Datorn hackar/laggar
Tjena.
Har ett ganska jobbigt problem med min dator som sträcker sig flera månader tillbaka, men först kan jag räkna upp datordelarna som jag kommer ihåg.
Processor: Core 2 duo @3GHz 8400
Grafikkort: Radeon HIS 4870, Dock så använder jag inte detta grafikkort då jag inte lyckas få det att funka med datorn efter en installation av W7
Så använder ett gammalt Nvidia 7950 tror jag det heter.
Minnen: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz
Moderkort: GA-EP45 DS3L, inte 100%, men har för mig att det var det. Sitter på jobbet o skriver och har inte så bra minne, kan dock kolla nogrannare och ändra när jag slutar jobbet.
Problemet jag har med datorn nu är främst att jag inte kan använda mig att mitt nya grafikkort, kunde helt enkelt inte installera W7 då. Testade att stoppa in graffekortet efter en installation med gammla men gick tyvärr inte då heller.
Har haft problem med datorn sen innan också med omstarter och blåskärmar när jag startade om datorn vid vissa tillfällen när jag hade Vista installerat. Trodde det berodde på operativsystemet så det var därför jag bytte till W7 men det har enbart gett mig nya problem.
Jag gissar att datorn laggar på grund av moderkortet, eftersom jag har som sagt haft problem med datorn i bra många månader nu men har härdat ut eftersom den har fungerat någorlunda. Men nu när datorn laggar oavsett vad jag håller på med så börjar jag bli lite less.
Jag gissar på att det är nått skumt med moderkortet, att jag kan ha kortslutit det på något vis när jag byggde ihop datorn själv, är dock inte säker.
Så, vad bör jag göra? Finns det nått jag kan göra för att kolla vad som är problemet, eller är det någon som vet? Annars lär jag nog testa och köpa ett nytt moderkort eftersom det känns som så.(Tipsa gärna om moderkort som jag kan köpa också ^^)
Tack på förhand! //HolyD