Samsung P2450H eller Benq E2420HD?

Permalänk
Proffsmoddare

Samsung P2450H eller Benq E2420HD?

Hallå! Som topic lyder.

Vilken skulle ni välja? Samsung P2450H eller Benq E2420HD?

Ge gärna ett annat förslag om ni har något. Det ska dock vara en 24" och ett maxpris på 2500kr.

Skärmen ska användas till spel och surf. Därför så får TN-paneler duga. Har dock ingen koll på vad dessa skärmar har för inputlag. Båda har 2ms vid gtg tror jag.

Sen vet jag även att pc-gamer rekommenderade E2420 som bra köp nov 2009. Hittar dock inte testet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=447709,494870

Eller

Mvh
Brodholm

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Det verkar faktiskt som Samsung lyckats med denna skärm, men orkar du inte vänta på vettiga recensioner så kör på BenQn.

Permalänk
Proffsmoddare

Samsungen har ju varit ute lägre? Hur kommer det sig att ingen har skrivit en recensioner på den?

Sen undrar jag även om du vet någon bra recension på benqen? Hittar nämligen inte.

Har du upplevt samsungen i verkliga livet dreas89? Isf vad tyckte du om den?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

hehe, jag har haft en p2450h i 3 timmar nu
färgerna blir riktigt bra om man ställer in rätt...

betraktningsvinklarna verkar däremot inte vara dom bästa, sen är det BLB på över och undersida. inget jag märker av så länge jag inte har mörk bakgrund.

overall är jag nöjd iaf
vet dock inte hur bra benq:n är.

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Samsungen har ju varit ute lägre? Hur kommer det sig att ingen har skrivit en recensioner på den?

Sen undrar jag även om du vet någon bra recension på benqen? Hittar nämligen inte.

Har du upplevt samsungen i verkliga livet dreas89? Isf vad tyckte du om den?

Nej, har inte sett den IRL, inte heller den andra. Det närmaste BenQn du kan komma finns på Digitalversus, där en lillebror recenseras, fast det kan ju skilja mycket mellan de olik modellerna.

Permalänk
Medlem

jag hade nog valt BENQ skärmen, den är snyggare, har usb hubb (asnice o kunna koppla in tangentbord+mus m.m jue =D), och sen har den högtalare (trevligt på lan att slippa släpa dit högtalare eller stora hörlurar tkr jag) och sen har den hdmi, så man kan köra bild/ljud direkt till skärmen så man slipper kablar

men annars skulle man väll inte direkt märka någon skillnad på dem?

(edit: la till hdmi^^)

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker själv att högtalare är ett minus. Det är så sjukt dåliga. Och lanar man tar man självkart med sig hörlurar. Dock så lanar jag väldigt sällan om någonsin nu för tiden.

Tycker själv att samsungen är snyggare. Dock så är usb-hubb en fördel. Sen tycker jag väl sådär om benq's tidigare skärmar...

BLB får man räkna med när det gäller TN-paneler så det är inget som kommer komma som en chock

Edit: Båda har hdmi

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

är det nån nackdel att anväda t.ex. usb-hubbar till möss och tangentbord? t.ex. att det blir delay eller något liknande?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
är det nån nackdel att anväda t.ex. usb-hubbar till möss och tangentbord? t.ex. att det blir delay eller något liknande?

Mja, Jag tycktes kunna märka lite. Men det är troligen en inbillning då jag vet att jag kör via usb-hub :/

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Så viken skulle ni köpa? tänkte beställa snart. Och är fortfarande väldigt kluven.

Samsungen eller BenQ?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

jag kan ju säga att jag också tvekar mellan dessa 2 skärmar + BenQ V2410 som har ledskärm, men hundring dyrare, fast den saknar dvi så jag vet inte riktigt, det lutar åt Samsungen just nu.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på Samsungen för dels är den skit snygg och för att jag gillar samsung.. Men hade varit fint med en rescension om den.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Proffsmoddare

Dock så fick ju BenQ E2420 "bra köp" av pc-gamer.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Dock så fick ju BenQ E2420 "bra köp" av pc-gamer.

Jag har inte läst den rescensionen. Den är säkert bra. just nu har dustinhome samsungen på kampanj och det finns gott om den i lager. Tror jag ska beställa en

Edit: Nu beställde jag en Stora utgifter idag, jag kan ge dig en liten egen rescension när jag fått hem den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beställde den för nån dag sen, computercity säljer den för 2290kr

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gissa att Samsungen är 23,6 tum medan BenQn är 24 tum.

pixelstorlek

Samsung
0,265 mm

BenQ
0,276 mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
beställde den för nån dag sen, computercity säljer den för 2290kr

Fint, då kanske vi kan få en mini-recension av den senare? Har också funderat på att köpa den skärmen nämligen.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Samsungen nu i snart 2 veckor och är toknöjd med den. Som sagt så blöder den lite, men det är inget jag stör mig på, och betraktningsvinklarna är sådär.
Jag tyckerd den är skit snygg, med en liten rödaktig ton i ramen, duktigt snyggt i min mening. Och jag gillar också att startknappen och dom knapparna är touch.
Tyvärr så måste jag lämna in den pga har ett antal döda pixlar som var där från fabrik...

EDIT: Tog måttet på skärmen nu och enligt mitt måttband så är skärmen exakt 24 tum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Jag har haft Samsungen nu i snart 2 veckor och är toknöjd med den. Som sagt så blöder den lite, men det är inget jag stör mig på, och betraktningsvinklarna är sådär.
Jag tyckerd den är skit snygg, med en liten rödaktig ton i ramen, duktigt snyggt i min mening. Och jag gillar också att startknappen och dom knapparna är touch.
Tyvärr så måste jag lämna in den pga har ett antal döda pixlar som var där från fabrik...

EDIT: Tog måttet på skärmen nu och enligt mitt måttband så är skärmen exakt 24 tum.

Hahahaha, du är toknöjd med den, skärmen är snygg men resten är skit, japp, Samsung i ett nötskal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MolenXs
Fint, då kanske vi kan få en mini-recension av den senare? Har också funderat på att köpa den skärmen nämligen.

Visst, fast nån annan här hinner säkert före mig då jag inte skall montera upp den förän den 12.e typ.

Permalänk
Avstängd

Det verkar som Samsung äntligen har fixat problemet med ljudande skärmar vid sänkt brightness i alla fall.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Det verkar som Samsung äntligen har fixat problemet med ljudande skärmar vid sänkt brightness i alla fall.

Någon som kan bekräfta det? Många skärmar surrar vid låg brightness. Kan någon som köpt skärmen bekräfta att den inte surrar?

Edit: Någon som vet hur det är med benq E2420 ang surr?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd
Citat:

Mja, Jag tycktes kunna märka lite. Men det är troligen en inbillning då jag vet att jag kör via usb-hub :/

Jag kör med min skärm som hubb till mus o tangentbord ochj märker inget

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Var försiktig om du köper skärm bara baserat på recensioner.
Jag vet inte hur det är med BenQ, men samsung kan ha flera olika paneler från olika tillverkare i samma skärm-modell. Skiljer då ofta bara något tecken i serienumret. Dessa paneler kan skilja sig väldigt mycket i prestanda vilket gör att vissa recencenter hyllar skärmen medan några köpare som fick den sämre paneltypen hatar den.

Permalänk
Citat:

Någon som kan bekräfta det? Många skärmar surrar vid låg brightness. Kan någon som köpt skärmen bekräfta att den inte surrar?

Edit: Någon som vet hur det är med benq E2420 ang surr?

Doh.

Det förklarar varför min samsung susat sen jag försökte synka brightness mellan min Samsuing 226bw och min BenQ 2420HD..

Nu är det väl bara att ställa om det när man kommer hem från plugget.. Någon som vet standarsinställningarna för 226bw?

Greets
Ref

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Hahahaha, du är toknöjd med den, skärmen är snygg men resten är skit, japp, Samsung i ett nötskal

Då förmodar jag att du har sett P2450H i verkligheten och jämfört med en annan? Men vilken av Benqn och Samsungen tycker du man ska ta? eller har du ett bättre förslag på en skärm som e 24", kostar max 2400 har hdmi-utgång (och är snygg)?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Lutar just nu åt BenQ E2420HD.

Vet att när jag sist köpte skärm så valde jag inte Samsung pga att det är helt slumpmässigt vad man får för panel. Vissa är riktigt bra och andra är helt kassa. Någon som vet om Samsung har fått bukt med detta?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Då förmodar jag att du har sett P2450H i verkligheten och jämfört med en annan? Men vilken av Benqn och Samsungen tycker du man ska ta? eller har du ett bättre förslag på en skärm som e 24", kostar max 2400 har hdmi-utgång (och är snygg)?

Antalet wideskärmar jag sett är väl begränsat till runt 10st, 3 Samsungar, inte 2450 dock.

Citat:

Lutar just nu åt BenQ E2420HD.

Vet att när jag sist köpte skärm så valde jag inte Samsung pga att det är helt slumpmässigt vad man får för panel. Vissa är riktigt bra och andra är helt kassa. Någon som vet om Samsung har fått bukt med detta?

Samsung ska ha skärpt sig efter T2x0-serien, ingen aning om det stämmer.

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver detta med min P2450H nu sjukt nöjd. Men jag är ingen expert på vad som är bra eller dålig.. Har nu en 226bw som secondary monitor.

Jag fick minimalt med blackbleed i kanterna och all pixlar är hela. Sladdarna var lite korta så får fixa längre imorgon. Ska ta och koppla in hdmi och testa lira lite 360 på den nu.

http://img704.imageshack.us/img704/5957/samsung023.jpg

Ursäktar om det är suddigt höll inte kameran så stadigt :>

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
ASamsung ska ha skärpt sig efter T2x0-serien, ingen aning om det stämmer.

Hoppas verkligen att det stämmer. Får då var det som att spela på lotto! Tror dock att jag kommer köpa en benq.

Visa signatur

[Project]
WING X99