Permalänk

Crysis Wars trial

Tjenixen grabbs,

Crytek har de kommande 10 dagarna en gratis trial på Crysis Wars. Man får tillgång till hela Crysis Wars (endast online) samt alla modding tools. Man kan spela online i 10 dagar, varefter man kan LAN'a i 100 år samt modda så mycket man vill.

MyCrysis anordnar även en tävling som går ut på att ta screenshots av sina 'game moments'. Vinsten är att man får behålla spelet med alla dess funktioner i all evighet. Man får alltså en riktig CD-key.
Då det är hela 100 koder som står på spel är chansen ganska stor att man vinner. Föregående trial vann jag och två av mina kompisar en var.

Här finner ni ytterligare info;
http://www.mycrysis.com/newsdetails.php?news=42944

-=SWCT=-, som är en Svensk klan, tänkte nu under trialen tänkt hjälpa villiga folk att komma in i spelet. Crysis Wars är utan tvekan ett ganska svårt spel när man börjar. Många ger upp efter några timmar.

Vad vi erbjuder?
*Ett forum att diskutera spelet, där ni också kan fråga efter hjälp och diskutera annat
*Två servrar, en privat med lösenord och en public
*En TeamSpeak server som är öppen för alla

Samt råd från oss äldre spelare.

Om ni är intresserade kan ni kika in på vår hemsida;
http://swcteam.com
och registrera er på forumet.
Där finns även info för hur ni kommer in på vår teamspeak.

Att ni är med under trialen innebär alltså inte att ni binder er vid klanen (inte för att ni någonsin gör det) utan att ni utan att vi blir förkrossade kan lämna oss när ni vill.

Enda tvånget är att ni är i respektabel ålder (minst så att ni fyller 14 nästa år, samt att ni är mogna. Inget skrikande eller capsande).

Jag säger dock redan nu - När, eller om, ni väl ger er iväg från klanen av någon anledning vill jag att ni gör en ordentlig post på forumet så att vi vet att detta är fallet. Folk som lämnar klanen utan att säga till är bland det mest irriterande som finns.

Hoppas vi syns,
TheLiquoriceCannon aka The_man550, CL i Swedens Crysis Team. corp. Yup, vi är ett företag. Ett maffigt jäkla företag. Vart fan är min mat?!? hungrig som en slamsugare.

EDIT: Här är även vår xfire grupp som ni kan joina;
http://xfire.com/clans/scwt (jo tack, vet att det är felstavat :X)

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Får inte igång spelet, det blir svart sen stängs det av.
Spec:
Grafikkort: ATI X1600 512 mb
Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,41 ghz
RAM: 2 GB

Permalänk
Medlem

Trevligt. ska testas

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bliex
Får inte igång spelet, det blir svart sen stängs det av.
Spec:
Grafikkort: ATI X1600 512 mb
Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,41 ghz
RAM: 2 GB

Du kanske ska fundera på att uppdatera innan du ger dig på Crysis: Serien.

Ett X1600 klarar inte ens Crysis på LOW tror jag.

Men testa du.
http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/

Permalänk
Medlem

Har kört det första crysis men är det samma reqs?
Och när får man trial-key? Det stod att man skulle få den idag.

Permalänk
Keeper of Traditions

Va sjutton är crysis wars..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_man550
Enda tvånget är att ni är i respektabel ålder (minst så att ni fyller 14 nästa år, samt att ni är mogna. Inget skrikande eller capsande).

Du tycker alltså att den värsta av åldrar, fjortisåldern, är en respektabel ålder?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Va sjutton är crysis wars..?

Multiplayer delen i Crysis Warhead..

Permalänk
Keeper of Traditions

multiplayer i crysis..?

ooookej.....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

laddar ner nu dock har jag aldrig varit en crysis fan men vafan, man kan alltid testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Du kanske ska fundera på att uppdatera innan du ger dig på Crysis: Serien.

Ett X1600 klarar inte ens Crysis på LOW tror jag.

Men testa du.
http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/

crysis warhead går att få igång på en athlon xp med x850xt så hans dator borde kunna driva det. räkna inte med mycket men det ska gå.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Uj uj, massa poster. Köpt julklappar hela dagen : )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bliex
Får inte igång spelet, det blir svart sen stängs det av.
Spec:
Grafikkort: ATI X1600 512 mb
Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,41 ghz
RAM: 2 GB

Om det är på det finurliga sätt att du använder windows vista/7 som operativsystem kan du testa att gå Start->Spel->Högerklicka Crysis Wars->Properties-> Och sedan någonting om att det skall köras i dx9. Alternativt kan man nog bara högerklicka och trycka "kör i dx9", men då måste det göras varje gång man startar.
Har inte igång vista eller win7 atm, men det skall vara något liknande i alla fall. Men som vissa redan sagt är din dator mot den lägre nivån, du kommer antagligen inte få en optimal spelupplevelse. Men starta ska det.
Kontrollera även så att du har installerat patcherna upp till 1.5. Det är inte patchat när du laddar ner det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Trevligt. ska testas

Finfint : )
Jag rekommenderar dig att kolla in på vår hemsida samt gå med i vår xfire grupp, det är långt mycket roligare om man har fler att spela med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bliex
Har kört det första crysis men är det samma reqs?
Och när får man trial-key? Det stod att man skulle få den idag.

Mycket bra fråga. Ska PM'a någon Crytek anställd asap och fråga.

Det är ungefär samma reqs. Man får bättre prestanda med hårdvaran i crysis warhead/wars än i första, samtidigt som man får bättre grafik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Va sjutton är crysis wars..?

Du tycker alltså att den värsta av åldrar, fjortisåldern, är en respektabel ålder?

Crysis wars är som sagt multiplayer delen.

Tjao, du ska veta att det fan inte är lätt att hitta medlemmar till klanen så ibland får man ta till drastiska metoder
Dessutom, med inriktningen detta forum har, räknar jag med att folk är någorlunda mogna av sig.
Finns mogna 14åringar också måste jag säga. Jag var ett praktexempel : )

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk

Sorry för dubbelpost men tror inte att någon ser det annars;

Trialen börjar idag klockan 21:00

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det så att man levlar i online delen ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Moep, inga sånna billiga sätt. Crysis Wars är såpass roligt och engagerande att man inte behöver blanda in beroendeframkallande livsförstörare för att man ska tycka att det är njutbart. Så där kan ud vara lugn : )

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Bra att de säger att de ska maila ut Trial Koderna när man är tvungen att genera dem

Permalänk

fick crysis wars när jag köpte warhead på realesen glatt överaskad och spelar fortfarande ibland!

sjukt kul online spel,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Stor grej - de enda på denna planeten som ville uppmärksamma Crysis multiplayerkomponent var ju GameReactor, men de är ju så lättsålda att man kräks.

Jag kommer ändå plåga mig själv till att ge det en ny testrunda, det som är olustigt är ju hur förbaskat stor klienten är - fyra delar på Fileshack varav tre är 1.46GB stor(a) medan den sista är 1.16GB... detta kommer ta hela kvällen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Jag kommer ändå plåga mig själv till att ge det en ny testrunda, det som är olustigt är ju hur förbaskat stor klienten är - fyra delar på Fileshack varav tre är 1.46GB stor(a) medan den sista är 1.16GB... detta kommer ta hela kvällen.

5 Gb totalt

Permalänk
Medlem

detta skall testas när man kommer hem imorgon

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Tankar ner just nu, 8mbit/s. Ska tydligen vara färdig om 10 minuter

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache

Permalänk
Medlem

Jag har läst på deras hemsida och dom säger att Crysis Wars Trialen är slut ;s

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Det är fel. Måste vara en av de äldre trialsen, det pågår en nu. As we speak.

Massa små noobs online : )

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Alla som inte testat detta skall helt klart göra det, sen kommer ni se att det var bra och då kosta på er 99 kr o köpa detta

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Det va ju skit kul, hoppas man vinner en cd key då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solifer68
Alla som inte testat detta skall helt klart göra det, sen kommer ni se att det var bra och då kosta på er 99 kr o köpa detta

Håller verkligen med, och det blir om möjligt ännu roligare att spela tillsammans med andra som ni kanske kan gissa, så ta och gå med i ett lag tex SWCT !!!!

Permalänk
Keeper of Traditions

Funkar inte för mig

Jag har installerat det, men det går inte att starta skiten....

När man kör autorun och trycker på play, så startas det men så kommer en zonealarm varning om att programmet försöker agera som en server, och programmet stängs ner.

Kör man crysis.exe filen i bin32 mappen, så händer samma sak.

Ibland kommer ett fönster upp, men då visas endast en film som visar en karta i tråkiga grå färger, och man kan inget göra förutom att få upp konsolen.

Känns ganska rejält buggigt, tycker jag... och sen att engelska språk paketet var skadat i den rar fil man tankade, var ju också himla dåligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Testa att köra spelet som administratör, om du kör vista/7

Tror knappast att filen är sönder, då den varit uppe väldigt länge och blivit nedladdad av extremt många. Snarare så att det blivit något fel iöverföringen, en borttappad packet eller nåt.

Det skall vara en introfilm första gången man startar spelet. Den är ganska lång och går inte att hoppa över, men som sagt bara första gången.

Se till att du har patchat spelet

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Hur i h*lvete gör man ett acc så man kan spela?!?

Fel på antingen lösenord eller hotmail hela jävla tiden!

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk

Bra fråga. Aldrig varit nåt problem för mig men det verkar vara så att vissa inte kommer igenom. Vissa säger att det funkar om man installerar om men det är ju inte det roligaste.

Testa att gå till gamespy.com och göra ett konto där, sedan logga in med det. Vet inte om det funkar men är värt ett försök

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_man550
Testa att köra spelet som administratör, om du kör vista/7

Tror knappast att filen är sönder, då den varit uppe väldigt länge och blivit nedladdad av extremt många. Snarare så att det blivit något fel iöverföringen, en borttappad packet eller nåt.

Det skall vara en introfilm första gången man startar spelet. Den är ganska lång och går inte att hoppa över, men som sagt bara första gången.

Se till att du har patchat spelet

Som sagt, allt jag ser när spelet startas är en filmsekvens med en grå-vit karta zoomas in och ut och loopas om när den tar slut... Konstig introfilm måste jag säga

Kan inte göra ett skit, så nåt fel måste det ju vara.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.