Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande och tänker absolut inte sluta med FE.

För ett par dagar sedan fick grafiken sig ett rejält upplyft. Väldigt stor skillnad.

Samt construction skills har tillkommit för att bana väg till husbyggande i framtiden. Nu kan man sätta upp ett tält och en eldstad mm.

Bra lir!

MVH Grönbek

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Jag har hört om detta innan, men då var det så dåligt så det inte var sant, det var det buggigaste spelet någonsin. Fast nu när jag har läst om det så vill jag verkligen testa det... Men jag tror inte mitt grafikkort klarar av det.

Permalänk
Medlem

Testade ett tag. Schysst med postapokalyptiskt tema och sandbox men spelets animationer och strider kändes lite väl stelt. Tänkte mig att det skulle bli intressanta eldstrider där folk tar skydd duckar och rullar med taktik och grejer istället var det mer en hög träsoldater som står och klickar på varandra a la klassiskt mmo-stuk. Slutligen var det det, buggar och dålig optimisering som fick mig att sluta. Lite mer variation av vapen i början av spelet hade också uppskattats, åtminstone för skjutvapen. Annars hade det sina stunder!

Permalänk
Medlem

Spelets grafikmotor har nu uppdaterats och ger en bättre visuell upplevelse samt fps.

det finns 10 dagars trials numera.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har provat det här en stund nu, för tillfället lvl 8.
Måste säga att jag är väldigt positivt överaskad! Har nog provat de flesta mmorpgs på senare tid men snabbt lagt ned förutom swg och wow egentligen. Detta har något, visst är det lite stelt och.. lite brunt i färgskalan men craftingen är grym och jag gillar mkt att det är öppet. Påminner onekligen en hel del om swg. I like! Blir ett köp det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Har provat det här en stund nu, för tillfället lvl 8.
Måste säga att jag är väldigt positivt överaskad! Har nog provat de flesta mmorpgs på senare tid men snabbt lagt ned förutom swg och wow egentligen. Detta har något, visst är det lite stelt och.. lite brunt i färgskalan men craftingen är grym och jag gillar mkt att det är öppet. Påminner onekligen en hel del om swg. I like! Blir ett köp det här.

Sök runt lite på nätet. Det finns sidor som säljer riktigt billiga nycklar
tex http://www.g2play.net/store/Fallen-Earth/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Testat spelet nu och jag måste säga att första intrycket inte var det bästa..
Gjorde en gubbe och börjar med första questet där man ska ut ur byggnaden osv.. Kommer till något ställe där man ska ta en yxa och använda som vapen.. Kunde inte ta vapnet för att det hade blivit något tjafs så att jag var lvl 1 istället för lvl 40 så jag får ta och göra en ny gubbe.
Börjar om med en ny gubbe och buggar så jag måste använda unstuck saken respawnar och springer 2-5 meter sen ramlar jag ner genom marken...
Väntar till att Cooldownen på unstuck saken ska bli klar och kan då inte använda den av någon sjuk anledning så jag blir tvungen att göra en tredje char..
Har hittills inte stött på någon bugg med denna char förutom att dash spellen hängde sig så jag sprang fort hela tiden vilket slutade efter att jag använt den igen.
Missade även att man fick en häst mount om man gjorde tutorialen på lvl 1.. Så nu är jag utan mount och kan inte göra questen för att jag är lvl 2 ( -.- )

Men men, ska prova lira lite till och se om det är något för mig.

Permalänk
Medlem

Stötte på detta spel genom rekommendation av en kompis som hittade det av en slump. Till en början gillade jag inte grafiken och god vilket buggigt spel.
Nu har det gått 3 dagar, jag har köpt spelet och hunnit med att skapa 2 gubbar, grafiken är sådär fast detaljerna är riktigt nice samt att det är underbar crafting samt att springa och leka FPS i ett MMORPG är som en våt dröm för mig.

Älskar konceptet och hoppas att det kommer fortsätta att utvecklas i rask takt

Permalänk
Medlem

Började spela FE igen igår efter att ha kört en trial precis när det kom ut. Förra gången slutade jag bara för jag inte hade någon att spela med, tycker det är ett alldeles underbart spel (har ju sina barnsjukdomar som alla andra spel) Hoppas på en fortsatt bra utveckling. Är det någon som känner sig ensam i spelet så skicka ett PM eller något.

/Pete

Permalänk
Medlem

Spelade Fallen Earth en del för ett par månader sedan, det var rätt kul men kändes ganska segt också. Skulle kunna tänka mig att testa det igen dock, gillade att åka runt och utforska spelvärlden på min fyrhjuling.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Går det att köpa i affär?

Permalänk
Medlem

länk till trail samt ställe att köpa key på? g2play hade inte några nycklar längre vad jag kunde hitta!

Har letat efter ett liknande mmo ett tag, klarar inte av spel så som wow osv

Permalänk
Medlem

Snabb sökning på Google så kom jag in på deras hemsida och vips fick jag trial
Fallen Earth Age Gate | Fallen Earth

Efter lite patchande ska jag testa Förväntningarna är inte så jättehöga, men postapolyptiskt är coolt.

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalmoan:

Snabb sökning på Google så kom jag in på deras hemsida och vips fick jag trial
Fallen Earth Age Gate | Fallen Earth

Efter lite patchande ska jag testa Förväntningarna är inte så jättehöga, men postapolyptiskt är coolt.

haha, satt på jobbet så hade inte riktigt möjlighet

Skall tankas direkt nu när man är hemma