Permalänk
Medlem

Programmera i en mobil

Jag vet inte riktigt om denna tråd hör hemma i Mobil-forumet eller här.

Men jag undrar huruvida det är möjligt att programmera program i nivån motsvarande A-C kurserna i gymnasiet för programmering i Java alt. C++ med en Android eller Windows Mobile telefon.

Och vad som skulle vara bäst för ändamålet.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Vill du programmera program till en telefon eller vill du skriva vanliga "datorprogram" på din telefon? Om du menar det sistnämnda skulle jag ge upp.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

I teorin så kanske Java, men blir ju svårt att hitta en C++ compiler som funkar Nej du, skaffa en netbook om du vill vara mobil.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Egentligen så kan du programmera i vilken ruta som helst där du kan skriva text. Sen så kan det vara bra att spara koden till en fil men det behövs egentligen inte. Själva kompileringen blir krångligare då det inte finns något att kompilera med på mobilen.
Egentligen är det ointressant då du ändå måste köra programmet på datorn sen (då kan du lika gärna kompilera den på datorn också).

Personligen så skulle jag hellre programmera med papper och penna.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

Ska du bara programmera på gymnasienivå så är penna och papper ett fullgott alternativ till en dator i 95% av fallen.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga: varför?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Vill du programmera program till en telefon eller vill du skriva vanliga "datorprogram" på din telefon? Om du menar det sistnämnda skulle jag ge upp.

Det sistnämnda.
Min programmerings lärare berättade något om att kompilera java program på windowsmobiler! Det lät så jävla awesome bara, så jag vart sjukt intresserad. Han har dock varit sjuk hela veckan så jag har inte kunnat fråga honom..

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini