Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

vafan!! 12x scope är ju samma som det vanliga?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Fast mer zoom

Permalänk
Medlem

Hardcore va lite annorlunda att spela.. jag gillade inte de, tycker dom ska göra så man inte behöver ett mag till att döda en gubbe och sen slopa HC.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Just problemet med c4 och spränga crates är iaf lite förbättrat i retail..

"Takes double the C4 to blow the crate in the final game. Will see if we can patch it into the beta. "

http://twitter.com/Demize99/status/8490840541

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthas
Just problemet med c4 och spränga crates är iaf lite förbättrat i retail..

"Takes double the C4 to blow the crate in the final game. Will see if we can patch it into the beta. "

http://twitter.com/Demize99/status/8490840541

Trevligt. Sen tycker inte jag det krävs så mycket för att döda någon. 4 skott en halvmeter framför gubben när han springer och han är död. Men visst, tycker det är Väldigt svårt att få HS om jag ska vara ärlig. Kanske bara är jag som inte siktar tillräckligt bra?

Permalänk
Medlem

tycker med det är svårt att sikta, med det är till stor del för låg fps.
tycker även att HC verkar lite konstigt, inte kunnat testa ännu.
kan knappt hålla mig från att uppgradera datorn. men måste vänta och se ifall de optimerar det

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

När man väl träffar i huvudet så dör de nästan direkt.

Permalänk
Medlem

sant, HS:ade en snubbe med mekanikerns första smg den ljuddämpade lilla saken. dog på ett skott, rent random HS dock

förresten, någon som dödat någon med borrmaskin ännu?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

kan säga att i betan på ps3 åkte de ner i backen illa kvickt och det på en handkontroller så jag skyller en del på dålig prestanda/lagg osv..verkar vara lite ojämnt.
Tror inte de ändrat något med skadan på vapen,kommer säkert bli mycket bättre allt eftersom de får klienten lite stabilare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Är inte ideen med betan att man ska klaga?

Gnälla och kritik är 2 olika saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
sant, HS:ade en snubbe med mekanikerns första smg den ljuddämpade lilla saken. dog på ett skott, rent random HS dock

förresten, någon som dödat någon med borrmaskin ännu?

yes borrmaskinen är dödlig :P!! smög bakom en sniper och prrrrrr HS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Har dom lagt till det nu? Wut.

yes indeed Mupp3n, vad jag såg fanns de minst 5st HC servers

Permalänk

Jag får 25-30 FPS och runt 15 i strider varesig jag kör i 1024*768 eller 1920*1080 med low eller medium inställningar på följande rigg:

Core 2 duo E6550 @ 2.33 GHz
2 GB DDR2 800Mhz (nånting sånt..)
Radeon HD4850
Win 7

Antar att prollen är boven i dramat? Tror ni det är någon idé att behålla förbokningen och hoppas på att de optimerar fullversionen tillräckligt för att gamla bettan ska orka med hyffsat, eller vore det bättre att avboka och vänta tills man har råd att uppgradera?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pullapoika
yes indeed Mupp3n, vad jag såg fanns de minst 5st HC servers

Okej nice, ska testas.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Jag får 25-30 FPS och runt 15 i strider varesig jag kör i 1024*768 eller 1920*1080 med low eller medium inställningar på följande rigg:

Core 2 duo E6550 @ 2.33 GHz
2 GB DDR2 800Mhz (nånting sånt..)
Radeon HD4850
Win 7

Antar att prollen är boven i dramat? Tror ni det är någon idé att behålla förbokningen och hoppas på att de optimerar fullversionen tillräckligt för att gamla bettan ska orka med hyffsat, eller vore det bättre att avboka och vänta tills man har råd att uppgradera?

Det går att läsa sig fram till vilken processor jag har och det ger inte mer än 9-15 fps så jag tycker du ska vara nöjd

Fick tag på en av de 300 http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3642
AMD Phenom II X4 965 3.4GHz så det blir det ändring på snart

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
http://i47.tinypic.com/2ak08qw.jpg

Ja.. här är min FPS, kan gå lite lägre, det var inte så många på servern bara så det hände inte så mycket.

Ser väll okej ut?
----------------------------------------------------

Vilket program använde du för att mäta FPS och få fram grafen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
sant, HS:ade en snubbe med mekanikerns första smg den ljuddämpade lilla saken. dog på ett skott, rent random HS dock

förresten, någon som dödat någon med borrmaskin ännu?

Japp, har även testat roadkill med UAV (det gick)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

hahah bara experimentera vidare då Shrudd

Permalänk
Medlem

kewl kan man döda med defibrillatorn?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
kewl kan man döda med defibrillatorn?

Tror det, man kan även tydligen ressa fienden med defi.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Tror det, man kan även tydligen ressa fienden med defi.

Menar du att man kan åter uppliva fiender?
Så man kan alltså sitta och hjälpa dom sen kniva så fort dom vaknar hjälpa dom igen som man kunde i bf2 ett tag ?Isåfall så låter det som en grej som försvinner fort:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som vet namnet på några hardcore servrar så man kan få prova det? Folk tål ju alldeles för mycket.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har ett litet dilemma gällande betan, kan nämligen inte ansluta till några servrar. Vore evigt tacksam om någon kunde komma med en lösning.
Kommer hit men aldrig längre: http://pici.se/p/NNYzswvOL
Då man ansluter till en server så börjas det laddas, men efter några sekunder så fryser hela skiten fast och efter ytterligare en minut så kraschar spelet och man slungas ut till skrivbordet. Inget felmeddelande.
Har senaste drivrutinerna till grafikkortet och bättre dator än vad som ska krävas för de låga grafikinställningarna, vilket spelet nu är inställt på.

Windows XP SP3
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz
Sapphire ATi Radeon X1950XTX Crossfire Edition
3 GB RAM @ 800 MHz

Permalänk
Avstängd

Hardcore är lite småbuggat, ranking är off. Annars var det härligt, lite segare gameplay men skönare än att folk springer runt och knivar en hela tiden och rushar med C4or.

Nu fungerar dock inte antialiasing längre

Min fps steg också till 80-90 när jag sänkte upplösningen från 1920x1200 till 1440x900. Nu är spelet MER än spelbart! Skönt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barre_88
Har ett litet dilemma gällande betan, kan nämligen inte ansluta till några servrar. Vore evigt tacksam om någon kunde komma med en lösning.
Kommer hit men aldrig längre: http://pici.se/p/NNYzswvOL
Då man ansluter till en server så börjas det laddas, men efter några sekunder så fryser hela skiten fast och efter ytterligare en minut så kraschar spelet och man slungas ut till skrivbordet. Inget felmeddelande.
Har senaste drivrutinerna till grafikkortet och bättre dator än vad som ska krävas för de låga grafikinställningarna, vilket spelet nu är inställt på.

Windows XP SP3
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz
Sapphire ATi Radeon X1950XTX Crossfire Edition
3 GB RAM @ 800 MHz

X19xx serien funkar inte att spela med för tillfället, och det gäller alla drivrutiner från ATI. Dom enda drivrutinerna som sägs funka (men man kraschar fortfarande vid kartbyte) är några riktigt gamla OmegaDrivers.

Du kan prova att först starta spelet i windowed mode (alt + enter), joina en server, sen precis när musiken stängs av och du hör "klickande" ljud/ingame ljud så tryck på alt + enter igen så spelet körs i fullscreen. Det kommer vara en svart ruta i ca 15 sekunder, antingen så lyckas du komma in eller så kraschar du. För mig funkar det inte alls men du kan ju prova i alla fall.

Är väldigt många som har problem med detta om du googlar, så får se om DICE/ATI kommer ut med en fix.

Visa signatur

P8P67 Pro | i7 2600K + NH-D14 | Corsair XMS 8GB-1600MHz | ASUS GeForce GTX 970 | Samsung SSD 840 PRO | Corsair HX 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Jag får 25-30 FPS och runt 15 i strider varesig jag kör i 1024*768 eller 1920*1080 med low eller medium inställningar på följande rigg:

Core 2 duo E6550 @ 2.33 GHz
2 GB DDR2 800Mhz (nånting sånt..)
Radeon HD4850
Win 7

Antar att prollen är boven i dramat? Tror ni det är någon idé att behålla förbokningen och hoppas på att de optimerar fullversionen tillräckligt för att gamla bettan ska orka med hyffsat, eller vore det bättre att avboka och vänta tills man har råd att uppgradera?

jag hade nog uppgraderat innan jag köpt spelet . tror inte de hinner uträtta några mirakel med optimeringen på mindre än en månad. får överklocka min q6600 till 3,2ghz för att det ska flyta acceptabelt i windows 7 x64 så att jag kan ha grafikinställningarna på annat än low så att det inte ser ut som tribes 2.

har aldrig spelat ett battlefieldspel innan fast det är lite småfånigt när folk springer igenom ens eld, tar flera kulor i magen och knivar en... man måste typ backa och hoppas på ett headshot. folk tål mer skada i detta spelet än i crysis wars som imo har skönare känsla då ens gubbe i det här spelet manövrerar som en pansarvagn och tål nästan lika mycket.

utöver det så känns det VÄLDIGT likt battlefield heroes. långsamma gubbar som tål mycket skada (ingen prone bidrar också till osmidigheten), få fordon, strider kring olika kontrollpunkter. allt tycks handla om att tanks drar fram, någon squad kamrat också rycker fram så man kan spawna nära honom, sen stå och slänga ut ammo-lådor och medkits och hoppas på att man är fler än fienden och upprepa proceduren. tycker inte de förstörbara miljöerna bidrar särskilt mycket till gameplay förutom när man kör tank och slipper fastna på små staket. kanske finns bättre banor i hela spelet men själva demobanan är ganska liten.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharpy
X19xx serien funkar inte att spela med för tillfället, och det gäller alla drivrutiner från ATI. Dom enda drivrutinerna som sägs funka (men man kraschar fortfarande vid kartbyte) är några riktigt gamla OmegaDrivers.

Du kan prova att först starta spelet i windowed mode (alt + enter), joina en server, sen precis när musiken stängs av och du hör "klickande" ljud/ingame ljud så tryck på alt + enter igen så spelet körs i fullscreen. Det kommer vara en svart ruta i ca 15 sekunder, antingen så lyckas du komma in eller så kraschar du. För mig funkar det inte alls men du kan ju prova i alla fall.

Är väldigt många som har problem med detta om du googlar, så får se om DICE/ATI kommer ut med en fix.

Helsike vilken pärla du är Det funkar faktiskt för mig då jag gör som du sade.
Har försökt med allt mellan himmel å jord under dessa 4 dygn. Evigt tacksam Sharpy!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
. tycker inte de förstörbara miljöerna bidrar särskilt mycket till gameplay förutom när man kör tank och slipper fastna på små staket. kanske finns bättre banor i hela spelet men själva demobanan är ganska liten.

tycker de förstörbara miljöerna bidrar jävligt mycket till gameplay. i början vid basen när allt är orört är det enkelt att hitta skydd men altefter som tanks, pskott och granater äter upp allt vad skydd heter trycks man bakåt i mapen
vilket ger det anfallande laget en viss fördel och så klart nackdelar då dom inte heller har så mycket att gömma sig bakom, och även om alla just nu bara spränger bort allt så är förstörelsen ett verktyg som folk bara behöver lära sig att använda.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Någon mer som upplever att spelet kan rycka till då och då?
Beror inte pga. av för hög ping, kan inte heller tänka mig att det är min hårdvara då spelet flyter å bra mellan rycken oavsett vad som sker.

Hade min hårdvara varit för kass så antar jag att det hade märkts extra mkt när det ex. hade varit mkt sprängningar osv.(?)

Nu har jag iofs inte kollat fps:en då jag inte har någon aning om hur man gör.

Min gissning kan ju vara att det fortfarande är en beta, men jag tänkte höra om någon annan som upplevt detta.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
"Hej!

Din bokning står givetvis kvar, du kan hitta produkten här:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=107212&view=1

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Ludwig Ilmander"

Najs!! såg det nyss. Tackar

Hur fungerar det här med UAV och arty?? Har inte lyckats med det än :/

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]