SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Yay!
Nu har jag fått min nya processor!
Den funkade!

Nu har jag kört några problemfria timmar... Känns tryggt..

Lite över en månad bara! Men jag fick iaf ett nytt garantidatum på processorn. (det fick jag dock inte för moderkortet).

Nu har jag en bra ursäkt att slita på datorn iaf. Har ju en hel månad att ta igen..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
för övrigt så kallar jag inte en i7 i7 då den sitter på ett i5 plattform i5a helt klart dock är detta inget diskutions värde. men jag anser i allfall att när man skälv sitter på en äkta i7a med p58 chipet o 3kanals minnen då är detta I7 i mina ögon allt annat är I5. Förbannat dumt av intel att gå ut med påstående att detta är en i7a. Dom pratar som emot sig skälv

Haha! Läst i början av tråden du påstår att i7 860 inte är en i7 utan i5. Grabben, vet du vad som är skillnaden mellan i7 och i5? Just det! i7 har HT och i5 har inte, med tanke på att 860 har HT därför är det en i7 som sitter på 1135. Undersök saken innan du anklagar folk för att de kallar saker vid fel namn. Hur ser en äkta i7 ut? Har man CD-key till det eller?

i7 och i5 har ingenting med X58 eller P55 att göra egentligen, utan det är ett namn på en serie av processorer, precis som Core2Duo och Core2Quad. Om du då säger att CPU som jobbar med ett P55 måste vara i5, vad händer när i9 kommer ut? Måste det heta i7 bara för att det fungerar med X58? Aldrig sett ett P58 chip förut, bara X58. Kan man få bild på det?

Igelkott: Har inte läst hela tråden men det var inget som hände med moderkortet antar jag, eller fick du nytt?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Igelkott: Har inte läst hela tråden men det var inget som hände med moderkortet antar jag, eller fick du nytt?

Precis. Det tog några veckor, sen fick jag ett nytt moderkort.
Sen fick jag reda på att processorn väntade på besked. (Jag kunde bara tolka detta som att processorn väntade på besked FRÅN INTEL).
Jag tycker det är väl optimistiskt av butiken att skicka moderkortet åt ena hållet (Gigabyte) och processorn åt andra hållet (Intel) och hoppas att de löser varje del för sig..
Jag uppfattar det även som att man inte förstår situationen hur många gånger, och olika sätt, jag än beskriver den.

Antagligen ligger processorn kvar hos Intel och får beskedet "bränd = handhavandefel" ...

Men jag skrev ett långt mail och fick då en ny processor som antagligen blir på NetonNets egen bekostnad...

Detta besvarar även tidigare ifrågasättanden varför jag kontaktar Gigabyte direkt. Jag tycker att det är Gigabyte som ska ersätta båda produkterna då det inte är rättvist att butiken ska betala ur egen ficka. (De måste ju typ sälja 10 moderkort och processorer för att finansiera mitt lilla ärende hos dem)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N