Permalänk
Medlem

Magic mouse i windows

Tjena.
Jag väntar som f*n på att min nya iMac i7 ska komma men det dröjer nog ett par veckor :(. Men nu till min fråga!
Jag funderar på att bootcampa en del av hårddisken, troligtvis 100, men kanske ökar det till 150/200 då jag använder en server som agerar bl.a. som en filserver, så utrymmet är inga bekymmer. Får se hur mycket jag kommer spela.

Men jag undrar ifall Magic mouse kommer att fungera i windows? Swipen tror jag inte kommer fungera, eller kanske möjligtvis i Safari. Kommer man kunna scrolla och högerklicka som man kan i OSX?
Och har även en fråga angående tangentbordet. Command-knapparna på det trådlösa tangentbordet, kommer de att agera som start-knappar möjligtvis? Eller är de helt onödiga?

Kom på en annan fråga. Kommer magic mouse att fungera i windows? Kommer den att kunna högerklicka, swipa och scrolla? Någon som provat?
Och tangentbordet, kommer de särskilda mac-knapparna, till exempel command, att fungera som kanske windows start-knapp?

Peace!

Permalänk

Om Magic Mouse funkar eller inte, vilket innebär allt ifrån att röra den, klicka (vänster/höger) eller att skrolla, hänger på om det finns någon drivrutin för den eller inte. Enligt denna tråden på Apples forum så finns det ännu inte.

Gällande tangentbordet så fungerar command knappen precis som windows start-knapp. Kör man Windows på sin Mac och installerar drivrutinerna för hårdvaran med hjälp av Apples bootcamp (vilket man bör) så fungerar även snabb-knapparna (som sitter på F1-F12/19) t.ex. höja/sänka volymen. Går dock att stänga av i bootcamp inställningarna under windows så att de blir som vanliga F* tangenter (vilket kan "togglas", som med shift, med hjälp av "fn"-tangenten).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Om Magic Mouse funkar eller inte, vilket innebär allt ifrån att röra den, klicka (vänster/höger) eller att skrolla, hänger på om det finns någon drivrutin för den eller inte. Enligt denna tråden på Apples forum så finns det ännu inte.

Gällande tangentbordet så fungerar command knappen precis som windows start-knapp. Kör man Windows på sin Mac och installerar drivrutinerna för hårdvaran med hjälp av Apples bootcamp (vilket man bör) så fungerar även snabb-knapparna (som sitter på F1-F12/19) t.ex. höja/sänka volymen. Går dock att stänga av i bootcamp inställningarna under windows så att de blir som vanliga F* tangenter (vilket kan "togglas", som med shift, med hjälp av "fn"-tangenten).

Okej, sweet Det var främst tangentbordet jag ville fungera ordentligt. Enligt recensioner så verkar magic mouse inte vara optimalt för spelande. Så kan nog anväda min logitech mus, minns inte vilken model, men den är en väldigt bra gaming mus, med laser och kan ändra vikterna i den Samt att den är underbar att vila handen på. Tyvärr inte trådlös dock Men kan man koppla usbkabeln till tangentbordet? Sett att de gått på vissa tangentbord från apple.

Permalänk

Om du har Apples tangentbord med usb-kabel så har det två stycken usb-portar du kan koppla in usb-enheter (mus, minne osv.). Har du det trådlösa går det inte, vilket inte är speciellt konstigt (usb-enheter drar ström ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Om du har Apples tangentbord med usb-kabel så har det två stycken usb-portar du kan koppla in usb-enheter (mus, minne osv.). Har du det trådlösa går det inte, vilket inte är speciellt konstigt (usb-enheter drar ström ).

Hmm, sant. Jag antar, om det nu finns, men tror inte det, men om det finns ett trådlöst tgb från apple (den med numpad), antar att den heller inte har en usb-anslutning heller?
Ingen större deal kabeln till min logitech är ganska lång. Kan nog om jag kopplar in den på baksidan på iMacen, och drar kabeln under skrivbordet så borde det bli acceptabelt

Men finns det någon bra trådlös mus som, från typ logitech eller microsoft, som har bra precision. Har läst att många trådlösa möss (förutom apples magic mouse) inte är särskilt bra till att spela. Spelar främst RTS, bilspel,( och lite fps då och då).

Hur tror ni magic mouse fungerar att spela med om det kommer bra drivers till windows att stödja magic mouse bättre. Funderar även på att börja spela wow lite då och då, och rts (kanske fps-spel då), men inte just nu då studierna tar för mycket av min tid. Tänkte eventuellt ta upp det igen under jullovet.

Har aldrig bootcampat tidigare, är det något jag bör veta? Finns drivrutinerna till windows på SL-skivan?
När man ska uppgradera ati's drivrutiner, kan man tanka dom från deras hemsida? Andra tips angående bootcamp skulle jag även vilja veta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Hmm, sant. Jag antar, om det nu finns, men tror inte det, men om det finns ett trådlöst tgb från apple (den med numpad), antar att den heller inte har en usb-anslutning heller?
Ingen större deal kabeln till min logitech är ganska lång. Kan nog om jag kopplar in den på baksidan på iMacen, och drar kabeln under skrivbordet så borde det bli acceptabelt

Men finns det någon bra trådlös mus som, från typ logitech eller microsoft, som har bra precision. Har läst att många trådlösa möss (förutom apples magic mouse) inte är särskilt bra till att spela. Spelar främst RTS, bilspel,( och lite fps då och då).

Hur tror ni magic mouse fungerar att spela med om det kommer bra drivers till windows att stödja magic mouse bättre. Funderar även på att börja spela wow lite då och då, och rts (kanske fps-spel då), men inte just nu då studierna tar för mycket av min tid. Tänkte eventuellt ta upp det igen under jullovet.

Har aldrig bootcampat tidigare, är det något jag bör veta? Finns drivrutinerna till windows på SL-skivan?
När man ska uppgradera ati's drivrutiner, kan man tanka dom från deras hemsida? Andra tips angående bootcamp skulle jag även vilja veta

Hej, ursäkta ett så sent svar (glömde bort tråden) och ingen annan verkar ju ha svarat så jag slänger in ett. Även om du kanske redan tagit reda på svaren själv.

Trådlösa möss, förutom min (numera) pensionerade trådlösa Mighty Mouse från Apple, har jag endast dåliga erfarenheter med. Dock har jag endast använt sådana som jag fått gratis så jag har aldrig lagt några pengar på att få en av kvalité. Ingen aning hur Magic Mouse skulle fungera med FPS och övriga spel heller tyvärr.

Gällande bootcamp så finns alla drivrutiner på SL skivan. Ibland kommer det nya versioner och då går det att ladda ner en .exe fil ifrån Apples hemsida. Det skulle förvåna mig om det inte skulle fungera med ATi:s vanliga drivrutiner eftersom enda egentliga skillnaden mellan de grafikkort som sitter en Mac och en "vanlig" PC är att Mac-versionerna har EFI/BIOS stöd ("vanliga" har endast BIOS stöd). Såldes borde "stock" drivrutinerna fungera, dessutom är ju egentligen bara bootcamp en samling av drivrutiner som Apple samlat ihop (plus några de själva tillhandahållit).

I och med bootcamp-versionen som kom med SL så finns ju nu även stöd för att läsa (skriva minns jag inte) HFS+ partitioner så du kan komma åt alla dina filer även ifrån Windows.

Annat jag tycker är trevligt är att man ifrån VMware Fusion även kan starta sin bootcamp Windows installation och med "Unity" så kan man ha igång sina Windows applikationer i OS X och flytta runt dem som om de vore vanliga OS X fönster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det har kommit uppdateringar för magicmouse iom nya bootcamp.

Grafikdrivarna går att modda från standard till "mobility" med
http://www.driverheaven.net/modtool.php

bara att googla för instruktion

Har dessvärre inte testat dem nya drivarna i win7 med magicmouse, men kan säga att drivarna som var bundlade på osx 10.6.1 skivan fungerade sådär

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
Det har kommit uppdateringar för magicmouse iom nya bootcamp.

Grafikdrivarna går att modda från standard till "mobility" med
http://www.driverheaven.net/modtool.php

bara att googla för instruktion

Har dessvärre inte testat dem nya drivarna i win7 med magicmouse, men kan säga att drivarna som var bundlade på osx 10.6.1 skivan fungerade sådär

HD4850 som sitter i iMac:en är väl inget Mobility-kort? Tycker det borde gå att köra in det vanliga paketet.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Nu har det kommit Windows drivrutiner för Magic Mouse, dock inte officiella:
http://gizmodo.com/5409942/magic-mouse-drivers-for-windows-no...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
HD4850 som sitter i iMac:en är väl inget Mobility-kort? Tycker det borde gå att köra in det vanliga paketet.

jag kan inte svara på om 4850 är mobility eller inte, dock var jag tvungen att modda drivarna för mitt 4670.

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac