Det har inte gått alls...
Köpte mig en usb-floppy för att kunna läsa in drivrutiner i en testinstallation av w2k, men det kraschar också. Provade även att stoppa kortet i min gamla dator (w2k) och dra över kablar till hårddiskarna. Där kommer jag så långt att jag lyckas formatera, men när jag börjar skyffla data så hänger sig datorn. Efter reboot så började jag skyffla data igen, då kom pipet.
Har även kommit fram till att det inte verkar vara antalet diskat i en array, utan antalet diskar över huvud taget. Skapade en array på 4 diskar - funkade. Tog de två återstående diskarna och skapade en array - krash! Tog den disken som inte "trillat loss" av dom och skapade en JBOD - krasch! De i 4-diskars-arrayen funkade dock fortfarande. Skyfflade dock inte några kopiösa mängder data, utan bara litegrann för att testa.
Menar du Windows' diskmanager? Alltså Initiera disk - skapa partition - formatera? Jag skapade partitionen utan att formatera först, för att jag inte visste om den kraschade vid partitionering eller formatering annars.
Har du testat att skapa en raid0 på ett mindre antal diskar, för att se om det funkar med 4 eller färre, som för mig? Raid0 kräver ju ingen initiering, så man slipper dom osköna timmarna, när man bara ska testa.
Är det nya grejer, eller har dom fungerat förut?
Jag har mailat HighPoints support, men inte fått något svar ännu.
Andra drivrutiner har jag bara testat i och med att jag försökte köra det under w2k.
mvh
Floddy