Permalänk
Medlem

Made my day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greenworm
Den ska inte passa in i nätagget utan ska kopplas till en av de tre kontakterna du redan har kopplat för att få ström till grafikkortet men du saknade en hane (du har 3 men behöver 4 st)
Du köper adaptern, drar ut en av de 3 kontakterna (de du har pratat om att du har 3 men behöver 4) så kommer du se att adaptern går att koppla där. Sedan får du 2 st hanar till dvs. du kommer att ha 4 st hanar vilket du behövde för ditt grafikkort.
Hoppas detta hjälpte!

Bara så det inte blir missförstånd så är det denna delare jag pratar om http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=8903210

Kan inte säga annat än TACK, du löste mitt problem, nu fattar jag äntligen :D, sista fråga i denna pinsamma tråd, räcker det med ström då ? alltså att en och samma sladd delas på 2 ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem

Ja det borde räcka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
Den går tyvärr inte in i mitt nätagg.

Suck... som Greenworm skrev. Du ska alltså INTE koppla den adaptern jag länkade till direkt till nätdelen. Du ska ta loss en av de molex-kontakterna som sitter i adaptern till grafikkortet och koppla in den till adaptern som ger dig två molex. Koppla sedan dessa två nya molex till adaptern som går till grafikkortet. Ska jag göra en video också?

Edit: Du hann förstå innan jag postade det här inlägget.

Men en annan sak, bumpa inte tråden! Det är emot reglerna, som du nog måste läsa igen, om du nu har gjort det.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

OKej, ungefär hur mycket 3d mark vantage poäng borde jag få ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Avstängd
Citat:

OKej, ungefär hur mycket 3d mark vantage poäng borde jag få ?

10-15 kanske.

EDIT: Oj, Trodde du skrev hur många poäng du skulle få på ett IQ-test..

Ingen aning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Suck... som Greenworm skrev. Du ska alltså INTE koppla den adaptern jag länkade till direkt till nätdelen. Du ska ta loss en av de molex-kontakterna som sitter i adaptern till grafikkortet och koppla in den till adaptern som ger dig två molex. Koppla sedan dessa två nya molex till adaptern som går till grafikkortet. Ska jag göra en video också?

Edit: Du hann förstå innan jag postade det här inlägget.

Men en annan sak, bumpa inte tråden! Det är emot reglerna, som du nog måste läsa igen, om du nu har gjort det.

Jo det förstod jag, tack för hjälpen grabbar ! Till slut lyckades jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

att ni orkar bry er... låt grabben skicka in skiten till nån dator affär ist...

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viggels99
10-15 kanske.

EDIT: Oj, Trodde du skrev hur många poäng du skulle få på ett IQ-test..

Ingen aning.

Bara för att man inte kan så mkt om datorer så betyder inte det att han är blåst i huvudet =/

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Tycker synd om trådskaparen , men detta va en av dom roligaste kvällarna på länge xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Detta var den roligaste konversationen någonsin!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

successful troll is successful

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det förstod jag, tack för hjälpen grabbar ! Till slut lyckades jag

Hur många poäng får du då?

Permalänk

Fy fan vad man skrattar när man läser den här stackarn inte lätt det där med datorer altså

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truppenrille
Fy fan vad man skrattar när man läser den här stackarn inte lätt det där med datorer altså

Alltså jag fattar inte vad problemet är ? Jag har aldrig någonsin pillat i en dator och försöker lära mig lite, det finns väldigt snälla personer på detta forum som verkligen försöker hjälpa sen finns det ett gäng idioter som verkligen gör mig förbannad. Hur gick det till första gången ni öppnade en dator ? Visste ni exakt vad allting var och vart allting satt ?

Visa signatur

Permalänk

Finns ingen anledning att vara elaka. Vi har alla varit Nobbar någon gång. Kul att det löste sig för dig i alla fall. Nästa gång du byter något i datorn går det bättre ska du se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Finns ingen anledning att vara elaka. Vi har alla varit Nobbar någon gång. Kul att det löste sig för dig i alla fall. Nästa gång du byter något i datorn går det bättre ska du se

Japp det tror jag med, förra julen fick jag 2 gb ramminne och visste inte hur jag skulle sätta in de, sen skrev jag här och fick lite tips, det var bara att klicka i de vilket funkade mycket bra. nu kan jag både byra grafikkort och byta ramstickor. tack för allt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp det tror jag med, förra julen fick jag 2 gb ramminne och visste inte hur jag skulle sätta in de, sen skrev jag här och fick lite tips, det var bara att klicka i de vilket funkade mycket bra. nu kan jag både byra grafikkort och byta ramstickor. tack för allt

Hur många poäng får du med båda korten i crossfire? Gärna en "compare länk"

Permalänk

Får du korten att funka? Annars kan du skicka ett pm så fixar jag en bild-tutorial åt dig.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Får du korten att funka? Annars kan du skicka ett pm så fixar jag en bild-tutorial åt dig.

Alltså grejen e att båda korten funkar i windows och jag har cf på i ccc men det är bara 3 av 4 molexkontakter som får ström och jag vet inte om den presterar sämre då. Jag fick 11089 i 3d mark vantage med en oklockad e8500. Crysis går inte att spela på högsta jag vet ej om det ska kunna gå men jag trodde man skulle kunna spela med runt 20 fps men den ger ungefär 5 ...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Alltså grejen e att båda korten funkar i windows och jag har cf på i ccc men det är bara 3 av 4 molexkontakter som får ström och jag vet inte om den presterar sämre då. Jag fick 11089 i 3d mark vantage med en oklockad e8500. Crysis går inte att spela på högsta jag vet ej om det ska kunna gå men jag trodde man skulle kunna spela med runt 20 fps men den ger ungefär 5 ...

Jag skulle inte köra med bara en molexkontakt i ena grafikkortet. Vet inte om det skadar, men tror inte det är nyttigt iaf.

Men skumt de där med crysis. Jag har ett HD4870 och en Intel Q9550. På max får jag en fps på 35-45. Nu har jag i för sig HD4870 med 1gb i grafikminne och en mycket snabbare cpu, men att du får så lågt förvånar mig lite.

Prova att koppla ur det andra grafikkortet tills du har tillräckligt med molex-kontakter till det. Vet inte om det är möjligt, men kanske är två 4870, varav ena felkopplat i crossfire, sämre än ett ensamt 4870. Hur som helst skulle jag inte köra så som du gör nu.

Visa signatur

Permalänk

Okej tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

stackare vet inte vad ska tro lycka till

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej tack för tipset

Hörru pippin:

Kan du inte ta & kolla på baksidan av din CD-rom inne i datorn?
Det kan vara så att CD-rom:en drivs av vit sak som du kan låna en stund?
(Du har då fyra vita saker, som du behöver.)

Hade det varit min dator skulle jag hellre ha rätt ström till grafikkorten,
än fungerande CD-rom.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Hörru pippin:

Kan du inte ta & kolla på baksidan av din CD-rom inne i datorn?
Det kan vara så att CD-rom:en drivs av vit sak som du kan låna en stund?
(Du har då fyra vita saker, som du behöver.)

Hade det varit min dator skulle jag hellre ha rätt ström till grafikkorten,
än fungerande CD-rom.

Mvh

Det är ett jättebra tips, skulle gjort likadant då jag inte använder min dvd-brännare så mycket. Men jag tror dock inte att vi ska krångla till det mera nu för pippin

Visa signatur

Permalänk

Alltså tro det eller ej, jag köpte adaptern idag på netonet för 45 spänn, jag när jag koppla in och försökte sätta på datorn slutade det att funka. Det lyser rött där bak om nätagget. Vad kan det betyda ? Jag har totalpanik

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Alltså tro det eller ej, jag köpte adaptern idag på netonet för 45 spänn, jag när jag koppla in och försökte sätta på datorn slutade det att funka. Det lyser rött där bak om nätagget. Vad kan det betyda ? Jag har totalpanik

Bilder på hur du har kopplat?

Edit: Alltså, ge dig nu va? Nu har du startat ytterligare en tråd för att behandla samma problem.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Den andra tråden har blivit låst.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace