We Loved, We Played, now it's gone.......

Permalänk
Medlem

We Loved, We Played, now it's gone.......

Nej nu jävlar får det fan va slut på konsollmupperi, konsollen xbox =(_ Den som förstört PCspelen, kan det inte bli som förut, spelen gjordes för pc och var så mycket bättre än dom som görs idag. Nu handlar allt om att tjäna pengar på en generation som spelar på förbannelseboxen, en generation som förstört för en annan med fler spelveteraner.

En annan har spelat i över 20år och på det viset sett det extremt sjuka som har hänt i spelvärlden!

Alla jävla spel görs i princip för xbox 360, har haft en själv men som för de flesta andra gick den sönder pga dyngkvalite! Konsoller! Över lag är inte Xboxen i närheten av kvalite och grafik som en modern pc kan prestera! Varför gå bakåt i grafikutvecklingen?

Förr i tiden strävade speltillverkarna för att göra den snyggaste/häftigaste spelupplevelsen ever. Nu är det enbart så jävla anpassat till toyboxen XBOX och det ser man på var enda jävla trailer och ingame movie, bara xboxfilmer... Tragiskt! Vart fan har PC-spelen tagit vägen?

Förstår speltillverkare med att dom inte tjänar speciellt mycke pengar på PC eftersom alla "laddar hem spelen" men gör man det med ett spel som är välgjort och speltillverkarna tagit hänsyn till va spelaren vill ha??? inte jag iaf!!!

I och med att xboxen kom till liv så ser det ut att vara döden för PC:n. Microsoft sattsade på en spelmaskin, men den har endast förstört totalt för pc:n och nu ser man resultatet...!

Man sattsar hellre på ett spel som ser och fungerar något så när bra på en konsol istället för att göra ett riktigt bra spel till PC, där både grafik, ljud, what ever är bättre än till en konsol som har uråldriga komponenter.

Har så extremt mycket jag kan skriva om men vad hjälper det som med allt annat, man må ha en position där man kan bestämma för att få nått sagt/gjort om nått ska hända! Speltillverkarna tar inte hänsyn idag till va fan pc spelarna vill ha, enligt mig ska ett FPS (First Person Shooter) spelas på PC! Har man inte testat och bemästrat en mus och tangentbord vet man inte vad va fan FPS är! Har varit med sen begynnelsen i spelvärden så jag har sett och hört allt.. Smaken som baken iofs men att konsollerna ska få styra grafikutvecklingen är ju fan absurt! En modern PC har kapaciteten att Knu**a sönder vilken konsol som hellst på alla sett och vis!

Se såhär! Varför tillverkar man ett spel till en konsol som inte har kraften att göra spelet så snyggt/bra/underbart som en PC igentligen skulle kunna göra? Jo man tänker bara på att tjäna mest pengar på sälja halvdanna spel till snorisar (ursäkta inte alla =D) som vuxit upp med en kontroll i handen och som i sin tur totalt förstört PCmarknaden med sin tumgeneration. Halvdana spel görs för att tjäna pengar, inte som förr för att göra spelhistoria!

Så länge folk köper konsollen Xbox så drabbas PC:n!

Sen tänker säkert folk varför inte ps3:an? Jo den "hade" sitt eget sätt att ta marknaden med, egna speltillverkare och ideer, Xboxen rullar på Pc:ns framgång. Halka in på ett bananskal, Bill Gates och pengar och tog över!!!!!!

PS3:an har inte ens Tekken kvar som exlusivt spel öj öj öj ...
Kan vara fel forum jag skriver i men det visas rätt snart =D

Skriv eller diskutera vad du själv tycker, jag själv tycker det är rent utsagt förjävligt.....

Ledsen "vuxen" gamer!

lol WTF.....

Over and out!

/atrOx

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Världen är styrd av pengar, vad vill folk ha? Jo spel till sitt xbox, klart som fan de ska få det då!

Och att spela FPS med mus och tangentbord, jo det fungerar ju bra det, när man spelar mot andra som använder mus och tangentbord.
handkontroll funkar perfekt när man kör mot andra som har handkontroll!

Har spel blivit sämre bara för att grafiken på dagens datorer är bättre?

Du är vår generations svar på kärringarna som klagar på att det var bättre förr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att köra konsoll spel ex: bil/flight m.m. där du har rullande funktioner, inte "point-click" är för mig mer en självklarhet än pc, då enkelheten med on/off+media är klart överlägset pc+hårdvara+drivrutiner+nån sketen bugg.

Idé? Speltillverkarna skulle kunna ha som praxis att efter 1år (exklusivt konsol) för å sen släppa de till motståndarna+pc är ett helt rimligt alternativ, inte många som sitter kvar å spelar de nya häftiga spelen efter 1år.

Din tanke är ½ delad i mina åsikter, vissa saker skulle dom klart kunna förbättra.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

EN JÄVLA MASSA TEXT

Xbox 360 fick tag i några gamla Sony-titlar i en kombination med Microsofts finanser och på grund av att utgivare helt enkelt inser att PlayStation 3 faktiskt inte säljer speciellt mycket program.

Du visar bara dåligt förstånd i denna konstiga och onödigt långa rant-tråden. Konsolmarknaden går framåt hela tiden - platformen utvecklas, utbudet förbättras och tjänsterna poleras. För att det är vad som säljer systemet. Med en PC förväntas en vanlig dödlig investera över tiotusen kronor på en godkänd dator utan kringutrustning för att få en något vassare teknisk prestation än vad platformen för ~2000kr orkar, och en TV har ju de flesta.

Citat:

Smaken som baken iofs men att konsollerna ska få styra grafikutvecklingen är ju fan absurt! En modern PC har kapaciteten att Knu**a sönder vilken konsol som hellst på alla sett och vis!

- Ja, för fasen. För poängen med ett spel är väl att trycka fram så onödigt mycket effekter, flash och jobbigt att man tvingar marknaden att anpassa sig till programmet hellre än att anpassa programmet efter marknaden.

De mest framgångsrika PC-spelen är också de med (relativt) låga systemkrav. Counter-Strike, World of Warcraft, Warcraft 3, etc. Att insistera på att allting är konsolindustrins (eller Xbox 360 i sig självt) fel att verkligheten ser ut som den faktiskt gör är ju osunt och jag rekommenderar dig att nyktra till ordentligt.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju snarare att spelen blir nerdummade då dom är prioriterade till konsollerna. AI:n kan ju inte vara supersnabb då en person med handkontroll aldrig skulle kunna haka på. Det är ett bakåtsträvande om något. Hoppa och ducka samtidigt har ju helt försvunnit då en handkontroll aldrig skulle kunna bemästra det. Det hör ihop med skills, kolla bara MW2. Krävs ju inga skills alls för att hamna i topp där.

Nej tack, min bitterhet mot konsoller är nog rätt befogad skulle jag säga. I och med att ett spel görs främst för konsoller försvinner också svårigheten och därmed utmaningen. Svårighet innebär inte mer liv åt AI.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

En till sak jag stör mig på i dagens multiplayer FPS är alla dessa upplåsningar. I BF2 var det helt ok med dem, det var ju i princip bara ett nytt skin och några små ändringar. Nu har vi COD4/MW2 där man låser upp en massa ändringar som kan göra vapen sämre/bättre.
Liknande verkar det, enligt vad jag hört av polare, vara i BC2. Varför måste allt cirkulera kring alla dessa upplåsningar? Redan i 2142 var det inte särskilt tilltalande med alla dem. Gör en rolig spelupplevelse istället för att göra spelet mindre balanserat då vissa har större valmöjlighet/bättre vapen än andra.

Och för guds skull, släpp modverktyg åt folket.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Snacka skit, xbox 360 är en jättemysig konsoll. Du får helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att konsollerna är bättre på grund av den enkla anledning att de är enklare att hantera. Bara peta in skivan och gibba loss!

Jag har kört PC sen 1991 och tycker PCn är den ultimata spelenheten. Dock köpte jag en Xbox och har insett bekvämligheterna med konsol.

Utvecklingen går framåt; inte åt det håll du vill.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Problemet är ju snarare att spelen blir nerdummade då dom är prioriterade till konsollerna. AI:n kan ju inte vara supersnabb då en person med handkontroll aldrig skulle kunna haka på. Det är ett bakåtsträvande om något. Hoppa och ducka samtidigt har ju helt försvunnit då en handkontroll aldrig skulle kunna bemästra det. Det hör ihop med skills, kolla bara MW2. Krävs ju inga skills alls för att hamna i topp där.

Nej tack, min bitterhet mot konsoller är nog rätt befogad skulle jag säga. I och med att ett spel görs främst för konsoller försvinner också svårigheten och därmed utmaningen. Svårighet innebär inte mer liv åt AI.

AI har absolut ingenting med hastighet att göra. Så att säga att det har med handkontrollen att göra är ju bara direkt pinsamt.

Att hoppa och ducka samtidigt är något du ser i spel fortfarande men filtreras på grund av att man vill balansera spel och undvika "delfinhopp" och annat spännande framförallt Battlefield 2 led utav längre tid.

Hur har något av detta med "skills" att göra? I flerspelarläget spelar du mot andra spelare och om du uppfattar det som lätt att hamna i topp så har det ju självfallet inget att göra med speldesignen utifrån vilket system det i första hand utvecklas till.

Citat:

I och med att ett spel görs främst för konsoller försvinner också svårigheten och därmed utmaningen. Svårighet innebär inte mer liv åt AI.

Svårigheten och utmaning försvinner? Baserat på...? Du glömmer både att tänka och att förklara dig här. Och svårigheten har inte med AI:n att göra trots att detta är egentligen det enda du snackat om gör konsolerna så "bakåtsträvande" utöver ditt påstådda sammanhang mellan handkontroller och möjlighet att huka dig ned under ett hopp...

Denna tråden innehåller redan bland det sämsta jag läst hela veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
EN JÄVLA MASSA TEXT

Xbox 360 fick tag i några gamla Sony-titlar i en kombination med Microsofts finanser och på grund av att utgivare helt enkelt inser att PlayStation 3 faktiskt inte säljer speciellt mycket program.

Du visar bara dåligt förstånd i denna konstiga och onödigt långa rant-tråden. Konsolmarknaden går framåt hela tiden - platformen utvecklas, utbudet förbättras och tjänsterna poleras. För att det är vad som säljer systemet. Med en PC förväntas en vanlig dödlig investera över tiotusen kronor på en godkänd dator utan kringutrustning för att få en något vassare teknisk prestation än vad platformen för ~2000kr orkar, och en TV har ju de flesta.

- Ja, för fasen. För poängen med ett spel är väl att trycka fram så onödigt mycket effekter, flash och jobbigt att man tvingar marknaden att anpassa sig till programmet hellre än att anpassa programmet efter marknaden.

De mest framgångsrika PC-spelen är också de med (relativt) låga systemkrav. Counter-Strike, World of Warcraft, Warcraft 3, etc. Att insistera på att allting är konsolindustrins (eller Xbox 360 i sig självt) fel att verkligheten ser ut som den faktiskt gör är ju osunt och jag rekommenderar dig att nyktra till ordentligt.

du kan ju knappast påstå att counter-strike hade låga krav när det kom knappast gigantiska men bara för att dom är låga idag betyder inte att dom va låga när dom kom

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
En till sak jag stör mig på i dagens multiplayer FPS är alla dessa upplåsningar. I BF2 var det helt ok med dem, det var ju i princip bara ett nytt skin och några små ändringar. Nu har vi COD4/MW2 där man låser upp en massa ändringar som kan göra vapen sämre/bättre.
Liknande verkar det, enligt vad jag hört av polare, vara i BC2. Varför måste allt cirkulera kring alla dessa upplåsningar? Redan i 2142 var det inte särskilt tilltalande med alla dem. Gör en rolig spelupplevelse istället för att göra spelet mindre balanserat då vissa har större valmöjlighet/bättre vapen än andra.

Och för guds skull, släpp modverktyg åt folket.

Upplåsningarna agerar som ett belöningssystem för att du dels spelar spelet och dels att du snabbare når dem genom att prestera väl. I Battlefield 2 är ju skillnader mellan upplåsningar ungefär så stora de blir med fantastiskt obalanserade vapen.

I Battlefield 2142 utvecklade man systemet för att kunna anpassa ens klass för att matcha personens stil och framförallt för att ge variation och taktiska val då man inte kan rusta på sig mer än några få saker i taget. Vilket uppmanar till att balansera sina grupper och lag - vilket genererar en intressantare spelmiljö än att rita upp förinställda strikta klasser.

Och tydligen kan inte ett balanserat och roligt spel samtidigt innehålla upplåsningar? Skärp dig nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
du kan ju knappast påstå att counter-strike hade låga krav när det kom knappast gigantiska men bara för att dom är låga idag betyder inte att dom va låga när dom kom

... ?
Jo, tack. Jag är väl helt jävla dum i huvudet som sitter i verkligheten idag hellre än att titta tillbaka ett decennium innan jag nämner systemkrav. Sedan var jag inte heller specifik för vilken upplaga och Counter-Strike har lanserats i olika upplagor genom årets lopp - vilket naturligtvis började som en Half-Life modifikation som sedan ramlade iväg till Counter Strike: Source i och med Half-Life 2.

Ja, jag är ganska uppretad just nu. Hela denna tråden i största allmänhet ryker av dumhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Upplåsningarna agerar som ett belöningssystem för att du dels spelar spelet och dels att du snabbare når dem genom att prestera väl. I Battlefield 2 är ju skillnader mellan upplåsningar ungefär så stora de blir med fantastiskt obalanserade vapen.

I Battlefield 2142 utvecklade man systemet för att kunna anpassa ens klass för att matcha personens stil och framförallt för att ge variation och taktiska val då man inte kan rusta på sig mer än några få saker i taget. Vilket uppmanar till att balansera sina grupper och lag - vilket genererar en intressantare spelmiljö än att rita upp förinställda strikta klasser.

Och tydligen kan inte ett balanserat och roligt spel samtidigt innehålla upplåsningar? Skärp dig nu.

I slutändan är väl det som alltid, smaken som baken. Personligen gillade jag aldrig konceptet med upplåsningar. Jag kan dock tolerera att man får upplåsningar av nya vapen á la BF2/2142. Det som är problemet är när man nu i BC2 kan låsa upp extra pansar till tanken, att man kan se folk med en sensor. Detta ger dig en fördel mot de andra. Du kommer att ha övertaget.
Att låta speltid, vilket det i slutändan är, bedöma huruvida du dör eller inte är något jag opponerar mig emot. Fine om man låser upp vapen som inte är uppgraderingar, utan snarare sidegrades. Men när det hela tiden går mot att man får ett övertag gentemot andra med hjälp av upplåsningar har det gått för långt.

Då är det inte balanserat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
EN JÄVLA MASSA TEXT

Xbox 360 fick tag i några gamla Sony-titlar i en kombination med Microsofts finanser och på grund av att utgivare helt enkelt inser att PlayStation 3 faktiskt inte säljer speciellt mycket program.

Du visar bara dåligt förstånd i denna konstiga och onödigt långa rant-tråden. Konsolmarknaden går framåt hela tiden - platformen utvecklas, utbudet förbättras och tjänsterna poleras. För att det är vad som säljer systemet. Med en PC förväntas en vanlig dödlig investera över tiotusen kronor på en godkänd dator utan kringutrustning för att få en något vassare teknisk prestation än vad platformen för ~2000kr orkar, och en TV har ju de flesta.

- Ja, för fasen. För poängen med ett spel är väl att trycka fram så onödigt mycket effekter, flash och jobbigt att man tvingar marknaden att anpassa sig till programmet hellre än att anpassa programmet efter marknaden.

De mest framgångsrika PC-spelen är också de med (relativt) låga systemkrav. Counter-Strike, World of Warcraft, Warcraft 3, etc. Att insistera på att allting är konsolindustrins (eller Xbox 360 i sig självt) fel att verkligheten ser ut som den faktiskt gör är ju osunt och jag rekommenderar dig att nyktra till ordentligt.

sen är det multiplayer spel också säg mig ett enda consol spel som vart vid liv lika länge som counter-strike tex

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

CS, med vilken grafik? Allt är stora fula fyrkanter i hög upplösning, kanske var upplösningen+modd som sket sig för "proffsen"

edit: cs lever bara för att en trött pIII / amd1600+ orkar de, mm inte att förglömma alla de fina "buggarna" som folk hela tiden använder.
Ett spel med så låga förutsättningar å folk tycker de är kul, känns som man skulle börja spela på c64 igen

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
I slutändan är väl det som alltid, smaken som baken. Personligen gillade jag aldrig konceptet med upplåsningar. Jag kan dock tolerera att man får upplåsningar av nya vapen á la BF2/2142. Det som är problemet är när man nu i BC2 kan låsa upp extra pansar till tanken, att man kan se folk med en sensor. Detta ger dig en fördel mot de andra. Du kommer att ha övertaget.
Att låta speltid, vilket det i slutändan är, bedöma huruvida du dör eller inte är något jag opponerar mig emot. Fine om man låser upp vapen som inte är uppgraderingar, utan snarare sidegrades. Men när det hela tiden går mot att man får ett övertag gentemot andra med hjälp av upplåsningar har det gått för långt.

Då är det inte balanserat.

Samma sak som du som spelar t.ex. strategispel för en fördel genom att kunna sakerna bra får alla tids nog allting upplåst i, låt säga, Battlefield Bad Company 2 som tidvis kan ge dig ett symboliskt övertag eller fördel. I allmänhet spelar du också per automatik med folk i ungefär samma nivå som du själv baserat på en del olika faktorer som individuella program har vid matchmaking eller identifiering av proper server.

Den som spelar mer har alltid en fördel. I lag- och grupporienterade spel som nämnda Bad Company 2 är så gör ett vapen, en upplåsning eller dylikt nästan ingenting då det finns utrymme för att tänka och agera snabbare vem du än spelar mot.

Citat:

The Mupp:
sen är det multiplayer spel också säg mig ett enda consol spel som vart vid liv lika länge som counter-strike tex

Det är först med Xbox 360 man började i stor skala koppla upp sina spelkonsoler. Xbox Live och PlayStation Network fanns innan dess till PlayStation 2 och Xbox, men var mer av ett stöd som användes odugligt sällan och kom till skott sent under tjänsteperioden. Alltså går det naturligtvis inte att jämföra PC mot konsolspel i detta syftet - även om jag absolut inte förstår vad det spelar för roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
CS, med vilken grafik? Allt är stora fula fyrkanter i hög upplösning, kanske var upplösningen+modd som sket sig för "proffsen"

edit: cs lever bara för att en trött pIII / amd1600+ orkar de, mm inte att förglömma alla de fina "buggarna" som folk hela tiden använder.
Ett spel med så låga förutsättningar å folk tycker de är kul, känns som man skulle börja spela på c64 igen

... Din poäng är?
Oberoende av vad du har för åsikter om programmet så tänker jag mig Counter-Strike i sin helhet. Inte 1.5, inte 1.6, inte Condition Zero och inte Counter-Strike: Source utan i största allmänhet. Vilket det än är du plockar så är systemkraven milda och är en fundamental komponent av dess framgångar likt Halo 3 och andra framgångsrika konsolspel som säljer för att man har plattformen klar.

Permalänk
Avstängd

Majoriteten blir sönderägda i fps spel spelade med mus och tagentbord. Alltså väljer de att spela konsoller där alla bra spelare blir handikappade. Det blir roligare för majoriteten.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Majoriteten blir sönderägda i fps spel spelade med mus och tagentbord. Alltså väljer de att spela konsoller där alla bra spelare blir handikappade. Det blir roligare för majoriteten.

...
Det blir väl roligare för alla när man spelar på samma villkor?
Och att säga att alla "bra" spelare blir "handikappade" är ju faktiskt ganska sorgligt, får då har du aldrig någonsin sett någon som spelat med en faktiskt handkontroll. Tänker du visserligen Sony's 15 år gamla handkontroll till PlayStation 3 kan jag säkert hålla med till vis mån, men i vilket fall som helst - där finns det ju inte hela en så stor skala spelare heller.

Permalänk
Medlem

Visste att jag skulle bita i det sura Xbox-äpplet när jag gjorde tråden.......
kanske fel forum som jag sa, kommer bli mördad av Xboxfan!

Ville bara väcka mina pc-förfäder!
Finns det några kvar?
Jag ger fullständigt fan i konsol!

Ps: har alla konsoller
Sett allt, hört allt!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Världen är styrd av pengar, vad vill folk ha? Jo spel till sitt xbox, klart som fan de ska få det då!

Och att spela FPS med mus och tangentbord, jo det fungerar ju bra det, när man spelar mot andra som använder mus och tangentbord.
handkontroll funkar perfekt när man kör mot andra som har handkontroll!

Har spel blivit sämre bara för att grafiken på dagens datorer är bättre?

Du är vår generations svar på kärringarna som klagar på att det var bättre förr.

Vet att folk klart som fan vill ha spel till sin xbox, väll för fan därför jag skrivigt tråden!? Sen citat: spela FPS med mus och tangentbord, jo det fungerar ju bra det, har gjort det sen tidernas begynnelse!
Handkontroll är cp:s rullstol (ursäkta mitt uttal) i FPS världen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Samma sak som du som spelar t.ex. strategispel för en fördel genom att kunna sakerna bra får alla tids nog allting upplåst i, låt säga, Battlefield Bad Company 2 som tidvis kan ge dig ett symboliskt övertag eller fördel. I allmänhet spelar du också per automatik med folk i ungefär samma nivå som du själv baserat på en del olika faktorer som individuella program har vid matchmaking eller identifiering av proper server.

Den som spelar mer har alltid en fördel. I lag- och grupporienterade spel som nämnda Bad Company 2 är så gör ett vapen, en upplåsning eller dylikt nästan ingenting då det finns utrymme för att tänka och agera snabbare vem du än spelar mot.

Du tar upp exemplet med strategispel och att tiden man tillbringar där ger en kännedom om de olika funktionerna i spelet och därmed ger dig ett övertag. Korrekt? Vet du då vad det kallas? Det kallas för att vara bra på spelet.

Om då Putte har kastat granater och hukat i ett hörn i 100 timmar och får alla upplåsningarna från mer pansar till sensorskiten. Har han då blivit bra på spelet? Nej, han har kastat granater och hukat i ett hörn i hundra timmar. Han får då ett övertag mot någon som kanske egentligen skulle vara bättre än honom.

Ska man spela ett FPS skall det för fan vara på lika villkor. Antingen får alla allt på en gång, eller ingenting. Det skall vara lika. Att hålla på larva med unlocks är bara ett fånigt sätt att fånga in P12or som vill skryta med sina stora tuffa vapen.

Allting går att motverka, men i grund och botten ska alla ha samma villkor i spelet. Det skall avgöras beroende på vem som är den bättre spelaren.

Angående "matchmaking" och annan skit, släng bort den. Jag vill kunna spela med mina polare och andra oavsett skill. Hur defineras skill? Antal poäng? Speltid? Ge mig vettiga dedikerade servers tillgängliga för alla så att man kan få ett par fina servers att hänga på.

EDIT: Du säger själv att det blir roligare när alla spelar med samma villkor. Varför vill du då ha unlocks som gör att folk inte spelar på samma villkor?

Permalänk
Medlem

Unlocks är väll iaf enbart för att hålla intresset av spelet vid liv?

Kan man ju ta upp det mycket berycktade world of warcraft, vad är poängen där? skulle det inte finnas nått att låsa upp eller lära sig?!?! skulle man spela då?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Unlocks är väll iaf för enbart för att hålla intresset av spelet vid liv?

Om man bara är intresserad av att spela ett spel för att få en ny upplåsning så undrar jag vad som har gått fel i världen. Spel skall väl ändå spelas för att det är roligt? Släpp modverktyg och man förlänger spelets livslängd mycket längre.

Kikar in här imorrn. Nu skall det sovas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Om man bara är intresserad av att spela ett spel för att få en ny upplåsning så undrar jag vad som har gått fel i världen. Spel skall väl ändå spelas för att det är roligt? Släpp modverktyg och man förlänger spelets livslängd mycket längre.

Kikar in här imorrn. Nu skall det sovas.

Håller med helt och hållet, ett spel ska spelas med glädje och energi...
Men vad får dig att spela spelet? Det som håller dig fasst såklart! Måste ju helt klart finnas en drivkraft, spelar du mer så får du ju automatiskt bättre förutsättningar, what so ever! Så att låsa upp vapen/rustning/spells/guns you name it är ju enbart för att få folk fångas av spelet! Tex man bara väntar på att få sin egen favorit bössa/spell/armor dräggel dräggel....
Va fan skulle det annars vara? Spelkänslan är ju AO för mig iaf men sen för att hålla skiten i liv krävs ju nå mer!?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Har varit med sen commodore vic 20 tiden,har även haft dom flesta konsollerna som har släppts,atari 2600 osv,Har för närvarande ps3,som är gött att sitta att slö spela på ibland,men för fps är det pc all de way,Men man märker nu att varenda fps som släpps är en ren portning från console,känslan är borta,känns som man sitter och spelar på en console,när man sitter vid pc.så ska det fan inte va!

Permalänk
Medlem

En Xbox är en jävla plastbit som man kan bygga med tejp wellpapp sen att spelen optimeras för konsollen är sorligt rent ut sagt.... Och folk som köper spel till skiten är ännu värre! Bite me! Känner bara hur xboxarna glöder av illska! Vill fan se hur ni tänker angående utvecklig, när spelen görs till crapbox sen portas till PC hur se det då ut? jo som skit när det kunde vara en underbar upplevelse.. Visst kommer säkert finnas vissa smarta speltillverkare kvar som fortsätter göra pc-spel så som crysis tex...

Dagens portade jävla spel är ju bara dåligt portade när man droppar fps grafiken är ju stenålder redan.

Tänk er BFBC2 pc tillverkat!? utan en jävla crapbox som ska fucka hela skiten.. ingen lean, ingen prone, ingen run/strafe sen till råge varför health regeneration när du redan har medics?!?!?!?!? Enbart den där jävla Xboxen som har skitigt i hörnet och kom fan inte och säg nå annat...

Låt säga att konsollen inte fanns tror du då seriöst att prone, lean, run/strafe inte skulle finnas? konsollskrället har stökat till allt detta! Bara fakta....

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

MASSA TEXT

Word! Jag förstår att konsoll finns dock. Jag menar, visst är det bekvämt att kunna sitta ner i soffan med ett gäng polare och lira Street Fighter IV! Men när utvecklarna försöker fösa över spel som BF, COD, you name it.. Nä då blir jag helt enkelt ledsen i ögat! Modern warfare 2 är grymt underhållande, men att se alla brister det lider av och veta att detta är tack vare att det utvecklats först och främst till konsoller är verkligen deprimerande. Grafik som inte håller måtten, AI med IQ som en mask, totalt fördummat serversystem (vilket tyvärr letat sig in i ett flertal nya spel) osv... Listan är lång, och tyvärr är det de trogna stamkunderna som får lida.

Peace out.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foiltech
Har varit med sen commodore vic 20 tiden,har även haft dom flesta konsollerna som har släppts,atari 2600 osv,Har för närvarande ps3,som är gött att sitta att slö spela på ibland,men för fps är det pc all de way,Men man märker nu att varenda fps som släpps är en ren portning från console,känslan är borta,känns som man sitter och spelar på en console,när man sitter vid pc.så ska det fan inte va!

Trevligt en vän och kanske den ände som förstår vad jag menar!

Har åxå bara PS3:an kvar! Xboxen fick ring of death som dom flesta andra, så den är skrot, säkert 10-15 orginalspel som ligger och skräpar, blåst på en plastbit... Men ändå är det bitchboxen som spelen görs till idag..
Sett hur skiten ser ut innuti och som jag sa dinkytoy...

Spel skall göras utav kärlek, känsla och energi... Sen om det klickar så måste man ju snappa iden och försöka göra om skiten igen fasst bara bättre

Helt ärligt så är Xboxen det sämsta som spelvärlden åstakommit.... iaf för PC gubbarna, om ni nu bryr er.. eller finns kvar...

Sen nu ni Xboxs freaks som ska försvara plastbiten säg nu nått bra inte nå jävla skitsnack som 99,99% snackar!

Long live PC-gamers!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Känner fan mig illa till mods av det som händer! Spel som sinkas och utvecklas på en jävla skräphög, ska vara föredömme för spelvärlden.
Xboxen!?

Tex BFBC2 hur tror ni det skulle se ut med DX11 hehehehe nja ingen som vet för att den tillämpas xbox som har komponenter från forntiden... Tror inte många förstår vad som håller på att hända!
Jag vet, kommer få så äckligt mycke kritik om att tex xboxen är ju faktiskt helt fantastisk och att den är nog det bästa som hänt spelvärlden och att den regerar osv osv osv, men xboxen kommer alltid va en fragstealer enligt mig, stulit PCvärlden och spelen där till.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Världen är styrd av pengar, vad vill folk ha? Jo spel till sitt xbox, klart som fan de ska få det då!

Och att spela FPS med mus och tangentbord, jo det fungerar ju bra det, när man spelar mot andra som använder mus och tangentbord.
handkontroll funkar perfekt när man kör mot andra som har handkontroll!

Har spel blivit sämre bara för att grafiken på dagens datorer är bättre?

Du är vår generations svar på kärringarna som klagar på att det var bättre förr.

jo man kan lira biljard med fötterna mot andra som gör det också , men det är inte optimalt precis.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |