggade då och då i bakgrunden.

Inlevelsen är som vanligt på toppnivå!

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Proffsmoddare

Spelet flyter som en oljad dröm i 1920x1200 Fantastiskt bra singleplayer kampanj.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Vilka vapen föredrar ni ? Använder själv mest m4a1.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

lagom jobbigt att dom redan har nån uppdatering som tar år o tanka. =( så ÄNNE mer väntetid innan jag kan spela. =(

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Kul, först är man tvungen o formatera datorn för Win7 pajjar alla filer med kort mellanrum...

Sen står det absolut inte ett skit i den tunna manual man fick med eller på deras hemsida hur man ska lyckas installera spelet...

Har varit tvungen att googla 1h för att lyckas. Sen nu ska den uppdatera i 45 min... Tack steam, som vanligt roligt att hanskas med dig.

Annars är jag satans taggag inför spelet

Permalänk

Ska man få damp eller damp. Nu verkar den installera från skiva, det står installera från disk, men då skjuter tiden iväg och det står att det är kvar 10 timmar...Att det ska vara så jävla svårt att installera ett litet jävla spel -.-

Edit: Nu räknar den ner, är nere på 2,5 timmar och det verkar fungera. Men fortfarande, kan inte förstå att IW ska göra det så sjukt krångligt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Kul nu går det inte att uppdatera längre... "Steam servers to busy"

Permalänk
Medlem

Intressant, min favorit server i COD4 81.169.184.249:32000 Kreis der Freunde | HQ har alltid haft 24 slots, nästan aldrig full. Sen igår har den 34 slots å ständigt full lol... Man behöver iallafall inget steam

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Pinsamt... Tänkte du faktiskt igenom det där innan du skrev det. Att använda serverbrowsning istället för dedikerade servrar med alla dess inställningsmöjligheter och potentiall för moddar, klaner etc, känns lite bakåtsträvande!

Lite som att käka rått kött med händerna och snegla på bordsgrannen som grillat sitt samt använder bestick och slänga ut en kommentar som:
-Fan, äru typ från stenåldern, bakåtsträvare.

Det är såna som du som skapar hat på internet!

Kryp tillbaka till morsan , snorunge. Du vet att det är 18-årsgräns på spelet va?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

Synd att så många köpt spelet.. hör att single player kampanjen verkar rolig men kortare än cod 4? Nää tror inte det låter så intressant.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Kryp tillbaka till morsan , snorunge. Du vet att det är 18-årsgräns på spelet va?

det är ju du som ska göra det. köper ett sånt är piss skitspel

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

MW2 va fett kul online! någon annan som spelat? går under nicket Sparky! Domination va roligast änsålänge!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Men glöm inte bort PST*Joker
http://www.youtube.com/watch?v=o2NkIfUgjkc&feature=player_emb...

Han moddade och skapade ett flertal moddar som är helt avrippade i MW2 av deras team och IW kallar det för "sina" saker. Dem har stulit mods, satt sitt eget namn på dem, använt samma/liknande modeller etc, och liknande UI'n. Bara ändra lite och sen kallar det sitt. Väldigt dålig stil.

Infinity Wards rippade av PC-communityn + alla stackars moddare som fått sina saker stulna och sedan bajsade på dem.

Att tillägga på det så tog PST*Joker och anmälde IW's video på PST*Joker's moddar med IW's namn på dem portade till MW2 på youtube. Videon cencurerades ganska omgående och det enda fourzerotwo hade att säga var *sigh* .

Tänk på det, ni stöder detta skitföretag IW om ni köper MW2, tjuvar och hycklare.

*edit, sen kan man ju kolla på metascore, alla sponsrade speltidningar etc ger höga betyg, average user score ligger på 1.4 av 10.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Byt download location till t.ex US east, Danmark (rekommenderat!) eller nåt annat. Sverige har skit speed på steam.

Tack för ett bra råd.
Nu händer det saker på uppdateringarna.

Själva installationen av spelet gick på 15 minuter via skivorna.
Hoppsan, nu är det klart. Då kör vi!

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar om man ska köpa det eller inte. såg lite videos på youtube och vissa sp uppdrag värkar jäkligt kul måste jag säga. Är det värt pengarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Japp stör mig som fan också, 5040x1050 arma 2 ska flyta men inte detta.

kan ju vara ngn bug som i borderlands med dynamic shadows. med de påslaget fick jag 30-40 fps och utan och allt annat max får jag 62 fps (max) kanske ordnar sig med nästa patch

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ska snart lira, håller på att installera från skivorna nu.

/Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)