Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Spelet flyter skit dåligt har riktigt usel fps med eller utan dual gpu.

Gäller det enbart online?

Gamla CoD4 flöt fint i SP med tanke på grafiken enligt mig, men hur är det med MW2?

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Citat:

20fps och skit ping. Fattar inte vad som tar ner fpsen, har testa nya drivrutiner och allt.

Med min HD5870 ligger jag för det mesta över 50 fps, men då och då (flera gånger i minuten) så åker det ner under 10 fps och blir helt ospelbart. Det håller sig där i säkert 5-10 sekunder innan det direkt går upp till det vanliga värdet. Det är inte att scenen förändrar sig, och inte att jag vänder mig åt något med tunga effekter i, utan det bara kommer helt plötsligt.

Kortet jobbar tillsammans med en Core i7 920 i 4 GHz, så prestanda borde verkligen inte vara något problem.

TILLÄGG: Temperaturerna håller sig inom rimliga värden, så det är ingen throttling som sker.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Måste man tanka det via steam för det e jag tvungen att göra nu. Är klart om 5 timmar!!!! som man orkar att vänta på det nu he he

Visa signatur

E8400@3.0_P35-PS3_2048DDR2_4870 512

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan lira Multiplayer delen?!..-.-'..
och varje gång jag startar det Multiplayer så står det att det inte är tillgängligt?!

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Utte
Måste man tanka det via steam för det e jag tvungen att göra nu. Är klart om 5 timmar!!!! som man orkar att vänta på det nu he he

Undrar detsamma...o_O

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Gäller det enbart online?

Gamla CoD4 flöt fint i SP med tanke på grafiken enligt mig, men hur är det med MW2?

Både multiplayer och singleplayer ger mig skit fps till och med om jag kör kassa inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Sant, sant. Men jag hade en snarliknande pc. En core2duo e6600 klockad till 2.9ghz (från 2.4), 4 gig ram, och samma grafikkort. Detta kördes på en 20.1 tums skärm i 1680 x 1050, med väldigt höga inställningar. Så hoppas att den större upplösning inte påverkar allt för mycket. Sen är proccesorn avsevärdt bättre. I turboboost klockas den till 3.4ghz om jag inte minns helt fel. Annars default så ligger den på 2.8ghz, samt har HT, så kan ha virtuellt 8 kärnor.

Det är STOR skillnad på 1680 x 1050 och 2560 x 1440.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Så ni menar alltså att det är dåligt optimerat för pc eller att det är fel på dual GPU?

Permalänk
Medlem

Vad i Helsike??
Får du dåligt FPS trots I7@4200 och ett 295 i SP??
Ska få mitt imorgon och kommer bli lätt grinig om inte spelbart på
höga inställningar på min maskin som är bra bit över standardkraven.
De måste ju f-n testat att det rullar innan de släpper skiten tycker man...

Sådant här gör ju att det känns motiverat att inte köpa lagligt om man betalar och så inte färdig produkt. Kommer inte bryta plombering innan läser att vad andra får för FPS på sina maskiner och performance review på någon sida.

Är ju trots allt en konsollportning vad jag förstått det som....
Ja ja man får se vad som händer när fler kan berätta om sina FPS på diverse maskinvara...

Visa signatur

I870 @3600 mhz
Asrock P55 extreme, 2x2gb OCZ SLI-Edition
GTX260 i SLI

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått mitt att funkar, behövde bara starta om Steam

Jag har inget att klaga över FPS'en? det ligger stabilt för mig, har dock inte kollat men har inte märkt någon FPS drop eller att den är låg?

Jag har Phenom II x4 @ 3.0ghz, ATI 4890, 4GB Ram@1066mhz?

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Nej nu jävlar bort med alla drivrutiner, kanske det är ljudet som strular ska testa det först.

Permalänk

Då jag hör att det verkar lagga för folk med bra datorer så ska jag inte ens tänka på att skaffa det ? :/
Skulle min dator klara det ens på lägsta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hmm... en IW produkt som är dåligt optimerad? Det kan inte vara sant. Hoppas verkligen det är en bug annars har de rövknullat PC-användarna rejält.

Det har dom ju redan gjort...

Ut och in, bak och fram, upp och ner!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Både multiplayer och singleplayer ger mig skit fps till och med om jag kör kassa inställningar.

Verkligen? med din kraftfulla dator?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

multiplayer-spel som inte har dedikerade servrar till PC, gj IW!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Citat:

Nej nu jävlar bort med alla drivrutiner, kanske det är ljudet som strular ska testa det först.

Kom igen nu Robbaz fixa detta nu, vi litar på dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Verkligen? med din kraftfulla dator?

Nej nu räcker det, pallar inte mer formaterar skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
säger bara, ******

Säg så du och inse ditt misstag.

Btw, är det bara robbaz som har problem? Ser ut som det...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Citat:

vilket misstag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Btw, är det bara robbaz som har problem? Ser ut som det...

Japp stör mig som fan också, 5040x1050 arma 2 ska flyta men inte detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
säger bara, *******

inte smart... läs forum reglerna.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
inte smart...

näe för det värsta som kan hända i livet är att bli bannad från SweC

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok, steams servrar verkar körda i botten, finns det något sätt att kringå detta? Om inte, varför skickar de ens med några skivor?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det har dom ju redan gjort...

Ut och in, bak och fram, upp och ner!

Hah.. mm sant!

Hann radera inlägget dock då jag såg att robbaz var den som egentligen hade problem med spelet. Det såg som att alla i tråden hade problem vid första anblicken.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
ok, steams servrar verkar körda i botten, finns det något sätt att kringå detta? Om inte, varför skickar de ens med några skivor?

Byt download location till t.ex US east, Danmark (rekommenderat!) eller nåt annat. Sverige har skit speed på steam.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
inte smart... läs forum reglerna.

Fast han har ju faktiskt inte nämnt nått som bryter mot forumsreglerna, alla kanske inte vet vad han menar

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Hur många har formaterat datorn på typ 20minuter? Har jag rekordet nu?

Permalänk
Medlem

jag blir tokig!!!

Va fan. jag går o köper ett spel. o så går det inte o installera från skivan? Steam vill bara tanka. Hur ska jag göra för att installera från DVDerna? =(

första spelet man köper på länge o så blir man påminnd om varför man tankar spel o crackar. =(

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

tack för svaret Mupp3n, tyvärr verkar alla servrar körda

Någon som tankar relativt snabbt?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Har spelat MP i snart 6 timmar, inga problem med FPS.

Och ja hoppas ni inte laddar ner hela spelet via Steam, för det behövs ju inte. In med skivan, kör install så sköter det sig själv sen.