Macbook pro + intel ssd... Pallar jag?

Permalänk
Avstängd

Macbook pro + intel ssd... Pallar jag?

Permalänk
Medlem

Japp du pallar

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

SSD'n gör allt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Ska nog också slänga in en SSD i min MBP 13 snart, ska tydligen ge ett riktigt fint prestandalyft både vad det gäller snabbhet och batteritid
Sedan gör du nog smartast i att skippa 8gb minne då det i dagsläget inte är speciellt prisvärt. Billigaste 4gb-stickan kostar på dustin strax under 3k, medan 2x2gb kostar runt tusenlappen.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikrokiwi
Ska nog också slänga in en SSD i min MBP 13 snart, ska tydligen ge ett riktigt fint prestandalyft både vad det gäller snabbhet och batteritid
Sedan gör du nog smartast i att skippa 8gb minne då det i dagsläget inte är speciellt prisvärt. Billigaste 4gb-stickan kostar på dustin strax under 3k, medan 2x2gb kostar runt tusenlappen.

Batteritid borde det inte göra någon skillnad i, efter personliga tester med ocz vertex turbo. Men ljudlös + snabbare, är väl värt pengarna.

Ang minnerna så spelar inte pengarna sån stor roll faktiskt..

Visst är det nyaste macbook pro 13" dom har på dustin? Blev lite osäker bara mitt i allt, måste nog jämföra specs mot applestore.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
http://www.dustinhome.se/pd_5010316156.aspx

Och

http://www.dustinhome.se/pd_5010329071.aspx

+ random 8 GB minne (2x4gb)

Vad tror ni?

Hehe nä du kommer att kolavippa när du får fakturan så va rädd om ditt känsliga hjärta.

OT nog kan väl detta va ett bra val i allfall

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

4 GB minne räcker nog för dig, såvida du inte håller på med riktig tunga grejer. Gör du det?
Har 10 GB i min Mac Pro och jag har sedan Snow Leopard inte ens varit i närheten av att fylla upp det och då har jag rätt många program igång, just nu (16 apps igång i dockan, safari med 30 tabbar, mail, kalender, firefox med 10 tabbar och en hel massa annat plus flertalet applikationer i "status bar"en) så använder jag 5,49 GB. Så kör på 4 GB nu och uppgradera till 8 GB sen när priset gått ner och du känner att du har ett behov av så mycket minne. Men känner du att du behöver (för photoshop, video- och/eller ljudredigering eller något liknande) 8 GB minne så kör på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Macbook pro + intel ssd... Pallar jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
http://www.dustinhome.se/pd_5010316156.aspx

Och

http://www.dustinhome.se/pd_5010329071.aspx

+ random 8 GB minne (2x4gb)

Vad tror ni?

SSD = Mycket bra

8GB minne = totalt onödigt i de flesta lägen. 4-6GB minne räcker till 99,99% av befolkningen. Köp minne när du behöver, inte som ett "utifall jag behöver någon gång".

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köra på SSD disken i alla fall Den kanske inte är i billigaste laget, men enligt tester så blir ju datorn en hel del kvickare. Go for it!

Men minnet är jag inte lika säker på

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Avstängd

Då jag gillar att fippla mycket med foto/film så känns det som att jag behöver 8 GB. Bättre ha för mycket än för lite? ;P

Pengarna spelar egentligen inte sån stor roll, då jag vill att systemet ska hänga med

Drar iväg en beställning.. Jobbigt att vänta på disken bara

Permalänk
Medlem

Skippa 8GB minne så länge och kör på 160GB disk istället. Förutom att den är uppenbart större så är den snabbare än 80GB med senaste firmware.

Med prestandan från SSD:n så gör minnesmängden mindre skillnad.

Dessutom har Dustin 160GB-disken i lager.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)