Call of Duty Modern Warfare 2 Problem.

Permalänk
Medlem

Call of Duty Modern Warfare 2 Problem.

Hej!

Jag har fått ett litet problem. jag vet inte ifall de är spelet eller min dator. problemet är det att när ja har spelat en liten stund så startas datorn om:/ det är inte problem med tempen i datorn CPU, grafikkort ligger aldrig på över 40 grader ingame. hårddisk 25 grader moderkort 30.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Avstängd

Kanske ditt nättag:O?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

ja har ett på 520 watt märke vet ja inte just nu men de är inte så gammalt kanske 6 månader.

Permalänk
Medlem

Märket är det viktigaste.

Permalänk
Medlem

Det är en Ace Outburst 550W

Permalänk
Medlem

Har hört att ace är dåligt märke, iaf till nättag.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

vad har du för system?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
vad har du för system?

4 gig Corsair DDR2 PC5300/667MHz, 550W Antec NeoPower ,AMD Athlon 64 X2 6000 + 3.0 Ghz, Gigabyte GA-MA78GM-S2H, WDC WD5000AACS-00ZUB0 500 GB, XFX GeForce 9600GT 1 gig DDR3, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Har hört att ace är dåligt märke, iaf till nättag.

jo ja hörde de med men brist på pengar så blev det ett sånt..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Märket är det viktigaste.

Haha, vilket bullshit

Är en klistermärke viktigt?

Fan precis som aknefolket köper kläder med ett speciellt märke för höga priser fast dom kommer från samma fabrik som "noname", same shit kvalitet.

Jag har en noname 400W och absolut inga problem med strömslukare som AMD 4000+ X2, ATI HD4850 7st HDD ala 4TB och en drös med fläktar samt USB junk... just ja, Vista också.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Haha, vilket bullshit

Är en klistermärke viktigt?

Fan precis som aknefolket köper kläder med ett speciellt märke för höga priser fast dom kommer från samma fabrik som "noname", same shit kvalitet.

Jag har en noname 400W och absolut inga problem med strömslukare som AMD 4000+ X2, ATI HD4850 7st HDD ala 4TB och en drös med fläktar samt USB junk... just ja, Vista också.

Du har kanske inget problem, men det är absolut mer än märket som kvittar när det gäller nätagg!

Du bör hursomhelst byta nätagg illa kvickt. Ace nätaggen är inte direkt kända för någon bra kvalité, jag har t.o.m. läst att de kan skada datorns komponenter. Sök runt på forumet så ska ni se att det är mycket problem med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Du har kanske inget problem, men det är absolut mer än märket som kvittar när det gäller nätagg!

Du bör hursomhelst byta nätagg illa kvickt. Ace nätaggen är inte direkt kända för någon bra kvalité, jag har t.o.m. läst att de kan skada datorns komponenter. Sök runt på forumet så ska ni se att det är mycket problem med dem.

tror ni att de kan vara mitt nätaggen som orsaker mitt problem då ?

Permalänk
Medlem

Det tror iaf. inte jag, jag har dessvärre ingen lösning åt dig.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Haha som vanligt är det kul när det spårar ur redan i början. Testa nya drivisar, installera om spelet

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Haha som vanligt är det kul när det spårar ur redan i början. Testa nya drivisar, installera om spelet

ja har redan alla nya driver, har ominstallerat spelet nu ska återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjuub
ja har redan alla nya driver, har ominstallerat spelet nu ska återkommer med resultat.

de funkar fortfarande inte, datorn startar om sig och de är ganska jobbigt! ingen som vet vad de kan vara ?

Permalänk
Medlem

ja hitta en sak som kanske kan ha med mitt fel att göra, ja kolla lite i felloggorna och där står de :

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-11-18T19:23:23.318427600Z" />
<EventRecordID>33763</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Tjuub-Dator</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

Permalänk
Medlem

Ladda ner och kör dessa program:
Memtest
Futuremark

För att se om det är något fel på minnen / Grafikkort.
Du kan även testa att köra linpack och kolla tempen med realtemp eller liknande program för att verkligen se att processorn fungerar som den ska.

Installera nya drivrutiner igen. (till ljud , Grafikkort, osv.) Ta först bort de gamla med Driver Sweaper eller liknande program.

Installera om spelet? Något kanske gick fel med installationen även om det inte är så troligt.

Edit: Testa även att stänga av i kontrollpanelen så att inte datorn startar om direkt vid fail. Då kommer bluescreen att visas istället som kanske kan vara till hjälp.

Kan även vara nätagget även om det är mindre troligt. Ace gör nätagg som för många går sönder och ibland tar med andra komponenter.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Ladda ner och kör dessa program:
Memtest
Futuremark

För att se om det är något fel på minnen / Grafikkort.
Du kan även testa att köra linpack och kolla tempen med realtemp eller liknande program för att verkligen se att processorn fungerar som den ska.

Installera nya drivrutiner igen. (till ljud , Grafikkort, osv.) Ta först bort de gamla med Driver Sweaper eller liknande program.

Installera om spelet? Något kanske gick fel med installationen även om det inte är så troligt.

Edit: Testa även att stänga av i kontrollpanelen så att inte datorn startar om direkt vid fail. Då kommer bluescreen att visas istället som kanske kan vara till hjälp.

Kan även vara nätagget även om det är mindre troligt. Ace gör nätagg som för många går sönder och ibland tar med andra komponenter.

jag sökte omkring lite på de där ja skrev innan och man skulle prova installera nya bios, ja gjorde de för att ja hade tyligen inte installerat de sen ja installera windows 7 för ja hade valt fel version av mitt moderkort men ja ska prova dina saker iallafall. installera om spelet har ja gjort utan resultat. vart hittar jag att stänga av kontrollpanelen för att se bluescreen istället. memtest har ja också kört i ett par timmar utan några fel.. men ja ska prova lite av de du sagt så får vi se.

Permalänk
Medlem

1. Högerklicka på "Min dator / Computer
2. Välj properties / Inställningar (eller vad det nu heter på svenska) längst ner
3. Tryck på avancerade system inställningar / Advanced system settings
Under advanced fliken. Välj "Startup and recovery" eller dylikt, tryck på settings
4. Under "System failure" så uncheckar du "Auto restart"

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
1. Högerklicka på "Min dator / Computer
2. Välj properties / Inställningar (eller vad det nu heter på svenska) längst ner
3. Tryck på avancerade system inställningar / Advanced system settings
Under advanced fliken. Välj "Startup and recovery" eller dylikt, tryck på settings
4. Under "System failure" så uncheckar du "Auto restart"

okej tack så mkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Ladda ner och kör dessa program:
Memtest
Futuremark

För att se om det är något fel på minnen / Grafikkort.
Du kan även testa att köra linpack och kolla tempen med realtemp eller liknande program för att verkligen se att processorn fungerar som den ska.

Installera nya drivrutiner igen. (till ljud , Grafikkort, osv.) Ta först bort de gamla med Driver Sweaper eller liknande program.

Installera om spelet? Något kanske gick fel med installationen även om det inte är så troligt.

Edit: Testa även att stänga av i kontrollpanelen så att inte datorn startar om direkt vid fail. Då kommer bluescreen att visas istället som kanske kan vara till hjälp.

Kan även vara nätagget även om det är mindre troligt. Ace gör nätagg som för många går sönder och ibland tar med andra komponenter.

ja prova ändra de där så de skulle komma upp en bluescreen men den startar bara om sig utan något annat.. så lustigt att det bara är i call of duty modern warfare 2.

Permalänk
Medlem

Okej. Har du testat att köra driver sweaper och installera om drivrutinerna?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Okej. Har du testat att köra driver sweaper och installera om drivrutinerna?

har provat köra driver sweaper, installerat dom nya driverna utan resultat. startar fortfarande om sig

Permalänk

Har du haft problem med andra spel än just mw2?

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
Har du haft problem med andra spel än just mw2?

inte såna här problem i alla fall. det är ju de som är så konstigt just de här spelet men ja har svårt att tro att de ska vara spelet som gör det.

Permalänk
Medlem

tror ni de skulle hjälpa att formatera datorn ? eller tror ni att de är något hårdvaru problem ?

Permalänk
Medlem

Har du provat "Verify integrity of game cache" i STEAM? Högerklicka på spelet i listan --> properties --> local files --> (sen ser du rutan).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Har du provat "Verify integrity of game cache" i STEAM? Högerklicka på spelet i listan --> properties --> local files --> (sen ser du rutan).

ja kan prova de, vad lite mer exakt gör Verify integrity of game cach ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Har du provat "Verify integrity of game cache" i STEAM? Högerklicka på spelet i listan --> properties --> local files --> (sen ser du rutan).

när ja körde de där så fick ja upp " 1 filer failed to validate and will be reacquired "