"Citat"-funktionen ur funktion

Permalänk

"Citat"-funktionen ur funktion

Funktionen som ska visa när man blivit citerad fungerar ibland. Kanske tar det en vecka/par dagar innan det ändras?

Nåja, det finns exempel som jag kan ge där jag blivit citerad (som enda person) och det visas inte under "Citat".

Dessutom får jag här upp en fin radda "ikoner", som inte finns annars när jag skriver inlägg. Knepigt.

Nåja, citat-funktionen måste fungera, annars hittar man inte tillbaka till inlägg!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Legendarisk

Det är en bugg i forumets funktion för multicitering (även om den som svarar bara citerar dig via den), vanlig citering ska fungera bra, men det är antagligen därför du upplever att det fungerar ibland. Vad är det för ikoner du menar?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Vad är det för ikoner du menar?

Han syftar nog på att om man trycker på Citera-knappen kommer man i in "skriv-svar-läge" och får ju då massa knappar osv för bb-kod.

För övrigt, jobbar ni på att fixa så att man märker att man blir citerad även vid kryssrutorna? Vore väldigt trevligt om det fungerade då jag antar att de flesta använder de numera även vid en ensam citering.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

japp, var ett tag sedan man klickade på citera, det är jobbigt att slängas över till en ny sida. Kryssrutorna är nog dem som används mest vid citering. Går det inte att koppla dem till citeringsnotifikationssystemet eller vad det nu en heter?

Permalänk

Visste inte ens att det var två olika system. jag använder som sagt rutorna när jag citerar för det mesta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Det är en bugg i forumets funktion för multicitering (även om den som svarar bara citerar dig via den), vanlig citering ska fungera bra, men det är antagligen därför du upplever att det fungerar ibland. Vad är det för ikoner du menar?

Okey, då vet jag.

Angående ikonerna så är det några som dyker upp till vänster om inläggsrutan. De syns inte nu när jag svarar på inlägg. Kanske inte ska synas då heller, men likt förbannat går det använda ikonerna om man kan dem utantill

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

Hellu!

Forrum->Citat funktionen funkar ju fortfarande inte-.-

Är det verkligen så svårt att få information om att någon har citerat än vid både "Multicitering" och "citeringsknappen"?

Tycker ni i sånnafall kan ta bort Citering med hjälp utav "kryssrutan", så folk blir tvingade att klicka på knappen "citera" när dom citerar. Då vet man ju i alla fall om, att man blivit citerad och hinner svara samma vecka/Någonsin.

Mvh Kim

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu

Hur svårt kan det vara att lösa egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Hur svårt kan det vara att lösa egentligen?

Frågan är varför de ska lägga ner tid på det istället för att lägga tiden på t.ex. den nya forumsmjukvaran etc?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare att det är lite trist att missa när folk nu citerar en. När det nu ändå finns en funktion för det

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Legendarisk

Vi arbetar med en större uppgradering för tillfället, den här buggen ingår där i och har redan blivit åtgärdad, men dessvärre går den inte att ladda upp separat. Hoppas att ni kan hålla ut ett tag till.

Visa signatur

Abstractions all the way down.