Permalänk
Medlem

Tyst multimedialaptop

Nu har jag haft två datorer hemma som inte klarat av mina krav på fläktljud :-/ Jag hade därför blivit extremt glad om ni kunde hjälpa mig att hitta en riktigt tyst laptop

Några krav jag har:

- Det viktigaste, den ska vara knäpptyst när man surfar och väldigt tyst när man kollar Full-HD.

- Skärmen ska minst vara 15"

- Man ska kunna spela alla spel på den, men det räcker med låga inställningar på de nyare spelen.

- Den ska vara snygg/stilren.

- Man ska kunna koppla den till hemmabion och få ut full-Hd samt 5.1 ljud.

Ps. Är det någon som har den senaste 15" Macbook och kan informera mig om hur ljudet är på den?

Permalänk
Medlem

Nu tjatar jag nog om den i alla mina inlägg men jag köpte en Acer 5740 och den är faktiskt väldigt tyst, även när fläkten är igång så låter det inte så det stör. Funkar att lira alla spel jag slängt på den inklusive Crysis och har HDMI så det täcker väl det mesta annat. Så jäkla snygg är den väl inte men den är iaf billig

Permalänk
Medlem

Ok tack för tipset

Nu är ju det här med ljud lite subjektivt så jag tänkte fråga lite, är fläkten på i huvudtaget vid vanligt surfande? Går den på vid youtube tittande? Hörs fläkten i ett tyst rum om du försöker lyssna efter den på vanligt användaravstånd?

Permalänk
Medlem

Den går inte på vid vanligt youtube tittande eller surfande, iaf inte till någon volym som jag hör eller stör mig på. Om det är helt knäpptyst på kvällen så hörs ett litet susande från fläkten och när man lirar lite mer krävande spel så snurrar den på men det är bara ett högre susande och inte vad jag brukar förknippa med fläktbrummande från datorer.