Permalänk
Avstängd

Teknikproffset

Hej

har tänkt beställa lite grejer från www.teknikproffset.se och undrar om de är ett ställe att lita på? billiga saker o sånt men de har endast betalningar via visa/bank och ej faktura...om man kollar omdömen på prisjakt så har de fått skitbra på alla men de är ganska gammla så är de säkert att beställa därifrån?

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=8412
Saxat från Teknikproffset.se
Affärsidé

Vår affärsidé är att kunna erbjuda dig som konsument elektronik, samt tillbehör till elektronikprodukter till ett oslagbart pris.
Våra fördelar ska vara låga priser, snabb leverans och hög service.

Kort om Teknikproffset

Teknikproffset startades 2009 i Göteborg.
Vårt mål är att bli en av Sveriges ledande butiker för prisvärd elektronik på internet.
Våra villkor finns under Köpvillkor i butiken.

Gamla omdömmen? De flesta är från 1-3 månader tillbaks.
Verkar vara en bra, nystartad butik.
Synd att de ej har postförskott.

Mitt 2000:e inlägg!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

ja men jag vill gärna ha färska omdömen

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
ja men jag vill gärna ha färska omdömen

Jo, det är väl att föredra, men då det är en ny butik har nog inte särskilt många fått upp ögonen för dem.

Beställ något hyfsat billigt från dem så kan du ju ge dem ett färskt betyg sedan?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jo, det är väl att föredra, men då det är en ny butik har nog inte särskilt många fått upp ögonen för dem.

Beställ något hyfsat billigt från dem så kan du ju ge dem ett färskt betyg sedan?

får väl göra det. hoppas de inte scammar bara :/

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

ta det på postorder, det är säkrast

om dom nu erbjuder det dvs.

lycka till

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
får väl göra det. hoppas de inte scammar bara :/

Det tror jag knappast.

Verkar vara en seriös butik, som säljer lite mer ovanliga tillverkares produkter.
Behöver ju inte vara lägre kvalitet för det, men de köper in dem billigare och vi köper dem billigare

Har precis skickat en beställning på två silikonskydd till ps2-kontroll samt ett nytt batteri till min mobil, 208kr inkl frakt, inte så illa.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag fick mitt minneskort, som jag beställde därifrån, idag. Snabb leverans och billigt. Jag kan bara rekommendera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Det tror jag knappast.

Verkar vara en seriös butik, som säljer lite mer ovanliga tillverkares produkter.
Behöver ju inte vara lägre kvalitet för det, men de köper in dem billigare och vi köper dem billigare

Har precis skickat en beställning på två silikonskydd till ps2-kontroll samt ett nytt batteri till min mobil, 208kr inkl frakt, inte så illa.

beställde silikonskydd till min touch för 30kr, gjorde beställning i söndags och tog betalning förskott till bankgiro har ännu inte fått min order betalning "accepterat" så får väl vänta och se

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
beställde silikonskydd till min touch för 30kr, gjorde beställning i söndags och tog betalning förskott till bankgiro har ännu inte fått min order betalning "accepterat" så får väl vänta och se

Okej, jag betalade med internetbank och det registrerades direkt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

okej har fått min betalning godkänd nu och paketet är på väg har ännu inte fått kolli-id så väntar på de

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
okej har fått min betalning godkänd nu och paketet är på väg har ännu inte fått kolli-id så väntar på de

Har inte heller fått kolli, får se om det dyker upp.

(Shit, jag väntar på fem paket nu, på sammanlagt nära 5.000kr, snacka om julklapp till sig själv )

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Har inte heller fått kolli, får se om det dyker upp.

(Shit, jag väntar på fem paket nu, på sammanlagt nära 5.000kr, snacka om julklapp till sig själv )

Låter mycket trevligt...:)...julklappsdelen alltså.:D;)

edit: Jag hade inte vågat beställa därifrån ser lite simpelt ut.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Låter mycket trevligt...:)...julklappsdelen alltså.:D;)

edit: Jag hade inte vågat beställa därifrån ser lite simpelt ut.:P

Hehe, ja jag har inte unnat mej särskilt mkt på ett tag så det blir inte fel med en Q9550, BenQ 22", T20:or mm

Ang sidan - visst ser den simpel ut, men de verkar vara ganska seriösa.
Vi får se.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

hej

fick min skydd idag och det är jävligt bra skydd för att vara 30 spänn. ska definitivt köpa mer därifrån. ska köpa en laddare till min touch mkt bra sida.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag drar upp allting på nytt

Men funderat på ett nytt batteri till min gamla SE K800i mobil därifrån, då de har original batteriet för 149:- medans det billigaste jag hittat på andra ställen är 385:-
Kan det verkligen vara originalet till sådan prisskillnad? ok inte mycket pengar men har läst en del dåligt om piratbatterier och sedan ni redan diskuterat dem här tänkte jag kunde fråga.
Eller är det nåt annat fel när man pratar 5-10min på fullt batteri och man måste ladda igen? (senaste programvaran och det är en kontant köpt mobi(utan något simkort)l så SE egen programvara (tack och lov) )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazzo:

Ursäkta om jag drar upp allting på nytt

Men funderat på ett nytt batteri till min gamla SE K800i mobil därifrån, då de har original batteriet för 149:- medans det billigaste jag hittat på andra ställen är 385:-
Kan det verkligen vara originalet till sådan prisskillnad? ok inte mycket pengar men har läst en del dåligt om piratbatterier och sedan ni redan diskuterat dem här tänkte jag kunde fråga.
Eller är det nåt annat fel när man pratar 5-10min på fullt batteri och man måste ladda igen? (senaste programvaran och det är en kontant köpt mobi(utan något simkort)l så SE egen programvara (tack och lov) )

Köpte ett batteri där i julas till min mobil. Knappt två dagars standby å nån timme taltid fick jag ut. Sämre än batteriet jag bytte mot. Köp du ett original batteri om du vill vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

står att det ska vara original batteriet, men är tveksam med tanke på den oerhörde prisskillnaden om det verkligen är ett S-E original eller nåt de kallar original bara. Men tack för det, blir antagligen ett retail original från butik då.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Pazzo = 24.se har bra kopior men även riktiga original billigt, jag har bara köpt kopior till P900 och K800i och dom fungerar väldigt bra, men tyvärr fick jag göra en grundinställning på P900 för att batteri nivån skulle visas rätt... men 99kr för en 1400mA batteri som håller 2 veckor standby är inte illa.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Tackar Assjack, blir kanske ett sånt där SWAP A-Grade batteri därifrån istället då, om det inte är ett marknadsföringstrick men finns ju hos fler butiker så borde väl vara sant då tycker man

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så, med korta drag.. teknikproffset är bra, snabb leverans? Men dem KAN vara sega, ibland?
Vågar man beställa en display för 450kr, typ 400 billigare än på något annat ställe?

Permalänk
Medlem

har beställt grejer därifrån 3 ggr och det har fungera smärtfritt varje gång. (en gång fick jag vänta 4 dgr på mitt paket) annars har det fungerat bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prynglez:

har beställt grejer därifrån 3 ggr och det har fungera smärtfritt varje gång. (en gång fick jag vänta 4 dgr på mitt paket) annars har det fungerat bra tycker jag.

Okej, tackar! Blir väl till och beställa en display så jag kan fixa telefon! (=
Göttans!

Permalänk
Medlem

Nu skall jag berätta hur det gick till när jag handlade på nätet häromsist.

Behövde två CF-minnen till nya kameran (en Nikon D800), vet att teknikproffset har bra priser.

Beställer två - lika bra ta deras snabba CF 633X-minnen för ca 700:- för två.

Leverans dagen efter! Bra, det är ju Onsdag, då hinner vi få dem innan helgen....

Leverans "dagen efter" visar sig ta fem dagar med ngt konstigt bolag jag inte hört talas om.

Eftersom minnena inte kommer, men kameran kommit och vi har betalt fotojobb på lördagen så
får man snällt knata till affären.

Hämtar ut dem på måndagen, de ligger i en stenhård "barnsäker" inplastad paket vardera.
Sätter dem i kameran, ERROR! vafan? Provar andra kortet ERROR!

kontaktar dem, de här är det ju fel på, fyller i blankett, skickar in dem. UTAN originalkartonng....
Det finns ju bara en hög med spån på golvet. Det GÅR inte öppna den utan att skära upp den med mattkniv.

Nu kommer vi till det roliga för det första.
Jag ombeds GODKÄNNA att de skall skicka dem på testning; 350:-

Jag svarar att jag skiter väl i era interna rutiner. Hur ni löser det är ert problem.

Hör ingenting. Tänker att ärendet är väl ur vägen.

Tills häromdagen.

Sur faktura från Fortus ("som är ett helt annat bolag")....

Jag vill bestrida det här, säger att det rör sig om en solklar retur, jag har nu läst det finstilta i min D800-handbok. Minnena ÄR inte felaktiga, D800 klarar inte minnestypen 633X (däremot 600X). Fel av mig.

Teknikprofset vägrar ta tillbaka dem.

Jag erbjuder mig att ersätta dem till viss del för att varan försämrats, 250:- (vilket jag tycker är jävligt generöst).
Det borde ju räcka för att leverantören kan plasta om dem. Sådant som de flesta leverantörer av saker gör på daglig basis.

NEJ

Jag säger att jag fortfarande behöver minneskort, kan vi göra en ny order på rätt minne?
Jag kan erbjuda mig att dessutom komma förbi och hämta dem (vi äro båda GBGare).

NEJ
NEJ, vi har bara en boxadress (här borde ju varningsklockor ringa)

Hela tiden sitter deras kundtjänst och enbart svara NEJ på precis alla min frågor, alla mina synpunkter

De vägrar resolut ta tillbaka minnena.
Jag får hela tiden intrycket, håll käften och betala.

Min fråga om att det finns något som heter "kundvård" och en gammal saying att "kunden har alltid rätt"
har de inte hört talas om.

Skillnaden på en näve plastspån eller inte och deras fullständigt rigida inställning är det som gäller.

Jag vill varna precis varenda människa för att ha med sådana här sopebolag att göra.
De backar inte en sekund från att totalt sänka dig i det ögonblick du egentligen behöver dem som bäst.
När det går fel.

Vi kan ju ponera att man beställer ngt billigare än 350:-, undras om det fortfarande är 350 spänn i undersökningsavgift, ngt som mest luktar jävligt illa "självrisk". Då kan du sitta där med din pajade grej, som du fan inte vågar skicka in ens. Risken är ju att du får betala prylen OCH deras regelvidriga "undersökningsavgift".

Se för fan till att beställ rätt saker, så fort det kommer till att bjuda till från deras sida kommer det skita sig med bredsladd.

Sätter mig här för att få ärendet och företaget från HELVETET ur vägen.
Gör upp med dem att visst, skicka ni minnena tillbaks till mig - jag får väl försöka sälja dem billigt på tradera eller nåt.
Jag avser betala deras sura faktura.

Teknikprofset gömmer sig bakom att ett par bitar plast saknas - det är fegt.
De påstår sig också följa "lagen" - som om den vore nåt rättesnöre, lagen är väl snarare att se som det absolut lägsta, fundamentet att bygga alting annat på. Klart man är bättre än lagkrav?

Hädanefter blir det enbart beställning från etablerade företag, med etablerade och hälsosamma rutiner för felhantering/återköp/etc snarare än bondfångarbolag

Skall lägga in fakturan på datorn för betalning, ser att jag fått en "påminnelseavgift" på 50:-. tack tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goflorp:

Hädanefter blir det enbart beställning från etablerade företag, med etablerade och hälsosamma rutiner för felhantering/återköp/etc snarare än bondfångarbolag

"Etablerade företag" tar också betalt för sitt arbete om du felanmäler någonting som visar sig vara felfritt. Sedan är ångerrätten fjorton dagar, du skriver inte hur lång tid som passerade mellan du fick minneskorten och att du ville ändra ärendet från en reklamation till att utnyttja din ångerrätt, men jag får intrycket att det var längre tid än två veckor.
Att du vill damma av den förlegade klyschan "kunden har alltid rätt" är lite roligt när du i detta fall gör ganska många fel. Sedan kan det naturligtvis vara så att företaget betett sig riktigt uselt men det framkommer inte i din beskrivning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goflorp:

Jag vill bestrida det här, säger att det rör sig om en solklar retur, jag har nu läst det finstilta i min D800-handbok. Minnena ÄR inte felaktiga, D800 klarar inte minnestypen 633X (däremot 600X). Fel av mig.

Problemet grundar sig här. Du har beställt fel produkter och därefter felaktigt reklamerat dem som defekta. Detta har orsakat leverantören omkostnader för test och frakt, något du måste stå för. Antagligen sköts tester med timtaxa varav det tar ca en timme för de flesta produkter (350kr).

Men visst verkar bemötandet från dem kasst. De kunde metodiskt förklarat för dig varför de vill ha 350kr och varför du ska betala detta och jag kan förstå varför du inte vill handla av dem igen.

Jag kan dock intyga att det är inte endast små företag som har taskig support (se min tråd om CDON)