Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Blir alltså bilden lite bättre på de vanliga Comhem-kanalerna om jag skulle byta ut min digitalbox och köra CA-modul istället?

Ja liten skillnad blir det nog men som sagt, tveksamt att du tycker det är som natt och dag.

tfwo: Testat inaktivera NAT? Gör man det så inaktiveras ju också brandväggen och IP flooding detection som ev också stör. IP flooding detection störde i alla fall tidigare då man körde torrents. Kan ju också vara nått fysiskt med modemet då inte alla upplever fel med tjänsten men då börjar jag tro att det är lite många måndagsexemplar. Fungerar det utan NAT vet man ju att det är mjukvarurellaterat i modemet och inte din utrustning, modemet fysiskt sett eller nätet i sig. Har man åtminstonde felsökt lite på sin egen sida tror jag det snabbar upp både för deras support och dig.

Pa.a : Vad jag vet är alla adaptrar som går ut sedan ca en vecka en annan modell som i alla fall verkar fungera bättre.

Gling: De byter alltid ut både modem och strömadapter, så även på andra modemtyper. Varför vet jag inte men i många fall vet ju varken kunden eller kommunikatören om det är modemet och/eller adaptern så lika bra att byta båda. Blir ju inte osmidigare för dig. Tar lika lång tid att få båda. Tror inte det är någon fara att köra annan adapter så länge som den har samma specar.

rolandaa: Ja det kan man ju iofs hålla med om. Någonstans borde kunderna få support. Konstigt att inte Netgear tar den pucken.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

24 timmar nu och linan håller perfekt - CG3100, Firewall samt IP-flooding avbockat...

Mäter i runda slängar 10/80 oavsett tid på dygnet, bra ping, inga packet loss!

Fortsätter det så här så är vi riktigt nöjda! Fan vet om jag kommer att våga röra ngt när nya routern kommer...

/ R

Permalänk
Medlem

dom ringde mig idag och jag kan skaffa 100 mbit här, ere värt eller ska jag strunta i det?

Permalänk
Medlem

Nu har jag också hoppat på tåget med 100/10 från ComBort...

Dels så är instruktionsmanualen helt värdelös då den inte stämmer... Tog mig inte så lång tid att förstå att wireless var avstängt i routern by default men enligt instruktionerna så skulle det bara vara att "leta reda på sin router" Men nog om det... Denna kassa routern går inte att nå när jag stängt av NAT... enda sättet att komma åt den igen är att göra en fabriksåterställning. Jag vill varken ha NAT eller Ip-flooding eller den kassa brandväggen påslagen. hur kan jag verifiera om det verkligen är av nu när jag inte kan ansluta till den? (via. 192.168.0.1)

Permalänk
Medlem

Heddan
Du kommer åt den med 192.168.100.1 när NAT är avstängd.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

NU har jag problem..

har nat avstängt och nu kommer jag inte in i modemet.... ja denna fråga har nämnts tidigare MEN nu e det så här att jag kör mer kabel, använder explorer (har testat firefox oxå) försöker logga in på 192.168.100.1 men det går inte iaf.
när jag kolla status får jag inte ens en ipadress då och den säger att jag har en begränsad anslutning eller ingen anslutning.... måste jag reseta modemet eller går det att komma runt på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Nu har jag också hoppat på tåget med 100/10 från ComBort...

Dels så är instruktionsmanualen helt värdelös då den inte stämmer... Tog mig inte så lång tid att förstå att wireless var avstängt i routern by default men enligt instruktionerna så skulle det bara vara att "leta reda på sin router" Men nog om det... Denna kassa routern går inte att nå när jag stängt av NAT... enda sättet att komma åt den igen är att göra en fabriksåterställning. Jag vill varken ha NAT eller Ip-flooding eller den kassa brandväggen påslagen. hur kan jag verifiera om det verkligen är av nu när jag inte kan ansluta till den? (via. 192.168.0.1)

Tydligen skit bakom spakarna... Tack raukstah för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Tydligen skit bakom spakarna... Tack raukstah för hjälpen!

Vad var det för fel heddan???

Jag är lite orolig, ska snart stänga av NAT och köra "egen" router, alltså samma operation som du!

Hör gärna av dig hur det går, hastighet osv!

Vilken router valde du?

/ R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oneal
NU har jag problem..

har nat avstängt och nu kommer jag inte in i modemet.... ja denna fråga har nämnts tidigare MEN nu e det så här att jag kör mer kabel, använder explorer (har testat firefox oxå) försöker logga in på 192.168.100.1 men det går inte iaf.
när jag kolla status får jag inte ens en ipadress då och den säger att jag har en begränsad anslutning eller ingen anslutning.... måste jag reseta modemet eller går det att komma runt på nåt sätt?

Detta hände mig också en gång när jag stängde av NAT på nått av mina tidigare CG3100. Enda sättet var resetta till fabriksinställningarna och sedan prova på nytt. Fungerade andra gången jag provade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vessslan
Detta hände mig också en gång när jag stängde av NAT på nått av mina tidigare CG3100. Enda sättet var resetta till fabriksinställningarna och sedan prova på nytt. Fungerade andra gången jag provade.

Du måste logga in med ett annat ip för o komma in i modemet om du stäng av Nat,, tidigare inlägg finns om hur det görs tidigare i tråden

Permalänk
Medlem

Hej

Har fått två samtal nu från Comhem som jag redan är kund hos då jag redan abbonerar på deras "digitaltv-paket Large" samt Canal+ film. De undrar om jag vill bli "Combo" kund och flytta mitt bredbandsabbonemang samt telefonabbonemang till dom istället (har Tele2 samt Bredband 2 för tillfället). Fördelen med att både ha telefon, bredband samt tv hos dom är att man får det billigaste av abbonemangen, i mitt fall telefonabbonemanget, gratis. Har själ suttit och räknat på det och kommit fram till att jag skulle tjäna ca 250-300 kr i månaden på en sådan här flytt. Min fråga är dock hur pass hög/låg kvalité deras telefon- samt internettjänst håller. Har hört den del klagomål på främst deras internettjänst som vissa påstår inte alls är så bra, för närvarande har jag Bredband 2 och dom fungerar jättebra och jag vill ju naturligtvis inte byta ner mig till en operatör av sämre kvalité. Jag har också funderat en del på att prova att ett tag helt säga upp mitt telefonabbonemang och testa IP-telefoni via Bredband 2 istället. Hade jag gjort detta så hade jag tjänat ungefär samma pengar som om jag flyttade allt till Comhem. Jag undrar helt enkelt om det finns någon här på forumet som är "Combo" kund hos Comhem och hur dom isåfall tycker det fungarar (främst vad gäller internetkvalitén)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Avstängd

Sitter du på en fibertjänst från Bredband 2?

Då ska du verkligen inte byta till comhem

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Izak80: Är man nöjd ska man aldrig byta tycker jag. Iofs sparar du endel pengar men tycker inte det är tillräckligt. En hel del verkar ha en stabil 100mbit uppkoppling men inget garanterar att så är fallet i ditt område innan du ev kollar med en granne som har comhem. Telefonitjänsten fungerar oftast flawless hos comhem numera...

Hellre än ADSL = JA, hellre än lan/fiber = NEJ om man inte har några problem dvs. Privat har jag möjlighet att få VDSL, comhem 100mbit och bbb 100mbit. Kör bbb 100mbit utan problem, comhem's digitaltv för att den är bäst rent generellt och har ingen fast telefoni. Mobiltelefon duger gott och väl och kommer snart konkurrera ut fast telefon.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Izak80, precis som Phunky säger:

Fiberlan > Coax > Adsl

Om du har riktig LAN tjänst idag finns det inte mycket att tjäna på att byta till Coax.

Du bör dock lämna det gamla analoga telefonnätet och hoppa över till ip-telefoni för att slippa föda telia 135kr / mån.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Det lilla man snappat upp senaste tiden om 100mbit är (om man har problem med segsurf, uppkopplingen bryts och packetloss/pingproblem):

Kör man med egen router så slår man självklart av NAT så slipper man också IP flooding detection och netgears brandvägg.

Kör man utan router får man göra som man vill med NAT men oavsett av eller på bör man bocka bort IP flooding och firewall men se då till att ha en mjukvarubrandvägg.

Sedan kvarstår ju kraven på att man har gigkort och giglänk till modemet = grön lampa på lanportarna...

Fungerar det fortfarande inte efter detta så se till att modemet ej ligger ned (använd fotstödet annars blir det varmt) och man kan ev fatoryresetta modemet bakpå i 10 sekunder. Hjälper inte det heller så bör man fråga supporten om modemet "bondar". Om det inte gör det får man garanterat problem och det ska felanmälas så tekniker både centralt och ev i nätet får kolla på saken.

Som det är nu har vissa problem vilket är omöjligt att svara på om det beror på ovan eller kass datorutrustning. Tro mig, det är inte sällsynt speciellt gällande denna tjänst. Med tanke på att det fungerar för många känns det inte som mjukvaran (även om den har sina brister) är något större problem. Det är tvetydig info om man kikar runt på nätet, här verkar det fungera för en hel del men tittar man på tex flashback's forum klagar säkert 60%. Iofs är det samma 4 personer dagligen återkommande som skriver men men... Aldrig orkat registrera mig där.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen bra att stänga av NAT?
Visst det hjälpte med package loss och surfning samtidigt som man tankar. Men brandväggen å de stängs ju av.

Inget att vara orolig över eller?

EDIT: Efter jag stängt av NAT så kommer jag inte längre in på 192.168.0.1... Woot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonsA
EDIT: Efter jag stängt av NAT så kommer jag inte längre in på 192.168.0.1... Woot?

Och om du läser tråden så har vi nämnt att stänger man av NAT så är det 192.168.100.1 istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Inte om du har mjukvarubrandvägg och se den andra tråden om varför du ej når modemet

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Satte på NAT igen och stängde av ip-flood, det fungerade lika bra, inge package loss nu heller.

Tack för snabba svar

Permalänk
Medlem

beställde 100mbit idag och en extra inspelningsbar digitalbox, ere nån som vet om man kan överföra det man spelat in på digitalboxen till datorn?

fattar inte varför man inte kan få mer upp?
fick också kombo nu för att vi har 1 large tv paket och ett syskon abonnemang och internet så fick vi gratis telefon abonnemang

Permalänk
Medlem

100Mbit inkopplat, får ut 60mbit med Nat avstängt

Smart av comhem att reservera sig för 50-100mbit

Gå från ~50mbit med 50mbit tjänsten till dryga 60mbit är patetiskt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Skulle köra tcpoptimizer i så fall eller bbtrim om du har xp. Får man 60mit vet man att bondingen fungerar och fick du ut fulla värden tidigare är det inte belastat. Du får grön länk på modemet antar jag? Annars inget gigkort eller annat strul mellan dator/modem. Alltså på lanlampan? Testa en snabb torrent, får du bra värden på den lär problemet sitta i din tcp-windowsize. I princip det mest typiska när det gäller datorstrul och denna tjänst.

Ang boxfrågan vet jag inte, skulle inte tro det i alla fall. Prisjakt har ett bra forum som diskuterar detta tror jag.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Japp Lanlampan blinkar gärnet, ska ta och testa en torrent fil och se vad jag kommer upp i.

Edit:

Testade en välseedad torrent nu, Ligger mellan 7,6-7,9MB/s

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Du ser 80 av 100 är inte så pjåkigt. Jag vet bara hur man fixar detta på XP och det är bbtrim från bredbandskollen.se (under deras guider) eller tcp-optimizer. Har man annat OS vet jag inte hur man ställer tcp-winsize. Nån tidigt i tråden precis efter comhem lanserade 100mbit skrev något om detta, hittar du det inlägget och frågar honom/henne så får du nog vettigare svar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Du ser 80 av 100 är inte så pjåkigt. Jag vet bara hur man fixar detta på XP och det är bbtrim från bredbandskollen.se (under deras guider) eller tcp-optimizer. Har man annat OS vet jag inte hur man ställer tcp-winsize. Nån tidigt i tråden precis efter comhem lanserade 100mbit skrev något om detta, hittar du det inlägget och frågar honom/henne så får du nog vettigare svar.

80? är väl snarare 60-64Mbit

Hade jag fått minst 80 hade jag varit nöjd ja :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Tack för konstruktiv kritik, kom tillbaka när du har nått att komma med och inte mamma/pappa betalar

hehe. Jag var nog trött när jag skrev men jag står för det. Comhem är Sveriges absolut sämsta företag genom tiderna. Absolut enda anledningen till att dom finns kvar är att deras kunder helt enkelt saknar alternativ och är låsta till skiten.

Men nu ska jag berätta om min erfarenhet av comhem så att ni ska förstå vad jag menar.

Historien börjar såhär... En polare till mig, som inte är svensk, jobbade på kontrakt här i Sverige i 6 mån och behövde då en internetuppkoppling hemma. Vi kom fram till at det billigaste skulle va att han tecknade ett 12 mån abonnemang hos comhem eftersom modemet då oxå ingick. Eftersom han saknade svenskt personnummer så kunde han inte teckna ett abonnemang så när vi var inne i Expertbutiken så frågade vi om vi kunde registrera abonnemanget på mig istället men att min polare använder det hemma hos sig istället. Det andra vi undrade var om vi kunde betala alla 12 månaderna på en gång eftersom min polare skulle betala allt och vi skulle sen säga upp abonnemanget . Min polare skulle som sagt bara jobba här i 6 mån. Och vi ville såklart slippa fakturaavgiften på 12*50:- för 12 fakturor.
Snubben som jobbar i butiken ringer då comhem för att kolla upp detta och han får som svar att båda sakerna är okej.
Såhär långt gick det bra. Men sen börjar såklart helvetet.
Puckona skickar först en räkning på 1 månad. Vi kontaktar comhem och säger att vi skulle få en 12mån räkning.
Sen kommer det en 1 månads räkning igen. Vi kontaktar comhem igen.
Sen kommer det en 12 mån räkning MED påminnelseavgift. Vi kontaktar comhem igen. Får som svar att vi ska betala 12 mån äkningen men dra bort påminnelseavgiften så han betalar den räkningen. Själv åker jag till Island nu och jobbar en månad. Detta var i november 2008.
När jag kommer hem så har jag fått brev från inkasso för att jag inte betalat en räkning till comhem. Jag både skriver till comhem via deras meddelandefunktion på nätet plus ringer in till dom plus att min polare oxå kontaktar dom för att få dom att fatta. De enda svaren jag får från idioterna är typ att dom tyvärr inte kan hjälpa mig. Att det är bäst att jag betalar räkningarna innan ärendet går till kronofogden. En gång när jag ringde hamnade jag hos en tjej nere i Barcelona(!) som jag drog hela historien för. Då tyckte synd om mig och beklagade att det blivit som det blivit och förstod hur jag kände men hon kunde tyvärr inte hjälpa mig. Hon ringde till deras fakturaavdelning(som JAG själv av nån anledningen inte kunde ringa) och efter en stund svarade hon att tyvärr måste jag betala räkningen till inkasso för de obetalda räkningarna. Ja tjejen är schysst men det är fan comhems hela affärsidé att ha en värdelös support och den som får betala för det är kunderna. Såhär höll det på. Jag skrev utförliga beskrivningar till dom och förklarade läget men fick tillbaka ett kort svar där det var uppenbart att dom INTE ens läst det jag skrivit. Jag kunde få som svar att jo vi ser att du betala 12mån räkningen men inkassot gäller dom 2 första räkningarna. Så jä--la !/&("!(%"!!!!!!!!!!!!!!!
Jag försökte få dom att fatta att om jag ska betala först 2st räkningar på 1 månad och sen en räkning på 12 månader så blir det _14_ fjorton månader!!! Inte 12 som vi kommit överens om. Men nej, enligt idioterna så är det tyvärr så att dom inte kan hjälpa mig och att jag tyvärr måste betala DERAS felaktiga fakturor. Jag fick lägga ner så jävla mycket tid på detta mailande och ringande till dom och jag ringde till inkassot och dom behövde ha allt skriftligt för att kunna göra nåt åt ärendet så jag fick börja fila på det med. Jag kontaktade killen på Expert och drog hela historien och som tur mindes han mig från 3 månader tidigare och ställde upp på att vara nåt slags vittne om det behövdes. Har för mig förresten att han ringde in till dom igen och försökte hjälpa mig men han gick oxå bet. Jag fick oxå leta runt på hemsidor om hur fasen man gör reklamationer av företag. Det gick åt så jäkla mycket tid på detta och jag tror alla som läser detta förstår att dom flesta som råkar ut för comhem hellre betalar comhems räkningar än orkar med det som jag gjorde. Man blir så jävla förbannad så man mår fan illa. Det är dom som gjort fel och säger att dom kan inte åtgärda det utan jag ska behöva betala deras felaktiga räkningar annars får _JAG_ kronofogden på mig.
Jag fick förresten bågen stulen medans jag var bortrest och när man kom hem skulle man behöva dras med comhem och deras hot om inkasso och kronofogden för fel som dom har gjort. Man får ju full förståelse för mattias flink och dyl när man råkar ut för sånt här.

Men sen plötsligt efter nån vecka fick jag svar inne på meddelandetjänsten av en av en kille att han beklagade allt att det blivit som det blivit och att det var deras misstag och att jag inte behöver betala dom felaktiga räkningarna och att inkassot var tillbakadraget etc. Jag blev helt paff när jag läste det. Jag har fortfarande ingen aning vad som hände som fick dom att fatta.

Och nu trodde ni det var slut va? I januari kommer man hem från jobbet och vad ser man på golvet? Jo... en räkning från inkasso för en obetald räkning till comhem. Åh du söte j--el. Jag hade gjort vad som helt för en scud missil just då.
Ringer in till comhem igen sur som ett as redan när dom svarar och det hördes nog på min röst fast jag försökte va så lugn o fin. En kaxig tjej svarar som jag får dra heeeeeela historien för igen och hon säger "åh... ojdå. Kan du vänta lite så ska jag kolla upp detta.". Sen kontaktar hon inkassot eller vad det nu är hon gör och nu är historien slut.

Eller jo, jag kanske ska nämna att jag ringde in och sa upp abonnemanget sen när polaren flyttat och ville ha en skriftlig bekräftelse via brev eller mail att det var uppsagt när 12 månader hade gått. Han jag snackade med sa att det är inga problem. Det kommer både via mail och brev. Kom det nån bekräftelse? Självklart inte. Fick ringa in igen. Sen kom det en bekräftelse.

Så jo jag hoppas verkligen att comhem går i konkurs så fort det bara går. Hade dom tex sålt datordelar på nätet så hade dom gått under för längesen men eftersom deras kunder inte har alternativ så kan dom helt enkelt skita i kunderna bara dom får in pengar.

Edit: för mycket stavfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Hej

Har fått två samtal nu från Comhem som jag redan är kund hos då jag redan abbonerar på deras "digitaltv-paket Large" samt Canal+ film. De undrar om jag vill bli "Combo" kund och flytta mitt bredbandsabbonemang samt telefonabbonemang till dom istället (har Tele2 samt Bredband 2 för tillfället). Fördelen med att både ha telefon, bredband samt tv hos dom är att man får det billigaste av abbonemangen, i mitt fall telefonabbonemanget, gratis. Har själ suttit och räknat på det och kommit fram till att jag skulle tjäna ca 250-300 kr i månaden på en sådan här flytt. Min fråga är dock hur pass hög/låg kvalité deras telefon- samt internettjänst håller. Har hört den del klagomål på främst deras internettjänst som vissa påstår inte alls är så bra, för närvarande har jag Bredband 2 och dom fungerar jättebra och jag vill ju naturligtvis inte byta ner mig till en operatör av sämre kvalité. Jag har också funderat en del på att prova att ett tag helt säga upp mitt telefonabbonemang och testa IP-telefoni via Bredband 2 istället. Hade jag gjort detta så hade jag tjänat ungefär samma pengar som om jag flyttade allt till Comhem. Jag undrar helt enkelt om det finns någon här på forumet som är "Combo" kund hos Comhem och hur dom isåfall tycker det fungarar (främst vad gäller internetkvalitén)?

Jag tycker helt klart du ska säga upp ditt comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

hehe jag räknade snett, testa endå detdär med tcp-winsize. Ev hjälper det. Kommer inte på något annat som kan ge ett tapp på 40mbit då 50 fungerade bra. Får man under 45 i bredbandskollen är det en annan historia...

Någonstans måste ju comhem lägga nedre gränsen för sina tjänster så kunderna vet vad de ska kunna räkna med som minst. 24mbit har en nedre gräns på 12 om jag inte missminner mig. 50 har en nedre gräns på 25. Bredbandsbolaget via fiberlan kör med gränsen 60 på sin 100mbit så det är egentligen ännu mer konstigt.

FANTEN: Vi diskuterar främst hur comhem tekniskt sett fungerar här men detdär lät inte kul alls. Får se om comhem blir bättre på sin kundtjänst framöver då de börjar köra mer inhouse-support från årsskiftet vad jag hört. Hjälper ju knappast dig dock.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

Sedan dag 1 har jag alltid fått bra hastigheter.
Testade precis:

Helt ok, fastän jag brukar ha 99.3

Fast speedtest är knas, pingen till samma ställer med TPtest/bredbandskollen är 6ms, samt upp är 9.8Mbit.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Sedan dag 1 har jag alltid fått bra hastigheter.
Testade precis:

http://www.speedtest.net/result/655675377.png

Helt ok, fastän jag brukar ha 99.3

Fast speedtest är knas, pingen till samma ställer med TPtest/bredbandskollen är 6ms, samt upp är 9.8Mbit.

Verkligen bra värden SirMacke, vi får runt 70-80/10-11...

En fråga, har du kört ngt optimeringsprogram? Kör du mätningarna utan någon annan last på nätet?

Statusrapport:
* Nu har linan varit uppe i 2 dygn utan avbrott - ca 70/10 på speedtest *
* IP flodding och Firewall avslaget *
* Annars allt out of the box - dvs CG3100 med NAT *

/ R