Permalänk
Medlem

Du kör nästan samma system som jag, har ett annat mb bara och inte SSD. Är grymt nöjd med XFX BE iaf

Ska köra en 3DMark snart så kan vi se.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

19,6k oklockat. Men jag är ganska säker på att 3DMark varken använder Quaden eller 5970t fullt ut.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
19,6k oklockat. Men jag är ganska säker på att 3DMark varken använder Quaden eller 5970t fullt ut.

Tack för infon, då är det inget skumt med min setup. Spel, bara testat mw2 hittils, fungerar bra.

Måste sätta igång och överklocka processorn snart för att få fram värdet på investeringen och ännu mer kraft

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

23,2k @ 3,20 GHz

Original på grafikkortet

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krux
Grattis, fick hem mitt 5970. Stoppade in den i burken och startade.
Efter två minuter i Windows så låste sig allt.
Fläktsatsproblem med mitt kort, som gick tillbaks på RMA.
Fasen får vänta lång tid innan man får se ett 5970 igen.

Hur såg det felet ut?

Mitt kort så startar fläkten och snurrar några varv sen står den still i 3-5 sekunder innan den upprepas igen. Ganska snabbt så blir kortet överhettat och windows kraschar.

Edit: trodde först att det var trassel pga att jag inte installerat drivrutinerna, men även med CCC installerat så blir det samma sak. Provade även att aktivera manuell fläktkontroll och sätta den på100% - ingen skillnad. Antar att det blir att returnera... Fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är lite kul i Windows7 för på min dator får jag grafikprestanda 6,0, tjejen har ett HD4670 och får 6,8.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Det är lite kul i Windows7 för på min dator får jag grafikprestanda 6,0, tjejen har ett HD4670 och får 6,8.

6,0 ?! ... hmm. Själv får jag 7.7

Huvudsaken det flyter på i spel osv iaf !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av choklad
Jag fick också väldigt konstiga lagg, typ slowmotion i vissa lägen ibland vid mycket smoke och dylikt. Stängde av vsync så funkar allt perfekt efter det.

säker på att det inte är cpun som flaskar?

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqon
Hur såg det felet ut?

Mitt kort så startar fläkten och snurrar några varv sen står den still i 3-5 sekunder innan den upprepas igen. Ganska snabbt så blir kortet överhettat och windows kraschar.

Edit: trodde först att det var trassel pga att jag inte installerat drivrutinerna, men även med CCC installerat så blir det samma sak. Provade även att aktivera manuell fläktkontroll och sätta den på100% - ingen skillnad. Antar att det blir att returnera... Fan.

Precis samma här, nästan.
Satte jag fläkten på 80-100% så slutade den att snurra, stod och skakade bara.
Om man googlar på detta så är vi är inte ensamma med problemet.
Märke på ditt kort?
Gör som jag, ta fram en hårtork som blåser utan värme, så kan du iaf testa kortet innan du returnerar.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Det är lite kul i Windows7 för på min dator får jag grafikprestanda 6,0, tjejen har ett HD4670 och får 6,8.

Det är inte konstigt eftersom ditt kort har sänkt hastigheten i windows för att spara ström, och det betydligt mer än hennes kort, därför blir det sämre resultat och det är inget att bry sig om

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vad har ni grabbar för temp i spel/stresstest ?
Jag kommer nästan upp i 80c i spel och 85~ i test. Dessa jävla stockkylare. Artic cooling får ta och släppa sin sats snart!

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det verkar vara mycket bekymmer med de dyra korten.

Jag själv har problem med att fläkten är låst till extremt låga varv.

Men jag kan styra den manuellt som tur är annars hade det inte blivit något spelande...

Jag har testat att flasha bios på kortet och byta drivrutiner och även lagt in hotfix. Inget hjälper än så länge.

Är det någon som har lagt märke till att när man installerar catalystcenter så misslyckas installationen med problemrapportingsfunktionen som ingår i ati:s programvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av U-S-S-R
Vad har ni grabbar för temp i spel/stresstest ?
Jag kommer nästan upp i 80c i spel och 85~ i test. Dessa jävla stockkylare. Artic cooling får ta och släppa sin sats snart!

vad är problemet med det? 80-85 grader är inga problem för ett chip som är designat att tåla det. Glödtråden i en 60W glödlampa är flera tusen grader, det är inget jag ligger sömnlös över...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Har byggt ihop min dator, i7 920 2,66GHz, Corsair 6gb (3KIT) DDR31600MHz/CL7/XMS3-12800, XFX Black edition hd 5970, SSD 80GB Intel X25-M G22,5-tum 34nm, MK Asus P6T DELUXE V2, H50CPU-kylare.

Har inte hunnit börja klocka något ännu annat än att sätta upp minnena från 1000Mhz till 1600Mhz.

Jag körde 3d mark06 och fick bara 20k pts, känns inte det som lite väl lågt?

Nej det känns inte lågt. Vad hade du siktat på?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
vad är problemet med det? 80-85 grader är inga problem för ett chip som är designat att tåla det. Glödtråden i en 60W glödlampa är flera tusen grader, det är inget jag ligger sömnlös över...

Självklart. Jag är ju knappast orolig att skiten kommer börja brinna, men man vill ju kunna klocka upp den nån dag också.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
lite offtopic men tror ni att ett Corsair 650W klarar att driva ett 5970?

Det nätagget driver utan problem kortet om du inte har så mycket diskar osv som drar mycket ström.

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)