Zyxl router P-320W begränsa hastighet för enskilda datorer??

Permalänk
Medlem

Zyxl router P-320W begränsa hastighet för enskilda datorer??

Hade tidigare något program där jag på min egna dator kunde ställa in hastigheten för vissa program
Ex. 10 mbit lina så kunde jag ästta en maxgräns på att ex
wow max 2mbit
nedladdning max 5 mbit
vilket ger ca 3mbit kvar för vnalig surfning etc...

Nu till mitt problem!
Sitter nu på en trådlös uppkoppling ca8mbit. Problemet är att den oftast används utav 2-4 datorer. Och om ågon kolla ex youtube eller film via internet så gör det att internet är total obrukbart på övriga datorer.
Finns det något sätt att begränsa hastigheten på den datorn som används till filmtittande via routern? Så att den ex ligger på max 3mbit så att internet ändå funkar hyggligt för övriga?

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem

ingen som vet?

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem

Åååh, fy fan, vet vad du lider av, hade en likadan router och den pallar inte med trycket,
bytte router och nu funkar det fin fint att sitta med 5 datorer på samtidigt med 2 spelande och andra surfande eller dyl.
har samma uppkoppling som förut så
den där routern funkar inte till mer än att koppla in lina och sitta å surfa med själv, typ

Permalänk
Medlem

Jag har inte hittat något sådant i min P-320w, ganska fattig på funktioner den där routern. Funkar kanon som AP.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"